Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies keittää liian vahvaa kahvia

Vierailija
04.07.2022 |

Tästä on nyt tullu ongelma kun ollaan asuttu yhdessä. Mies herää aikaisemmin ja keittää sitten vahvat kahvit. Minun pitää käytännössä vain sitten vikisemättä juoda sitä samaa kahvia, kiva. Laittaa suodatinpussin lähes täyteen ihan muutaman kupin takia. Ei edes käytä mittoja.

Pitäisikö minun vain lopettaa sitten se kahvin juonti?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja en ymmärrä miksi alapeukutitte minua näin pahasti. Haluatte todellakin vain pahentaa jo entuudestaan kurjaa oloani...

Ai syyttely omasta pahasta olosta meni miehen syyttelystä keskustelijoihin. Miksi syyttelet muita?

Vierailija
22/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erottava sitten. Tuo on vähintään yhtä ärsyttävää kuin hammastahna tai sinappi tuubin puristaminen koko nyrkillä keskeltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies tykkää teknisistä prosesseista. Neuvo sille, että mittaa 7 grammaa kahvijauhetta per desilitra vettä keittimeen.

Vierailija
24/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies tykkää teknisistä prosesseista. Neuvo sille, että mittaa 7 grammaa kahvijauhetta per desilitra vettä keittimeen.

Ei saa kyllä neuvoa, mutta koita saada se itse löytämään tämä tieto. Esittämällä vaikka tyhmää tyyliin "28 grammaa pitää olla per desi vettä, Seppo töissä ainakin sanoi niin. Ootko ikinä mitannu paljo laitat?"

Sitten mies googlaa ja iloisena kertoo, miten pelle se Seppo siellä töissä on ja jatkossa ehkä laittaa ohjeistuksen mukaan. Todennäköisesti ainakin kokeilee, ehkä salaa, mutta kokeilee kuitenkin.

Voisit myös ostaa tummapaahtoista kahvia, jos toinen tykkää vahvasta. Oikein tehtynä saattaisit sinäkin tykästyä.

Vierailija
25/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Nespresso-kone. Kumpikin saa yhden kupillisen kerrallaan haluamaansa kahvia niin monta kerta kuin haluaa. Eikä yhtään kupillista mene hukkaan.

Vierailija
26/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei vissiin puhuta ongelmista, tai mistään muustakaan.😂

Vierailija
27/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajee. Mä laitan kahvia kaksinkertaisen määrän, kun mitä mies. Mun maailma ei kaadu, jos joudun juomaan standardimitalla mitattua kahvia, eikä miehen maailma mullistu, kun joutuu juomaan mun keittämää myrkkyä. Jo on murheet. Keitä omat kahvisi jos ei maistu.

Vierailija
28/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät vaan ymmärrä kahvista mitään. Ostavat sitä juhlamokkaa ja laittavat tuplamitalliset, kun voisivat vaikkapa ostaa vaikkapa 3/5 paahtoista kahvia ja mitoittaa sen oikein. Ei Suomalaisia voi opettaa näissä kahviasioissa.

Mitäs kun enää edes se 7/10 espressopapu ei miellytä, vaan sitäkin tarvii tuplat?

Vierailija
29/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät vaan ymmärrä kahvista mitään. Ostavat sitä juhlamokkaa ja laittavat tuplamitalliset, kun voisivat vaikkapa ostaa vaikkapa 3/5 paahtoista kahvia ja mitoittaa sen oikein. Ei Suomalaisia voi opettaa näissä kahviasioissa.

5/5 kahvissa on vähemmän kofeiinia, kun siinä sun suosikissa Juhlamokassa.

Vierailija
30/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto ruoka asiat. Ratkasi yksi pariskunta. Ostivat omat ravinnot kahvit ja tekivät itselle ruuan ,kahvitkin.Omilla keittimillä.Käyttivät omia astioitakin.Selastakin on ihan kristilessä avioliitossa.Joten keitä itse kahvisi ,äläkä valita.

Vierailija
31/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet alkanut vaatimaan ja nalkuttamaan kuinka miehen on keitettävä kahvia sinun makuun kun sinä olet nainen ja sinun pitää saada juuri semmoista kahvia kuin sinä haluat vaikka avuttomana et itse osaa keittää kahvia sinun makuun

Vierailija
32/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon kahvia kahvin takia enkä hae sillä elämyksiä, ne hoidaan muuten kuin kahvia juomalla

Vierailija
33/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon kahvia kahvin takia enkä hae sillä elämyksiä, ne hoidaan muuten kuin kahvia juomalla

Siis häh?

Kai minäkin sit käyn ulkona syömässä vaan ulkona syömisen takia. Turha maksaa hyvästä ruuasta, kunhan pääsee ulos syömään.

Vierailija
34/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta mutteripannu ja etsi itsellesi sopiva kahvi.

Jos tykkäät miedommasta, niin kokeile niitä matalia paahtoasteita ensin.

Mutteripannulla (sopivan kokoisella) tulee kipollinen kerrallaan. Saat juuri sellaista, kuin haluat.

Eikä haittaa, vaikka miehesikin innostuisi, sillä se on silti vain se kupillinen

Ei mitään järkeä. Valmistuu tamppausmenetelmällä ja silloin ei sovi vaaleapaahtoinen kahvi.

T.Kotibarista.

Vierailija
35/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on totta. Vaaleapaahtoisessa eniten kofeiinia.

Meillä juodaan aamulla Juhla Mokkaa ja muuten käytetään Juran kahvikonetta ja paahdot 3-5.

Vierailija
36/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta! Purujen määrää lisäämällä tulee kitkerää kahvia.

T.Kotibarista

Vierailija
37/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on totta. Vaaleapaahtoisessa eniten kofeiinia.

Meillä juodaan aamulla Juhla Mokkaa ja muuten käytetään Juran kahvikonetta ja paahdot 3-5.

Me annetaan Juhla Mokat kaverille, joka sitä juo pannutolkulla, jos joku erehtyy meille tuomaan.

Vierailija
38/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon köyhä, ja keitän Moccamasterilla Lavazzaa 2 isoa mitallista/ yks kuppi vettä, ja vaahdotan liedellä lämmitetyn maidon sauvasekottimella. Ehkä mä joskus saan kahvikoneen😂 Tehosekottimella menee pavut näppärästi jauhoksi. Saattaa olla hölmön hommaa, mutta maistuu mulle.

Vierailija
39/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä vettä ja laimenna se kahvi. Näinpäin onnistuu, kun taas laihasta lirusta ei saa vahvempaa.

Vierailija
40/40 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua kahviinsa palaneen makua, niin tuo ei ole vaihtoehto.