Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lto-pätevät siskot yökylässä perheessä

Vierailija
04.07.2022 |

Meillä on lähes aina olleet ns. "ovet auki" sisaruksille (toisella myös lapsia) täällä maaseudulla.
Nyt yökyläilyjen aikana kuulin heidän arvostelevan meidän lastenkasvatusta. Toki tiedostamme, että enemmän voisi kieltää ja "vaatia", mutta loma-aikoina ja vloppuina kun on vieraita, ei ehdi samoin kuin muuten, ja lapsetkin väsyvät herkemmin (pienimmät 5-ja 3-v.)
Ajattelin puolison kanssa "sulkea ovet" yökyläilyiltä loppuvuodeksi. Käytännön syistä ei tällöin nähtäisi juuri ollenkaan, mutta ilman meidän "maatilamajoitusta" ei olisi nähty paljon tähänkään mennessä. Ollaan kuitenkin läheisiä.. suoraan ja nätisti (omasta mielestäni) tuosta sanoin molemmille tänään erikseen, että meille saa tulla, meidän lapsille saa "sanoa", mutta ns. "ylimääräistä kommentointia en halua kuulla omassa kodissani.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Selän takana jauhamista ei tarvitse kenenkään sietää! Ei sinun majoittajana eikä kutsujen järjestäjän, jos tarjoaa kakkukahveilla vain makeita.

Vierailija
2/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä miten lämmöntalteenotto pätevyys liittyy lapsiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto= lämmöntalteenotto

Vierailija
4/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto= lastentarhanopettaja

Vierailija
5/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseton sisko oli pahin ja ilkein kasvatuksen arvostelija ikinä, kunnes teki oman lapsen todella vanhana. Nyt tekee ja jättää tekemättä kaiken sen mistä arvosteli minua. Ja vielä enemmänkin. Mm. antaa pienen taaperoikäisen syödä sipsejä, karkkia, ranskalaisia ym roskaa. Lisäksi tämä 1-vuotias pyörittää vanhempiaan jo nyt eikä saa vanhempiensa mielestä koskaan yhtään itkeä. Edestään löytää ja karma hoitaa homman, kunhan heidän herranterttunsa kasvaa.

Vierailija
6/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan päikkytätit on niin harhautuneita todellisuudesta, ettei kannata välittää heidän kotkotuksista.

Vierailija
7/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mistä lähtien lto on ollut lastentarha opettaja, se on kylläkin lämmöntalteenotto. Faktat kuntoon nyt, niin tulee jotain tolkkua näihinkin keskusteluihin.

Vierailija
8/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinörttisiskokset lvi-alalta, oikein pätevyys ja kaikki.

Vierailija
9/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mistä lähtien lto on ollut lastentarha opettaja, se on kylläkin lämmöntalteenotto. Faktat kuntoon nyt, niin tulee jotain tolkkua näihinkin keskusteluihin.

Konteksti.

Vierailija
10/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omko ap "varma" ettei "muutama" " unohtunut" ?

Vierailija
11/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konteksti.

Laitappa vaikka googleen lto. Ei löydy yhtään lastentarhaopettajaa. Harvinaisen epäselvä otsikko 

Vierailija
12/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nämä pienimmät siis osaa ärsyttää toisiaan raivon partaalle sekunnissa, ja toki on muutenkin menoa ja meininkiä, kun itse keskittyy myös kotitöihin, vain päivittäisiin pakollisiin. Puolisolla ne maatilan hommat, en edes luettele, mutta eläinten ehdoilla pakko mennä myös.

Mulle itsestäänselvää: ulos saa mennä boksereilla, ilman myös sukkia. Aamu- ja iltapalan saa valita "kelpaavista helpoista", eli leipä/murot/viili/jogurtti. Tykkäävät myös puurosta, mutta vieraiden ollessa en keitä, tiskiä riittää. Hlömäärä enimmillään ollut nyt 5 aikuista, 3 teiniä, 3 alle kouluikäistä.

Vierailija
13/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konteksti.

Laitappa vaikka googleen lto. Ei löydy yhtään lastentarhaopettajaa. Harvinaisen epäselvä otsikko 

Ei mun tartte kun osaan lukea.

Vierailija
14/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto on lämmöntalteenotto.

Lastentarhanopettaja on "last.tarh.op."

Vierailija
15/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sekö oli paha, että saa valita mitä syö aamupalaksi?

Niin meilläkin aina, mitä pahaa siinä on?

Jos noin hupsuista asioista valittavat, niin naura valituksille, ja kutsu kylään siltikin.

Vierailija
16/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lastentarhanopettaja sisareni oli painajainen kun penskansa olivat pieniä, yhtä huutoa ja tappelua, penikoilla ei ollut kuria mutta ei ollut hannelellakaan. Äitimme oli helvetin kyllästynyt koko porukkaan, hänet aina vaadittiin hoitamaan penskoja kun niillä tuli tippa nokasta. Sisarella oli viiden tunnu työpvä mutta penska ei muka pärjännyt yksin sitä aikaa. Kaikki kolme olivat erityislapsia, erityisiä ne on edelleen, kenenkään elämä ei solju.

Toisin on meillä muilla.

Vierailija
17/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lto= lämmöntalteenotto

No mammapalstalla kun ollaan niin täytyy olla ääliö, jolla tulee ensin mieleen lämmöntalteenotto kun sisaruksista puhutaan.

Hukuta itsesi, olet yhteiskunnalle täysin turha. Kiitos!

Vierailija
18/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lto= lämmöntalteenotto

No mammapalstalla kun ollaan niin täytyy olla ääliö, jolla tulee ensin mieleen lämmöntalteenotto kun sisaruksista puhutaan.

Hukuta itsesi, olet yhteiskunnalle täysin turha. Kiitos!

Onpa kyllä mukavaa lukea tämmöistä mieltä ylentävää tekstiä. Kyllä tiedän, että olen maailman turhin ihminen. Kiitos tämä kommentti avasi silmäni lopullisesti. Päätän päiväni tähän. Kaikkea hyvää teille onnekkaille ihmisille tässä maailmassa, kaikille sitä ei vain suoda :(( Hyvästi

Vierailija
19/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lto eli lastentarhanopettaja (tai oikeastaan vaka ope nykyään eli varhaiskasvatuksen opettaja). Välillä puren hammasta tuttavien ja heidän lasten seurassa, kun niin pienillä jutuilla voisi asiat tehdä paremmin. Pidän kuitenki suuni kiinni ja neuvon vain pyydettäessä. Ymmärrän myös sen, ettei kukaan jaksa tehdä oppikirjan mukaan 24/7.

Ap on sanonut asiasta suoraan, joten vastakkaisen osapuolen tulisi ottaa nyt itse koppi omasta käytöksestään. Jos käytös ei muutu, ottaisin itsekin välimatkaa.

Vierailija
20/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaiset vieraat

KM

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän