Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkoa korolle ilmiön toteutus?

Naikou123
04.07.2022 |

Säästän kuukausittain nordnetin indeksirahastoihin 200e. Miten korkoa korolle ilmiö toteutetaan? Mitä minun itse tarvitsee tehdä sen syntymisen eteen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naikou123 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naikou123 kirjoitti:

ETF kirjoitti:

Ensin rajoille pitäisi saada korkoa. Eli tilillä pitäisi olla rahaa, jolle maksetaan korkoa. Indeksirahastolle ei makseta korkoa. Sen sijaan on rahastoja, jotka sijoittavat osingot uudelleen samaan rahastoon, mutta se on eri asia.

Eli kun nyt säästän kahteen indeksirahastoon, suomen ja handelsbanken usa, niin niissä ei tapahdu korkoa korolle ilmiötä ollenkaan?

Rahastoissa menee leijonanosa tuotoista rahaston hoitajalle eli pankille ja 30% tuotoista veroina valtiolle. Jäljelle jäävä osa on hyvin pieni. Tuotto voi mennä myös miinukselle, eli rahastoon sijoitettu pääoma pienenee. Näin itseasiassa yleensä käy, eli rahojaan ei saa takaisin. Kysy pankista jos et usko. Niiden tulee vastata, vaikkei erikseen sitä kerro. Kork

Erittäin hyvä idea. Et tule katumaan päätöstäsi.

Vierailija
22/22 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelet sijoitusneuvoihin vain Lahdessa sijaitsevan Muumilaakso-nimisen mielisairaalan potilasta.

Osta suoraan osakkeita, mutta osta oikeita. Älä haksahda rahastoihin.

Rahastot (matalakuluiset) on todella hyvä vaihtoehto jos ei jaksa/kerkeä/osaa perehtyä kunnolla osakesijoittamiseen. Itse säästän tasaisesti kuukausittain muutamaan rahastoon ja lisäksi on suoria osakeomistuksia, tällä hetkellä noin kuudesta eri yrityksestä eri toimialoilta. Tällaisena tavissijoittajana voin sanoa että rahastot on tähän mennessä tuottaneet paremmin. Joistain suorista osakesijoituksista tullut turskaa ihan kunnolla (ne myyty pois aikaa sitten), vain helmet on jäljellä jotka nousevat yhä vain. Ja suorista osakesijoutuksista pitää muistaa sijoittaa saatavat osingot jotta korkoa korolle toimii parhaalla mahdollisella tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi