Helteen sieto on yksilöllistä
Minun mukavuuslämpötilani sisällä on 24-25. 26 häiritsee ja 27 estää liikkumisen ja nukkumisen ;-(
Mites sulla?
Kommentit (9)
Sisällä hyvä on 20-22. 24 on jo kuuma ja siitä ylöspäin tosi epämiellyttävän kuuma.
28 yli kun menee niin alkaa iso vitutus.
Tuntuu että sitä vanhemmaksi tulee sitä vaikeempaa sietää hellettä. Olen perusnuori 30v ja 26asteen lämpötilan ylitys sisällä tuntuu jo tukalalta.
Kun aurinko on pilvessä, olo on edes hetkellisesti parempi.
Itse menen miltein toimintakyvyttömäksi kun lämpötila ylittää sen +25 astetta.
Olen hyvässä kunnossa, lenkkeilen paljon ja painindeksi on 17, mutta helleja auringon paahde on vain liikaa.
Hiukan ylipainoisena 46-v naisena kestän ihan hyvin tämmöiset helteet ulkotöissäni. Kuukautiskierron eri vaiheessa on tosin jonkin verran vaihtelua kestämisessä.
En jaksa vinkua enkä tuhlaa energiaa lämmöstä vinkumiseen. Joskus sisällä on kylmä, joskus lämmin. Ei siinä sen kummenpaa. Ei aiheuta ahdistusta.
Sisällä olin parina päivänä 35 astetta. Kaikki ikkunat ja ovet olivat auki. Kastelin pyyhkeen jääkylmällä vedellä ja kiedoin päähäni. Se auttoi. Unohdin ostaa tuulettimen.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan ylipainoisena 46-v naisena kestän ihan hyvin tämmöiset helteet ulkotöissäni. Kuukautiskierron eri vaiheessa on tosin jonkin verran vaihtelua kestämisessä.
Mikähän tässä on alapeukuttamista?
Minulla n. 17-23. Nyt tuulenvireen kanssa ulkona on tänään ihan mukava olla vaikka siellä on 25 astetta. Sisällä mulla on jatkuva päänsärky ja väsymys, sisälämpötila on ollut jo viikon 28-30.