Kiusallinen tilanne treffeillä: mainitsin olleeni Tuska festarilla ja nainen siitä innostuneena sanoi myös kuuntelevansa metallia... Metallicaa ja Iron Maidenia
Itse ollut juuri kolme päivää kuuntelemassa bändejä juten Carcass, King Satan ja Omnium Gatherum. Koita siinä sitten hymyillä, että kyllähän nuo Metallicatkin ihan hyviä on... mutta kyllä ne kuunneltiin aika puhki, poikki ja pinoon jo teini-ikäisenä.
Kommentit (129)
Jos et kuuntele Venomia et ymmärrä örinästä mitään.
Mun mielestä taas tuollainen öriörisaatanaöriöri on sellaista wannabe-kovistelijoiden musiikkia, jota ei kukaan teini-iän sivuuttanut enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistin deittiseikkailut osa 221
Koulukiusaaja.
Siis teidän alanuolittajien mielestä on ihan oikein käyttää autistia haukkumasanana. Olette noloja. Kato kun ette käytä syöpäpotilasta tai aivoinfarktipotilasta samoin.
En ymmärrä näitä alanuolista hikeentyjiä. Ottavatko vähän liian tosissaan palstan, vai mikä on syynä?
Kuka jaksaa noita papparaisia enää fanittaa? Ainoa poikkeus on Iron Maiden joka edelleen tekee huippumusiikkia. Muiden kasaribiisit on silloin aikoinaan niin puhkisoitettu. Kohta rollaattorilla lavalla. Ymmärtäis jo lopettaa.
Pyrin olemaan olematta mikään puritanisti, mutta kyllä muakin ärsyttää kun nainen sanoo kuuntelevansa metallia ja tietää jo etukäteen, että ne on ne Maidenit ja In flamesit mitkä mainitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ihan hyvin sinua. Hän on näitä "tykkään kuunnella raskaampaa rokkia" -tyyppejä. Tyyliin Radio Rockia. Ei siinä mitään.
Kyllä minäkin irvistelin hieman mielessäni, kuin varteenotettava kolli fanitti Coldplayta.
Miehillä hieman eri kriteerit. Jos on varteenotettavan neidon kanssa treffeillä, niin sama, vaikka kuuntelisi Mattia ja Teppoa.
Voi apua, eihän eri genreissä ole mitään vikaa. Itse kuuntelen kaikkea mahdollista Judas Priestistä Melecheshiin, ja Lihatlah Kaminista Berzerkeriin ja Hornasta Sabatoniin.
Sääli tietysti, jos toivoo, että toinen olisi ns. "syvällä" siellä heviskenessä ja samassa genressä kuin itse, mutta pitää muistaa, että hevarit on kuitenkin underground genren porukkaa. Samoin kuin punkkarit. Suurin osa kuuntelee ns. helppoa ja menevää metallia, kuten vaikka sitä Metallicaa tai Judas Priestiä. Suurinta osaa ei hirveästi lämmitä, jos niille tyrkkää kuunneltavaksi vaikka indonesialaista underground death metalia, vaikka olisi miten omasta mielestään menevä biisi :D
Tiedä, vaikka saisit tutustutettua leidin muihinkin bändeihin. Tunnettuja bändejä kuunnellaan siksi, koska ne on tunnettuja ja helppoja löytää.
Terveisin
hevarinaikkonen
Mä kuuntelen ainoastaan hevibändejä mun nuoruudesta.
Enkä todellakaan meinaa perehtyä nykyheviin. Mikä onki täyttå kakkeelia.
Olisit ollu helkatin tyytyväinen tohon naiseen. Todennäköisesti ei toista osu sulla enää eläessäsi kohallesi joka pitää tosta musa genreestä.
Hölömö ooot.
Hevilady 52 v.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin olemaan olematta mikään puritanisti, mutta kyllä muakin ärsyttää kun nainen sanoo kuuntelevansa metallia ja tietää jo etukäteen, että ne on ne Maidenit ja In flamesit mitkä mainitaan.
Kyllä tämä miehiinkiin pätee yhtä lailla. Sinkkuna selvitin kyllä jo ennen ekoja treffejä, mitä siihen musiikkimakuun oikeasti kuuluu niin ei tullut pettymyksiä.
Minulla jäi kerran yhden metallimiehen kanssa lupaavalta tuntunut juttelu siihen, kun hän alkoi nauraa musiikkimaulleni. Okei, Sentenced ja Amorphis on pehmoa johonkin Burzumiin verrattuna, mutta minä nyt satun tykkäämään niistä oikeasti. Tämän herran mielestä ne oli sellaista kamaa, mitä olisi voinut soittaa iskelmäfestareillakin...
Vierailija kirjoitti:
Voi apua, eihän eri genreissä ole mitään vikaa. Itse kuuntelen kaikkea mahdollista Judas Priestistä Melecheshiin, ja Lihatlah Kaminista Berzerkeriin ja Hornasta Sabatoniin.
Sääli tietysti, jos toivoo, että toinen olisi ns. "syvällä" siellä heviskenessä ja samassa genressä kuin itse, mutta pitää muistaa, että hevarit on kuitenkin underground genren porukkaa. Samoin kuin punkkarit. Suurin osa kuuntelee ns. helppoa ja menevää metallia, kuten vaikka sitä Metallicaa tai Judas Priestiä. Suurinta osaa ei hirveästi lämmitä, jos niille tyrkkää kuunneltavaksi vaikka indonesialaista underground death metalia, vaikka olisi miten omasta mielestään menevä biisi :D
Tiedä, vaikka saisit tutustutettua leidin muihinkin bändeihin. Tunnettuja bändejä kuunnellaan siksi, koska ne on tunnettuja ja helppoja löytää.
Terveisin
hevarinaikkonen
Suosittele vaikka yhtä indonesialaista underground death metal biisiä! Tahdon kuulla millaista se on. :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla jäi kerran yhden metallimiehen kanssa lupaavalta tuntunut juttelu siihen, kun hän alkoi nauraa musiikkimaulleni. Okei, Sentenced ja Amorphis on pehmoa johonkin Burzumiin verrattuna, mutta minä nyt satun tykkäämään niistä oikeasti. Tämän herran mielestä ne oli sellaista kamaa, mitä olisi voinut soittaa iskelmäfestareillakin...
Lähetä se Burzum-kolli mun luo. <3
Yrität muodostaa parisuhteen vai bändin?
Niin, yläasteella jotkut tosiaan katsoivat toisia nenänvartta pitkin, jos musiikkimaku oli "vääränlaista". Suurin osa kasvaa siitä yli, toisista tulee ap:n kaltaisia metallpyrkyreitä. Aito metallimies ei noin ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetä se Burzum-kolli mun luo. <3
Lähettäisin jos tietäisin missä hän vaeltaa. Onneksi löysin myöhemmin sellaisen miehen, joka toi mielellään Finntrollinsa yhteiseen levyhyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ihan hyvin sinua. Hän on näitä "tykkään kuunnella raskaampaa rokkia" -tyyppejä. Tyyliin Radio Rockia. Ei siinä mitään.
Kyllä minäkin irvistelin hieman mielessäni, kuin varteenotettava kolli fanitti Coldplayta.
No mitä ihmeen irvistelemistä on jos musiikkimaku eroaa jonkin verran tai vaikka täysin? Etsitkö itsesi kopiota joka tykkää juuri samasta alagenrestä vai onko sinua väkivalloin pakotettu kuuntelemaan Eino Gröniä? t.
Vierailija kirjoitti:
Eikö heavy metal kin ole metallia?
Vierailija kirjoitti:
Terveisin
hevarinaikkonen
Minäpä kuuntelen punkkia, stoneria, action rockia, hardrockia, heviä, psychobillyä ja kuorolaulua ja vaikka mitä ja ei kiinnosta mitkään rinkirunkkailut, underground genret ja ihmisten luokittelut musiikkimaun mukaan. Enkä pukeudu mustaan vaan luulette minua ikääntyneeksi pissikseksi ulkonäön perusteella. Hah!
t.N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosimiehet kuuntelee dronea ja ambienttia, noisesta puhumattakaan!
Kovimmat jätkät kuuntelee Esa Pakarisen kupletteja.
Muistan kun pienenä poikana pappa oli ostanut uuden auton missä oli oikein cd-soitin. Ajeltiin sillä sitten ympäri kaupunkia ikkunat auki ja huudatettiin Esa Pakarista.
Kovin tylsä on tuo aloittajan bändilistakin, aika pettymys olisi treffeillä, jos olettaisi että voisi metallista keskustella miehen kanssa.