Miten olette pärjänneet yliopistossa
te joille jo lukio-opinnot olivat niin vaikeita ettei aika meinannut riittää?
Kommentit (75)
No ei aikaa pystynyt enää käyttämään lisää kun opinnot huomattavasti vaikeutuivat -> jätin kesken
Jos vaihtoehdot ovat loputon työnteko & tutkinto sekä nuoruuden eläminen & koulun kesken jättäminen niin valitsen jälkimmäisen.
En mennyt yliopistoon kuten ei kukaan muukaan suvusta. Amkin suoritin mutta päädyin duunaritöihin kuitenkin.
Ilmeisesti muulla suvulla sama? Opiskeluaste pysyy usein suvuittain samana.
Pidin välivuoden ja yritin palautua. Sitten kävi perinteiset eli sikiäminen ja kotiin jääminen.
Hyvin. Olen kasin oppilas ja maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti muulla suvulla sama? Opiskeluaste pysyy usein suvuittain samana.
On kuitenkin kiva ajatella että lapsi hoitaisi sen mitä ei itse jaksanut tehdä, ja itselle riittäisi sitten synnyttäminen ja kotileikki.
Lapsikaan ei tule sitä hoitamaan, mutta ajattelee että ehkä hänen oma lapsi hoitaisi sen mitä ei itse jaksanut tehdä, ja itselle riittäisi sitten synnyttäminen ja kotileikki.
Sama kehä jatkuu loputtomiin mutta tilastollisesti katsottuna lapset eivät tee vanhempiaan enemmän töitä opintojen eteen.
Valmistuin maisteriksi, sitten lisensiaatiksi ja väittelin tohtoriksi.
Niin meni minun yliopisto. Nyt olen PostDoc opinnoissa.
Ala on diibadaaba-käsienheilutteluala. Ja puolue Vihreät
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Olen kasin oppilas ja maisteri.
Jostain muulta kuin humanistiselta alalta?
Pärjäisin paremmin ilman henkeen ja terveyteen kohdistuvaa väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin maisteriksi, sitten lisensiaatiksi ja väittelin tohtoriksi.
Niin meni minun yliopisto. Nyt olen PostDoc opinnoissa.
Ala on diibadaaba-käsienheilutteluala. Ja puolue Vihreät
Noin käy helposti nykyään, kun tiede on mielipide. Vähän niin kuin teologisessa tiedekunnassa. Tohtoriksi voi väitellä kunhan uskoo vaan tarpeeksi.
Helpotti ainakin siinä mielessä että pääsi pois narsistin asunnosta ja osittain kynsistäkin.
Huonosti, en päässyt edes sisälle.
En vastaa kriteerejä kun lukio oli minulle helppoa mutta vastaan kuitenkin. Yliopisto on helpoin koulu jonka olen käynyt. Siellähän opiskellaan vaan itse valitsemiaan aineita kun on päässyt siihen haluamaansa pääaineeseen niin itse saa valita juuri ne sivuaineet jotka kiinnostaa. Ei ole pakko opiskella kaikkea mahdollista niin kuin lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa kriteerejä kun lukio oli minulle helppoa mutta vastaan kuitenkin. Yliopisto on helpoin koulu jonka olen käynyt. Siellähän opiskellaan vaan itse valitsemiaan aineita kun on päässyt siihen haluamaansa pääaineeseen niin itse saa valita juuri ne sivuaineet jotka kiinnostaa. Ei ole pakko opiskella kaikkea mahdollista niin kuin lukiossa.
Opiskelitko jotain muuta kuin humanistista alaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelitko jotain muuta kuin humanistista alaa?
Kyllä. Vai väitätkö että vain humanistit saavat itse valita pääaineensa ja sivuaineensa? Että muilla tieteenaloilla pakotetaan ottamaan tietyt aineet? Mitä ihmeen yliopistoa sinä olet käynyt?
Sauliu Niinistöä ka minua yhdistää se, että kirjoitimme molemmat heikonlaiset ylioppilastodistukset. kumpainenkin meistä valmistui juristiksi. - Omalta osaltani varmaan odotin joidenkin odotukset jo siinä vaiheessa kun kirjoitin ylioppilaaksi. Ja tai joidenkin mielestä kun sain paikan yliopistosta. Luultavasti eräs vanha naapurin rouva ei anna sitä vieläkään anteeksi, koska totta kai paikkani olisi kuulunut hänen laudatureita kirjoittaneelle tyttärelleen, joka sittemmin opiskeli tradenomiksi sen jälkeen kun oli ensin hakenut neljä kertaa oikiskeen. En minä vuosikurssini primus ollut vaan hyvin kaukana hänestä mutta sainpahan tutkintoni tehdyksi yli vuosikymmen myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Sauliu Niinistöä ka minua yhdistää se, että kirjoitimme molemmat heikonlaiset ylioppilastodistukset. kumpainenkin meistä valmistui juristiksi. - Omalta osaltani varmaan odotin joidenkin odotukset jo siinä vaiheessa kun kirjoitin ylioppilaaksi. Ja tai joidenkin mielestä kun sain paikan yliopistosta. Luultavasti eräs vanha naapurin rouva ei anna sitä vieläkään anteeksi, koska totta kai paikkani olisi kuulunut hänen laudatureita kirjoittaneelle tyttärelleen, joka sittemmin opiskeli tradenomiksi sen jälkeen kun oli ensin hakenut neljä kertaa oikiskeen. En minä vuosikurssini primus ollut vaan hyvin kaukana hänestä mutta sainpahan tutkintoni tehdyksi yli vuosikymmen myöhemmin.
Vielä minun täytyisi varmaan oppia kirjoittamaan parempaa suomea niin olisin mahd. uskottavampi....
Hyvin. Yliopistossa saan keskittyä minua kiinnostaviin asioihin eikä tarvitse ratkoa jotain helkkarin integraaliyhtälöitä tai muuta sontaa, millä ei oikeasti tee mitään ellei halua matemaatikoksi.
Menin amikseen.