Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja rahattomat - Miksi niillä köyhillä on aina pakko olla liuta lapsia ja lemmikkejä?

Vierailija
04.07.2022 |

Ei heru empatiaa, kun itse on valinnut isosti rahaa kuluttavan elämäntyylin. Lapset vielä jotenkin ymmärtää, että niitä voi tulla jos tulee. Mutta eläimiä HANKITAAN ihan tarkoituksella, ja niiden elättäminen on kallista! Onko se sitten sen arvoista omistaa hirveä määrä niitä elukoita, ja stressata jatkuvasti, että mitä jos ne sairastuu eikä ole rahaa eläinlääkäriin. En nyt sano, ettei köyhillä saisi olla yhtään eläintä. Yksi kissa tai koira olisi vielä ihan ok. Mutta kun monesti niitä pitää haalia ihan kohtuuton määrä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, jos ihminen on köyhä, hänellä ei ole varaa elättää kuin itsensä. Näin oli ennenkin. Tämä nykyaika on kovin kummallista, että mulla on oikeus, Kela maksaa. Mistä tällainen oikeus on oikein syntynyt. 80-luvulla ja 90-luvulla ei jokaisella ihmisellä ollut joku elukka narun päässä, nykyään on. Kuka nää elukat sitten ruokkii ja kustantaa, Kela vai.

Vierailija
42/46 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän tilanteet muuttuvat. Olen aikanaan ottanut kolme kissaa, ja nyt kun rahat loppu, niin piikillekö nuo pitäisi viedä? Esyyn jotka ovat jo täynnä?

Jos sulla ei ole varaa ruokkia niitä kissoja, annat ne pois tai viet piikille. Ei ole Kelan tehtävä maksella sun kissojen eloa täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai köyhäkään "tee" jos 2-4 lasta. Les...toilla suurperheitä ja nuoret löytää rakkauden suviseuroilta.

Vierailija
44/46 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellista. Jos on oikein tosi köyhä, ei voi hankkia lapsia eikä lemmikkejä, koska ei ole varaa ruokkia niitä.

Vierailija
45/46 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, varmasti moni pitää minuakin köyhänä ja ihmettelee suurta eläinlaumaani (ja lapsiakin on useita, ei tosin yhtään tatuointia, en tupakoi, ei räväkkää hiusväriä eikä ripsipidennyksiä :D ) asumme vaatimattomasti ja talomme on kaukana instakodista, sanon usein, että ei ole varaa matkustaa...

Ei olekaan, koska priorisoin lemmikkien pidon matkustamisen edelle. Nautin elämästä eläinten ja lasten kanssa ja koti on minusta maailman paras paikka, enkä ihan rehellisesti halua lomillakaan pois kotoa.

Monelle elämäntapani varmasti olisi kauhistus, mutta ei oikeastaan kiinnosta. Elän "vähävarattoman" elämää, koska nautin siitä.

Kyse on siis valinnoista, joku kun tuolla sanoi, että "hankitaan eläimiä kun ei ole muutakaan elämää" ei, vaan mä en halua muunlaista elämää. Matkustus, sisustaminen, tekoripset ja kynnet jne ei ole sellaista elämää, mitä minä tahdon elää.

Vierailija
46/46 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman rikkaimmalla miehellä on 8 lasta eri naisten kanssa. Ekan vaimonsa kanssa viisi joista neljä elossa. Rikkaat tekevät paljon lapsia. Suomessa ei juuri ole rikkaita joten Kela hoitaa suomalaisten lisääntymisen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi