Onko teillä määräileviä tuttuja, jotka suuttuvat, jos heitä ei totella?
Minulla on. Mistä tuollainen määräilyominaisuus syntyy?
Kommentit (15)
On niitä jokunen vastaan tullut, parempi pistää vaan välit poikki, vaikka olis oma äitikin.
Yhdet kaverit on aina kertomassa mitä tehdä sijoituksillani ja muulla omaisuudellani. Olen nyt niin kyllästynyt, että vähennän jatkuvasti yhteydenpitoa.
Se ihminen on tullut sun elämääsi, jotta oppisit vetämään rajat ja pitämään puolesi.
On. Sukulaiset, olen sellainen että tykkään olla rauhassa mutta sitten alkaa kauhea pakottaminen että sinne pitäisi mennä ja tuonne. Joskus olen ärähtänyt että EN jaksa, EN ole samanlainen. Jos väsyttää niin en jaksa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerro esimerkkejä määräilyistä. Myös tuttu, minkä ikäinen ja miten kauan olette olleet tuttuja?
Millaisen esimerkin minä nyt keksisin... sellainen voisi mennä aika lähelle, että määräilevä henkilö on jossain puolitutun luona kylässä ja puolitutulla on 3D-printteri, ja määräilevä henkilö sanoo, että minä voinkin nyt tuolla printterillä printata itselleni erään jutun, mikä minulta puuttuu. Puolituttu kieltäytyy, ja määräilevä henkilö kertoo koko tuttavapiirille, että puolituttu on itsekäs ja kelju tyyppi.
Samoin määräilevä henkilö saattaa sanoa, että ai, olet menossa keskustaan, no viepä minun puolestani tämä kirje samalla postiin tms. Ja tällainen on siis jokapäiväistä. ap
Vierailija kirjoitti:
On. Sukulaiset, olen sellainen että tykkään olla rauhassa mutta sitten alkaa kauhea pakottaminen että sinne pitäisi mennä ja tuonne. Joskus olen ärähtänyt että EN jaksa, EN ole samanlainen. Jos väsyttää niin en jaksa.
Ap
Moi, kirjoititko vahingossa ap? Et ole ap. Terveisin ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMoi, kirjoititko vahingossa ap? Et ole ap. Terveisin ap
Oho joo tuli vahingossa. Puhelimessa oli valmiina koska kirjoitin yhden ketjun. Anteeksi ap. 😅
- Kirjoittaja
Oli, ei olla enää tekemisissä, katkaisi välit kun sanoin tuosta määräilystä.
Käski hakemaan tiettyyn työhön, aina kaikkeen tee tätä tee tota, älä tee tätä.
Hiusmalliani ja pukeutumistani arvosteli. Puuttui jopa rahankäyttööni ja minun ja mieheni yhteiseen talouteen. Väitti, että elän mieheni rahoilla. Tän oli siis ihan itse keksinyt.
Sanoin ihan nätisti, että oon nyt näissä asioissa tehnyt omat päätökseni, kiitti vaan, kysyn neuvoa jos tartten.
Suuttui ihan sairaasti tästä ja katkaisi välit, kun olen niin hankala ja vedän kuulemma herneet nenään kaikesta.
No tuo tyyppi oli masentunut, se kyllä varmasti oli yksi syy. Lisäksi oli isosta perheestä, varmaan tottunut siihen että joutuu jyräämään, jotta saa äänensä kuuluviin.
Oli varmaan myös kateellinen, harvemmin ulkonäöstä piikittely mistään muusta johtuu.
Harmitteli kuitenkin aina, miten ei ole ystäviä ja on yksinäinen.
Ei sukulaiset katso omaavansa asemaa suuttumiseen, ellei jonkun luonne sitten ole sellainen, mutta ymmärtää kyllä suhteellisen asemansa ja se jää vähään. Vanhemmat taas aina katsovat sellaisen oikeuden ja aseman omaavansa ja suuttuvat tyhmyyttään, jos ei tottele.
Aivan kuin sitä tarvitsisi suuttu, jos joku ei tottele - en ole itse koskaan ymmärtänyt asian logiikkaa, mutta kai se on joku psykologinen seikka omasta mahtiasemasta suhteessa toiseen, ja siitä harmistuneena. Suuttuminen ei kuitenkaan edistä mitään, eikä ole tervettä, että sitä en ymmärrä tässä alkuunkaan, kun voi käyttää logiikkaakin, jonka luusisi olevan helppoa, jos on sille vastaanottava lapsi.
Eräs sukulaiseni. On hän ihan kiva, mutta miinuksena on hillitön määräilyn ja kontrolloinnin tarve.
On sellainen joka käskyttää ja kun sanonut ei niin suuttunut kun ei voi sietää tottelemattomuutta, sellainen on narsku.
Kerro esimerkkejä määräilyistä. Myös tuttu, minkä ikäinen ja miten kauan olette olleet tuttuja?