Mitä ihmettä te teette siellä mökeillänne keskellä ei mitään sitten kun kaljat on loppuneet?
Kommentit (73)
Käännän Busterin nokan kohti Heinäveden alkoa todella nopee
Olen paljon yksin mökillä. Kauppareissuilla keskustassa (talvella) käyn uimassa talviuintipaikassa, lounastan ystävän kanssa, käyn moikkaamassa ystävää hoitokodissa, tapaan muita ystäviäni käyn elokuvissa ja teatterissa, hoidan harrastusasioita läppärillä tai puhelimella, kesällä tietysti pihahommia (hyvin mieluisia!). Kesällä tapailen myös muita mökkiläisiä jotka olen tuntenut syntymästään saakka. Ei ole vielä aika käynyt pitkäksi. N77
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uidaan, saunotaan, kalastetaan, pelaillaan kesäpelejä. Ja grillataan. Ja tietenkin joskus tehdään pikkuremontteja ja hoidetaan pihaa.
Luetaan kirjoja, ongitaan, soudellaan, suudellaan, otetaan aurinkoa ja taas saunotaan. Ihanaa :)
Sit lähdetään kylille, torille. Kuunnellaan musiikkia, poiketaan terassille, haetaan pizzat. Sit taas grilliruoka maistuu ja sauna lämpenee. Aika kuluu puita kantaessa, vettä kantaessa. Päivä ulkona tuo ihanat yöunet. Viipyilevät aamukahvit. Ei kiirettä, ei kelloa. Juhannuksen jälkeen alkaa mustikat kypsyä, elokuulla puolukat. Kantarellit. Ihanaa :)
Käydään töissä Helsingissä ja Espoossa. Mökki Kirkkonummella, meren rannalla. Ei lainaa. Ollaan nelikymppisiä.
Sitten ne menee viinabaariin ja tansseihin jonnekin . Ja hakee uutta . Aina on joku kuskina . Selvinpäin.
Mä luulen, että on mökki-ihmiset ja muut. Mökillä kuuluukin puuhastella, irrottautua jopa televisiosta, somesta.
Sit on nää "mökkiläiset", missä pitää olla wc, pakastin yms = kakkoskoti.
Minä kuulun ekaan porukkaan, sähköjäkään en kaipaa.
Eka menee oluet sitten siivotaan sitten menee viinit . Lopulta sekoillaan .
Tietysti kesällä juhlitaan käydään tansseissa ja retkillä . Veneillään uidaan ja käydään kaupassa . Iltajuhlat myös . Se että on rauhallista on se juju. Ei liikenteen meteliä . Tansseissa on livemusiikkia oikea orkesteri. YouTube komiat
Moni kesällä kiertää kyllä asuntoautolla monessa eri paikassa .
Tosta moni menee Tallinnasta Eurooppaan tai ruotsista ja asuu asuntovaunussa.
Tammisaaressa Kirkkonummella kaikki on ulkona pihoilla kesällä . Ollaan kun on lämmin valoisaa . Puutarhaa kukkien kanssa pelataan pelejä kuin pyöräillään. Otetaan aurinkoa meidän kulttuurissa otetaan aurinkoa iholle .
Kaljaa kyllä löytyy, ei vaan tee nyt mieli. Tänään parannellaan vilustumista ja nyrjähtänyttä nilkkaa. Makoilen sohvalla peiton alla ja välillä luen kirjaa, kuuntelen musiikkia tai ihmettelen vauva-palstaa. Molemmat vaivat tuli kyllä kaupungissa käydessäni.
Meillä ei juoda juuri mitään alkoholijuomia, ehkä 1 saunasiideri /miehellä olut kerran viikkoon riittää. Meidän ei tarvitse ryypätä, emme tsrvitse humalatilaa mihinkään, meillä on muutenkin kivaa ja keksitään tekemistä, nautitaan myös ihan vaan lojumisesta ja oleilusta. Käydään lenkittämässä koirat, käydään ehkä lähellä asuvilla sukulaisilla tai moikkaamassa vanhoja koukukavereita, me uidaan ja otetaan aurinkoa paljon, luetaan, pelataan jotain pelejä ehkä, käydään kaupoilla paikallisessa taajamassa, laitetaan ruokaa, syödään, tiskataan, mökkiä pitää myös siistiä välillä, isäntä korjailee ja puuhaa pihalla jotain päivittäin, tekee ja pinoaa saunapuita, leikkaa nurmikkoa, minä kohennan istutuksia ym ym
Nää viinapitoiset kommentit nyt saattaa olla provoja, mutta olivat enemmän 70 luvun juttuja! Jos juotattaa, miksi viedä viinat mökille, miksi yleensä lähteä minnekään sen takia? Voihan sitä kännätä ihan omassa pihassakin!
Vierailija kirjoitti:
Käydään töissä Helsingissä ja Espoossa. Mökki Kirkkonummella, meren rannalla. Ei lainaa. Ollaan nelikymppisiä.
Et vastannut ap:n kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
En käytä alkoholia niin en ymmärrä kysymystä.
Viina on viisasten juoma. Juo sinäkin niin viisastut.
Mulla ei ikinä alkoholia mökillä kun en käytä muutenkaan.