Kiusallinen tilanne treffeillä: mainitsin olleeni Tuska festarilla ja nainen siitä innostuneena sanoi myös kuuntelevansa metallia... Metallicaa ja Iron Maidenia
Itse ollut juuri kolme päivää kuuntelemassa bändejä juten Carcass, King Satan ja Omnium Gatherum. Koita siinä sitten hymyillä, että kyllähän nuo Metallicatkin ihan hyviä on... mutta kyllä ne kuunneltiin aika puhki, poikki ja pinoon jo teini-ikäisenä.
Kommentit (129)
Nolo, et tunne mielimusiikkisi juuria. Ne juuret ulottuvat muuten tosi paljon pidemmälle kuin Maiden tai Metallica. Suosittelen perehtymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin olemaan olematta mikään puritanisti, mutta kyllä muakin ärsyttää kun nainen sanoo kuuntelevansa metallia ja tietää jo etukäteen, että ne on ne Maidenit ja In flamesit mitkä mainitaan.
Eikö heavy metal kin ole metallia?
Onhan se, mutta nuo radio rockilla pyörivät perusrenkutukset eivät paljon mielikuvitusta tai etsiskelyä vaadi. Tiedäthän, radiopuhdasta renkutusta, mielikuvituksetonta.
Juuri tämä elitistiasenne on kaikista rasittavinta. Tiedoksesi, että hyvästä musiikista saa nauttia silloinkin, kun se on helposti löydettävissä.
Tottakai saa ja ne joiden elämä ei pyöri pelkästään musiikin ympärillä, eivät jaksa kaivella netin syövereitä läpi. Oma elämäni pyörii aika lailla musiikin ympärillä, eikä sekään mikään hyvä asia ole, mutta sen avulla olen selvinnyt monesta ikävästä asiasta elämässäni.
Kerrotko vielä, miksi pitäisi kaivella netin syövereitä? En oikeasti tajua sitä ajatusmallia, että musiikki muuttuu hyvästä huonoksi heti, kun sitä soitetaan radiossa ja siitä tietää joku muukin kuin bändin kymmenen kaveria.
Missä kohtaa olen sanonut että täytyy kaivella netin syövereitä? Minä kaivelen netin syövereitä, sillä en pidä useimmista radiossa soivista bändeistä. Mainitsin, että kaikki eivät tätä tee ja se on ihan ok. Pitääkö vielä vääntää rautalangasta jotain? Kuuntelet radio rockia ja sinua hävettää? Vai mikä on ongelmasi?
En kuuntele radiota ollenkaan, koska en pääsääntöisesti tykkää radiossa soitettavasta musiikista. Valitsen mieluummin itse mitä kuuntelen. Minua ärsyttää se valitettavan yleinen asenne, että tunnettu musiikki on automaattisesti huonompaa kuin tuntemattomampi, ja että niitä tunnettuja bändejä kuunteleva ei olisi samalla lailla sisällä genressä kuin ne "parempaa" musiikkia kuuntelevat. Minulle henkilökohtaisesti on ihan se ja sama mitä joku ajattelee, mutta kun näillä tyypeillä on tapana kertoa halveksuntansa ääneen.
Hahahh niiku olisit jotenki parempi. Iron maiden on kyllä hyvä, tykkään kuunnella edelleen
Miksi nämä "metallistit" ovat aina näin ylimielisiä ja mustavalkoisia. Se on vaan joko tai ja kaikki muu on paskaaaa. Sellaista ihmeellistä vänkäämistä ja muille naureskelua. Ollaan olevinaan jotain. Oma musiikkimaku on todella laaja ja voin vaihdella kirkonpolttomusiikista Britney Spearsiin samalla minuutilla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jäi kerran yhden metallimiehen kanssa lupaavalta tuntunut juttelu siihen, kun hän alkoi nauraa musiikkimaulleni. Okei, Sentenced ja Amorphis on pehmoa johonkin Burzumiin verrattuna, mutta minä nyt satun tykkäämään niistä oikeasti. Tämän herran mielestä ne oli sellaista kamaa, mitä olisi voinut soittaa iskelmäfestareillakin...
Mä en ite ainakaa tykkää semmosesta kauheesta örinästä, ehkä jotain poikkeus biisejä lukuunottamatta, vaan tykkään enemmän semmosesta melodisesta hevistä, ja sitten myös semmosesta missä on pop-vaikutteita. Tosin en edes ole ihan niin perillä mihin tyyliin joku kuuluu, eikä edes kiinnosta jos vaan tykkään siitä:D
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä "metallistit" ovat aina näin ylimielisiä ja mustavalkoisia. Se on vaan joko tai ja kaikki muu on paskaaaa. Sellaista ihmeellistä vänkäämistä ja muille naureskelua. Ollaan olevinaan jotain. Oma musiikkimaku on todella laaja ja voin vaihdella kirkonpolttomusiikista Britney Spearsiin samalla minuutilla.
Sama :D
saatanan nimessä pane nyt kun voit! määrä korvaa laadun
Musiikkimakusi ei tee sinusta laadukkaampaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jäi kerran yhden metallimiehen kanssa lupaavalta tuntunut juttelu siihen, kun hän alkoi nauraa musiikkimaulleni. Okei, Sentenced ja Amorphis on pehmoa johonkin Burzumiin verrattuna, mutta minä nyt satun tykkäämään niistä oikeasti. Tämän herran mielestä ne oli sellaista kamaa, mitä olisi voinut soittaa iskelmäfestareillakin...
Mä en ite ainakaa tykkää semmosesta kauheesta örinästä, ehkä jotain poikkeus biisejä lukuunottamatta, vaan tykkään enemmän semmosesta melodisesta hevistä, ja sitten myös semmosesta missä on pop-vaikutteita. Tosin en edes ole ihan niin perillä mihin tyyliin joku kuuluu, eikä edes kiinnosta jos vaan tykkään siitä:D
Kuuntelin nuorena sitä kirkonpolttoörinää siksi, että olisin katu-uskottava. Nykyään kun ikää on ja itsetunto on parempi, ei enää kiinnosta vaikka katu-uskottavuus valuisi viemäriin, jos tunnustan ääneen että Join me on edelleen aivan helvetin hyvä biisi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin nuorena sitä kirkonpolttoörinää siksi, että olisin katu-uskottava. Nykyään kun ikää on ja itsetunto on parempi, ei enää kiinnosta vaikka katu-uskottavuus valuisi viemäriin, jos tunnustan ääneen että Join me on edelleen aivan helvetin hyvä biisi :D
Ai niin, ja voin nykyään kuunnella jopa Teräsbetonia vähän sillain hipsteri-ironisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ootte pellejä. Itse kuuntelen vain helvetistä kuuluvaa murinaa.
Miten voit kuunnella sitä kaupallista kuraa? En kuuntele ollenkaan musiikkia, jota voi soittaa pääni ulkopuolella, koska se olisi rahvaalle tyypillistä.
(Ironisesti tähän tarkistuskenttään tuli luku 666.)
Vierailija kirjoitti:
Joillekin se musiikkimaku on turhan tärkeä itsetehostuksen, massasta erottumisen ja/tai johonkin ryhmään kuulumisen keino. Näitähän toki löytyy ihan genrestä riippumatta, eli ei minusta liity erityisesti tai edes eniten juuri metallimusiikkiin - mielestäni metalliporukka on pääsääntöisesti kuitenkin aika lupsakkaa ja suvaitsevaista porukkaa. Itse olen musiikin suhteen sekä kuluttajana että tuottajana aika kaikkiruokainen, joten tämän havainnon taustaksi löytyy varsin laajasti kokemusta monista eri genreistä useilta vuosikymmeniltä.
Oletko sellainen hevinkuuntelija jolla täytyy olla oikeanlainen varustus päällä kun kuuntelet mainitsemiasi bändejä? Pitää olla enintään hevilook. Karvaa ja sukkahousuja sekä pitkät hiukset, äijä lännenbootsit ja bändipaita hevityksen.
Vierailija kirjoitti:
MInäpä kuuntelen pelkkiä karitsan verellä kurluttelevia tuskissaan kouristelevia itseään samalla silpovia haudan takaa öriseviä tappohevibändejä. Olen siis parempi kuin kymmenen sinua.
Vierailija kirjoitti:
Black metal vie mielemme matkalle läpi maailmojen joita ”normaalit” ihmiset pelkäävät, BM vie meidät läpi masennuksen, pimeyden, itsetietoisuuden, rakkauden ja yksinäisyyden. BM on paljon enemmän kuin joku dubstep tai vastaava. Se vaikuttaa koko elämäämme ja elämäntyyliimme. Jopa tunteisiimme. Jokainen joka sanoo, että BM on vain huutamista ja särökitaroita ei ole kuunnellut black metallia oikealla tavalla. BM ilmaisee tunteita. Enimmäkseen pimeitä ja kylmiä.
Väitätkö tosiaan, että Britney Spearsin kuuntelu pystyy samaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit pyytänyt nimeämään kolme kappaletta kummalta tahansa niin olisi tullu vaikeuksia ja änkytystä
Meinaatko, ettei joku nainen voi tietää Maidenin tai Metallican biisejä?
Pikemminkin ihmettelen kuka nyt ei tietäisi jotain kolmea biisiä, vaikka esimerkiksi omassa tapauksessani en sillä tiedolla mitään edes tee.
Missä esim. Cannibal Corpse, Rotten Christ, Obituary?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään olen kuten sinä, mutta joskus teininä oli aina kaivettava kaikkein vähiten kuunnelluimmat undergroundbändit jostain netin syvimmistä syövereistä koska se oli cool. Lisäksi että sen musiikin piti olla raskasta, siinä ei saatu laulaa englanniksi, sehän on super mainstreamia eli noloa paskaa.
Joillain on kai jäänyt päälle ikuinen teini-ikä.
Vierailija kirjoitti:
Missä esim. Cannibal Corpse, Rotten Christ, Obituary?
No nyt alkaa kuulostamaan hyvälle. Lisätään löylyihin vielä Deicide ja Morbid Angel...
Itse kuuntelen vain ÖrfNörfNöfGurgleGarf ja Seitsemän Infernaalisen Demoninoitazombien acapellaversioita takaperin lauletuista kirkkovirsistä säröpedaalilla höystetyllä säkkipillillä säestettyinä Tai kuuntelin, kunnes kuulin että joku toinenkin oli ostanut levyn ja oli pakko hyljätä tuo kaupallinen roska, hyi.