Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette pärjänneet yliopistossa

Vierailija
05.07.2022 |

te joille jo lukio-opinnot olivat niin vaikeita ettei aika meinannut riittää?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin amikseen.

Vierailija
2/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei aikaa pystynyt enää käyttämään lisää kun opinnot huomattavasti vaikeutuivat -> jätin kesken

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehdot ovat loputon työnteko & tutkinto sekä nuoruuden eläminen & koulun kesken jättäminen niin valitsen jälkimmäisen.

Vierailija
4/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt yliopistoon kuten ei kukaan muukaan suvusta. Amkin suoritin mutta päädyin duunaritöihin kuitenkin.

Vierailija
5/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti muulla suvulla sama? Opiskeluaste pysyy usein suvuittain samana.

Vierailija
6/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin välivuoden ja yritin palautua. Sitten kävi perinteiset eli sikiäminen ja kotiin jääminen.

Vierailija
7/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Olen kasin oppilas ja maisteri.

Vierailija
8/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti muulla suvulla sama? Opiskeluaste pysyy usein suvuittain samana.

On kuitenkin kiva ajatella että lapsi hoitaisi sen mitä ei itse jaksanut tehdä, ja itselle riittäisi sitten synnyttäminen ja kotileikki. 

Lapsikaan ei tule sitä hoitamaan, mutta ajattelee että ehkä hänen oma lapsi hoitaisi sen mitä ei itse jaksanut tehdä, ja itselle riittäisi sitten synnyttäminen ja kotileikki. 

Sama kehä jatkuu loputtomiin mutta tilastollisesti katsottuna lapset eivät tee vanhempiaan enemmän töitä opintojen eteen.

Vierailija
9/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin maisteriksi, sitten lisensiaatiksi ja väittelin tohtoriksi. 

Niin meni minun yliopisto. Nyt olen PostDoc opinnoissa.

Ala on diibadaaba-käsienheilutteluala. Ja puolue Vihreät

Vierailija
10/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. Olen kasin oppilas ja maisteri.

Jostain muulta kuin humanistiselta alalta?

Vierailija
11/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin paremmin ilman henkeen ja terveyteen kohdistuvaa väkivaltaa.

Vierailija
12/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin maisteriksi, sitten lisensiaatiksi ja väittelin tohtoriksi. 

Niin meni minun yliopisto. Nyt olen PostDoc opinnoissa.

Ala on diibadaaba-käsienheilutteluala. Ja puolue Vihreät

Noin käy helposti nykyään, kun tiede on mielipide. Vähän niin kuin teologisessa tiedekunnassa. Tohtoriksi voi väitellä kunhan uskoo vaan tarpeeksi.

Vierailija
13/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti ainakin siinä mielessä että pääsi pois narsistin asunnosta ja osittain kynsistäkin.

Vierailija
14/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti, en päässyt edes sisälle.

Vierailija
15/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa kriteerejä kun lukio oli minulle helppoa mutta vastaan kuitenkin. Yliopisto on helpoin koulu jonka olen käynyt. Siellähän opiskellaan vaan itse valitsemiaan aineita kun on päässyt siihen haluamaansa pääaineeseen niin itse saa valita juuri ne sivuaineet jotka kiinnostaa. Ei ole pakko opiskella kaikkea mahdollista niin kuin lukiossa. 

Vierailija
16/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa kriteerejä kun lukio oli minulle helppoa mutta vastaan kuitenkin. Yliopisto on helpoin koulu jonka olen käynyt. Siellähän opiskellaan vaan itse valitsemiaan aineita kun on päässyt siihen haluamaansa pääaineeseen niin itse saa valita juuri ne sivuaineet jotka kiinnostaa. Ei ole pakko opiskella kaikkea mahdollista niin kuin lukiossa. 

Opiskelitko jotain muuta kuin humanistista alaa?

Vierailija
17/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelitko jotain muuta kuin humanistista alaa?

Kyllä. Vai väitätkö että vain humanistit saavat itse valita pääaineensa ja sivuaineensa? Että muilla tieteenaloilla pakotetaan ottamaan tietyt aineet? Mitä ihmeen yliopistoa sinä olet käynyt?

Vierailija
18/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauliu Niinistöä ka minua yhdistää se, että kirjoitimme molemmat heikonlaiset ylioppilastodistukset. kumpainenkin meistä valmistui juristiksi. - Omalta osaltani varmaan odotin joidenkin odotukset jo siinä vaiheessa kun kirjoitin ylioppilaaksi. Ja tai joidenkin mielestä kun sain paikan yliopistosta. Luultavasti eräs vanha naapurin rouva ei anna sitä vieläkään anteeksi, koska totta kai paikkani olisi kuulunut hänen laudatureita kirjoittaneelle tyttärelleen, joka sittemmin opiskeli tradenomiksi sen jälkeen kun oli ensin hakenut neljä kertaa oikiskeen. En minä vuosikurssini primus ollut vaan hyvin kaukana hänestä mutta sainpahan tutkintoni tehdyksi yli vuosikymmen myöhemmin.    

Vierailija
19/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauliu Niinistöä ka minua yhdistää se, että kirjoitimme molemmat heikonlaiset ylioppilastodistukset. kumpainenkin meistä valmistui juristiksi. - Omalta osaltani varmaan odotin joidenkin odotukset jo siinä vaiheessa kun kirjoitin ylioppilaaksi. Ja tai joidenkin mielestä kun sain paikan yliopistosta. Luultavasti eräs vanha naapurin rouva ei anna sitä vieläkään anteeksi, koska totta kai paikkani olisi kuulunut hänen laudatureita kirjoittaneelle tyttärelleen, joka sittemmin opiskeli tradenomiksi sen jälkeen kun oli ensin hakenut neljä kertaa oikiskeen. En minä vuosikurssini primus ollut vaan hyvin kaukana hänestä mutta sainpahan tutkintoni tehdyksi yli vuosikymmen myöhemmin.    

Vielä minun täytyisi varmaan oppia kirjoittamaan parempaa suomea niin olisin mahd. uskottavampi....

Vierailija
20/75 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Yliopistossa saan keskittyä minua kiinnostaviin asioihin eikä tarvitse ratkoa jotain helkkarin integraaliyhtälöitä tai muuta sontaa, millä ei oikeasti tee mitään ellei halua matemaatikoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi