Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon voi pyytää naapuriapua kasvien kasteluun?

Vierailija
03.07.2022 |

Mulla on kasvihuoneessa tomaatteja ja kurkkua, ja niitä pitää nyt helleaikana kastella päivittäin. Kuinka pitkän loman ajaksi voin pyytää naapuria (kohtuullisen tuttu) kastelemaan kasvihuoneessa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit pyytää vaikka koko kesäksi, mutta naapurilla on täysi oikeus kieltäytyä. Sinusta voi tulla epämiellyttävä naapuri jos kyselet joka kesä ja suutut jos ei suostuta.

Meillä oli ennen juuri tällainen naapuri. Veti aina herneitä nenukkaan, jos ei hänen lapsiaan vahdittu tai kukkia kasteltu. Oikeasti porukka kyllästyi, kun se perhe tarvitsi joka päivä jotain apua, siis ihan joka päivä. Rasittavia. Kukkien kastelua oli tarjolla ihan joka viikko ja rouva jatkuvasti oven takana "lainaamassa" (lue kerjäämässä) jotain. Eivätkä olleet köyhiä, vaan röyhkeitä. Yksi vihatuimmista naapurityypeistä mielestäni. Kannattaa oikeasti miettiä kuinka paljon naapuriaan rasittaa.

Vierailija
22/32 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy naapurin teini kastelemassa ja katsomassa, että paikat on kunnossa + keräämässä postit. Maksan 15 euroa/käynti. Käyntejä sovitaan keskimäärin joka toinen päivä matkamme aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kehtais vaivata naapureita ollenkaan tuollaisella asialla.

Sama. Eri asia, jos olisi joku sellainen naapurisuhde, jossa vuorotellen tehtäisiin palveluksia, mutta en kyllä kertakaikkiaan kehtaisi pyytää naapuria tai ketään muutakaan huolehtimaan pihastani ilmaiseksi.

Useimmilla on naapurissa perhe, jossa on rahaa tarvitseva teini. Hänelle selkeät ohjeet ja tarjous korvauksesta, niin kaikki voittavat.

Vierailija
24/32 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran menin hölmö lupaamaan naapurille, että kastelen heidän kasvimaan viikon ajan, kun olivat reissussa. Sattui hirveä helleviikko ja olikin aikamoinen homma, kahdesti päivässä piti kastella, meni ainakin tunti joka päivä. Kiitoksen sain palkaksi ja sen jälkeen en ole noin isoja apuhommia luvannut tehdä. Kerran viikossa voin käydä sisäkukat kastelemassa.

Vierailija
25/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset hommaa tai tee jotain kastelu automaattia?

Jos on hyötykasveja tullut hommanneeksi, ja päättää vielä tehdä muutakin kesällä, hommaisin itse kyllä kasteluautomaatin. Tällöin voisi käydä pari kertaa viikossa tarkkailemassa, ja jäisi manuaalinen työ vähäisemmäksi.

Muutoin, jos pitäisi kastelukannulla kastella ja sekoitella lannoitevedet ja arvioida tarkemmin minkä verran milleki annetaan, kulkea pitkin tilauksia kannun kanssa + täyttämässä... Pitääkö varkaat nyppiä, edellämainittu kesäkukkien nypintä " samalla" jne jne, niin en ainakaan itse moiseen moneksi päiväksi suostuisi, vaikka olisi vain vähän matkaakin

Vierailija
26/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö paikallisesta puskaradiosta joku nuori, joka etsii tuollaisia kesälomahommia? 

Vierailija
27/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko. Pidemmältä ajalta kannattaa antaa korvaus.

Vierailija
28/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa joku sukulaislapsi hoitamaan kasvimaata loman ajaksi. Vaikka 150e per viikko.

Vierailija
29/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: minä en saa edes omaa parvekekasviani pysymään elossa. En pystyisi ottamaan tuollaista tehtävää vastaan.

Vierailija
30/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko. Pidemmältä ajalta kannattaa antaa korvaus.

Enpä suostuisi edes viikoksi kastelemaan ilman rahallista korvausta. Iso vaiva.

Vierailija
31/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerran menin hölmö lupaamaan naapurille, että kastelen heidän kasvimaan viikon ajan, kun olivat reissussa. Sattui hirveä helleviikko ja olikin aikamoinen homma, kahdesti päivässä piti kastella, meni ainakin tunti joka päivä. Kiitoksen sain palkaksi ja sen jälkeen en ole noin isoja apuhommia luvannut tehdä. Kerran viikossa voin käydä sisäkukat kastelemassa.

Kyllä on kastelijassa ollut vikaa,jos 2 kertaa päivässä on käynyt.  kerta kunnolla kasteltuna riittää, jos kasvit ei nyt ihan  jugurttipurkeissa ole  olleet . Nyt helteelläkin kerta päivässä minulla riittää

Itse maksan palkan naapurin lukiolaiselle, joka  käy  poissaollessani 

Vierailija
32/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kastelen mielelläni naapurin kasvit. Itsellänikin on kasvihuone ja kasvimaa, ja tottakai kastelija saisi syödä poissaoloaikanani kypsyneet vihannekset/mansikat, sehän on itsestään selvyys. En ole kyllä vuosiin vaivannut naapureitani kastelupyynnöillä, mutta pointtini oli, että ei se meille kaikille mikään hirveä vaiva ole.

Mutta alkuperäiseen kysymykseesi: viikko on kohtuullinen aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi