Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Sairaaloissa on niin kova hoitajapula, että Valviran ylijohtaja pyytää suomalaisia vähentämään juomista "Siitä olisi dramaattisen paljon hyötyä"

Vierailija
03.07.2022 |

Koitetaan vähän hillitä juomista ja juhlitaan muillakin tavoilla, terveydenhuolto kiittää.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuutonta on painostaa ottamaan rokote. Minulla on terveyssyitä, joita ei luokitella virallisiksi, mutta joiden takia en uskalla ottaa rokotetta. Sinä olet yhtä vastuuton kuin alkoholin ostaja vaikkapa alaikäisille!

Keskustelussa puhutaan alkoholin vaikutuksesta terveydenhuoltoon. Vaikka kuinka haluaisit, niin nyt ei puhuta sinusta tai sinun virallisesti luokittelemattomista terveyssyistä. Veikkaan niiden olevan henkisen puolen syitä. Toisekseen selität koko ajan rokotteiden haittavaikutuksista. Paljonko vakavia haittavaikutuksia on Suomessa ollut? Alle 10?

"Minulla on niin spesiaaleja terveysongelmia ettei lääketiede edes tunne niitä. Minä olen niin erityinen. Minua ei koske normaalit suositukset, koska olen niin erityinen."

Jos halutaan keskustella terveydenhuollon kuormituksesta, pitäisi asiasta voida keskustella tarpeeksi laajasti. Vaikka kuinka haluaisit kieltää, kuten viranomaisetkin, niin haittavaikutuksia on paljon. Kaltaisesi eivät niitä vain niitä tunnista eikä tunnusta. Ihmetellään vain joo yhdessä ja puhutaan pelkästä alkoholista, mikä toki on yksi iso syy sekin. Käännetään päät pois tai pidetään ne puskassa. Kielletään kaikki muu ja haukutaan kaikki, jotka yrittää puhua muuta.

Vierailija
62/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuutonta on painostaa ottamaan rokote. Minulla on terveyssyitä, joita ei luokitella virallisiksi, mutta joiden takia en uskalla ottaa rokotetta. Sinä olet yhtä vastuuton kuin alkoholin ostaja vaikkapa alaikäisille!

Keskustelussa puhutaan alkoholin vaikutuksesta terveydenhuoltoon. Vaikka kuinka haluaisit, niin nyt ei puhuta sinusta tai sinun virallisesti luokittelemattomista terveyssyistä. Veikkaan niiden olevan henkisen puolen syitä. Toisekseen selität koko ajan rokotteiden haittavaikutuksista. Paljonko vakavia haittavaikutuksia on Suomessa ollut? Alle 10?

"Minulla on niin spesiaaleja terveysongelmia ettei lääketiede edes tunne niitä. Minä olen niin erityinen. Minua ei koske normaalit suositukset, koska olen niin erityinen."

Etkö sinä itse tajua, että tällä kaikella, myös tällä alkoholinvälttämispyynnöllä, yritetään viedä huomiota rokotehaitoilta, joita kyllä paljon on, mutta ei tietenkään virallisesti niin paljoa kuin oikeasti on, koska eihän sellainen vetele, että ne tilastoitaisiin rokotehaitoiksi. Eihän sitten kohta kukaan enää niitä menisi ottamaan. Agenda ei ole vielä valmis ja tällä pitää yrittää jatkaa ihmisten huijaamista. Mutta joo, ehkä mun pitää lopettaa, henkinen puoli tässä kieltämättä rasittuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vieläkään kelpaa piikittämättömät hoitajat töihin? Työnantajat rikkovat lakia pitäessään piikittämättömät poissa töistä, sillä perustuslaki määrää että jokaisella on oikeus työntekoon, riippumatta oletetusta terveydentilasta.

Jokainen joka hurraa sille että k-passittomat hoitajat joutuvat olemaan poissa töistä, saa mitä ansaitsee, ei haittaa jos kuolevat hoidonpuutteeseen, sitä saa mitä tilaa.

Ne tekee sen tahallaan koska väestönvähennys agenda lol, kovat setit meneillään. Kyllä nyt herranejestas pitää jo piikittömienkin päästä hoitamaan potilaita sen takiahan tämä pulakin on nyt kova kun ei kaikki suostu piikitettäväkis. Itsekkin piikittömänä ihan täysin terveenä säilynyt tämän ajan yli. Onhan tuo vähän hullua.

Joo tiedän. WEF:n Agenda2030 ja depopulaatio. WEF:n silakat kävi poistamassa tämän vastauksen.

Vierailija
64/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deekujen määrä on vakio.

Ongelma on siis muualla. Sekä hoitajissa että rokotevauriopotilaiden määrässä.

Hoitajia on liian vähän:

- piikittämättömiä pidetään laittomasti poissa töistä

- piikitetyt sairastaa

Eli ongelma on täysin keinotekoinen ja tahallisesti aiheutettu, deekut eivät ole siihen syynä eikä niiden raitistuminen poista ongelmaa.

Vierailija
65/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja minä kumpikin juodaan usein viikonloppuisin. Nyt helteillä on kyllä vähentynyt reippaasti kun eihän tuossa kuumassa meinaa tavallinen kevyt ruokakaan tuntua hyvältä kun kaikki oksettaa. Miehelle tutut ovat tyrkyttäneet kaupungilla mm. tulikuumasta pullosta vodkaa. Huh. No ei ottanut.

Ymmärrän jos joku käy varjossa terassilla juomassa jonkun yksittäisen lonkeron, mutta porukka on ravunväristä ja örveltää kännissä tuntikaupalla. Ilman mitään aurinkosuojavoiteita, peittäviä vaatteita yms. En ymmärrä miten kesästä voi edes nauttia yhtään noin, eikö pelota joutua vaikka tiputukseen?

Vierailija
66/71 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on olo. Se on saatava vaikka alkoholilla. Sen jälkeen voi miettiä muita asioita.

Vierailija
67/71 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin kulutus pienenee vuosi vuodelta, joten kyllä syy on jossain muussa kuin alkoholissa, jos ei hoitohenkilökuntaa riitä. On kohtuutonta yrittää vierittää vastuuta kansalaisille, kun johtoasemassa olevat ovat itse tunaroineet asiat tähän pisteeseen. 

Vierailija
68/71 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta. juominen edistää kansantaloutta

Vierailija
69/71 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisten litkujen väliinjättäminen olisi aiheellista -myös piikitettävien.

Tiedättekö edes, mitä olette antaneet itseenne piikittää?

Niiden takia ihmisiä joutuu sairaalaan nyt! Piikit + helle liikaa sydämelle + sairaaloissa piikitetyt saikulla ja ei-piikitetyt potkittu pois tai irtisanoutuneet.

Mut joo, leikitään, että se on se alkoholi...

p.s. Miksei samaa ole sitten määrätty joka kesä? Eikö alkoholin kulutus sitä paitsi ole laskenut viime aikoina?

t. Absolutisti ja rokottamaton, joka haluaa huolehtia omasta kehostaan ja tarkka siitä, mitä siihen laittaa

Ihan parilta viime yöltä (en voi sanoa lain vuoksi mistä) erään isohkon sairaalan päivystyksestä tosielämästä: Juoppoja tuli koko yön kun olivat kaatuilleet 2-3 promillen kännissä. Useita vakavia vammautumisia ja aivoverenvuotoja tuli vastaan kaikenikäisillä ihmisillä. Että kyllä tämä on ihan aiheellista, kaikkia ei ennätetä hoitaa enää siinä tahdissa mitä niitä tulee tavoiteajoissa.

Terveisiä kentältä

Viikonloppuisin tulee humalaisia, jotka ovat kaatuneet sähkölaudan kanssa. Vaikeita vammoja, jotka vaativat päivystysluonteisia leikkauksia ja sitovat paljon henkilökuntaa

Vierailija
70/71 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kantanut korteni kekoon, en juo lainkaan alkoholia. Toivottavasti joku nyt muistaa kiittää minua tästä!

Vierailija
71/71 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niille sähköpotkulaudoille saada mitään lakia.

Ja jos ei saada, niin miksi ei

Jokainen järkevä ymmärtää, että ne tuovat paljon turhaa työtä sairaalaan. Olisi oikeitakin potilaita jota hoitaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi