Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalossa asuva, häiritseekö naapurin toiminta?

Vierailija
03.07.2022 |

Kuuletko naapurisi imuroinnin, pyykinpesun, suihkussakäynnin yms. normaalin toiminnan?
Ja onko niistä lähtevä ääni häiritsevä ja esim. herättää sinut?

Kerrostalossa asuva, häiritseekö naapurin toiminta?

Vaihtoehdot

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en sitten vaan sopeutunut. Vikahan on aina siinä, joka häiriintyy, ei häiritsijässä. Siksi en muuta enää kerrostaloon.

No kyllä on vikä häiriintyjässä jos pesukone, suihku ja imuri saa valittamaan.

Vierailija
42/48 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku kuulee naapurin suihkukäynnit? Itse en kuule edes imurointia vaikka laminaattilattiat kämpissä, luulisi kuuluvan. Ainoa mikä kuuluu on jos joku pudottaa jotain lattialle, laminaatti kun kopisee. Talo on 2017 rakennettu että oisko sitten äänieristys parempi koska on hiljaista. Rapusta kyllä kuuluu koiran haukunta ja lasten kiljumiset.

Hyvin monessa talossa nuo kuuluvat. Ei siinä mitään ihmettelemistä ole. Se, että jotain häiritsee hieman itseäni ihmetyttää, kun oikeitakin häiriönaapureita on ihan riittämiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden äänet kuuluvat, mutta eivät haittaa. Mutta yläkerrassa asuu joku sarjayrjöäjä, joka huuto-oksentaa 15-30min putkeen. Se ääni on oikeasti hirveintä mitä voi kuvitella, laitan musiikin täysille mutta silti odotan raajat jäykkinä milloin seuraava karjaisuyrjäisy tulee. Sillä on varmasti se sairaus missä pakottaa itsensä oksentamaan, ei tuollaista voi tapahtua luonnollisesti.

Vierailija
44/48 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei nykyään kiinnitetä jo rakennusvaiheessa tai peruskorjauksissa huomiota äänieristykseen. Varsinkin yläkerrasta kuuluu äänet tosi voimakkaasti. Voihan sitä aina pistää vaikka korvatulpat, mutten itse ainakaan koe, että minun pitäisi omassa kodissani joutua tekemään niin välttääkseni yläkerran seksiäänet, lasten jatkuvan juoksemisen ja meluamisen, tai öisen pesukoneen käytön takia.

Vierailija
45/48 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksei nykyään kiinnitetä jo rakennusvaiheessa tai peruskorjauksissa huomiota äänieristykseen. Varsinkin yläkerrasta kuuluu äänet tosi voimakkaasti. Voihan sitä aina pistää vaikka korvatulpat, mutten itse ainakaan koe, että minun pitäisi omassa kodissani joutua tekemään niin välttääkseni yläkerran seksiäänet, lasten jatkuvan juoksemisen ja meluamisen, tai öisen pesukoneen käytön takia.

Äänieristykseen on kyllä kiinnitetty huomiota jo vuosikymmenet uudistuotannossa. Ja mitä öinen metelöinti kuului tähän kyselyyn.

Vierailija
46/48 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tainnut itse lukea aloittajan tekstiä? Kolme viimeistä sanaa "...ja herättää sinut"

Vierailija
47/48 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut itse lukea aloittajan tekstiä? Kolme viimeistä sanaa "...ja herättää sinut"

ja esim. herättää sinut (ettei tuu sanomista, niin korjasin)

Vierailija
48/48 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin herättää voi aamu kasilta tai päivänokosilta, oletko kuullut yötyöläisistä?