Maksoitko lapsesi kulut teininä?
esim. koulukirjat ja ehkäisyn, vai kuuluuko niin vanhalle jo oma elatus? Määräsitkö itse asunnosta jossa hänkin joutui asumaan, esim. onko teinin huoneessa ovea vai ei?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeellä se lapsi koulukirjansa ja ehkäisynsä maksaa jos ei ole töissä? Ai niin, jättää koulun kesken ja ryhtyy teinivanhemmaksi.
Minä maksoin e-pillerit kuukausirahastani sekä siteet, kun äiti ei suostunut ostamaan yösiteitä, tavalliset kuulemma saavat luvan riittää, niitäkään ei aina ollut kaapissa.
Mistä sait jotain "kuukausirahaa"?
Makslin, yh, lukion kaikki kirjat maafykebienru kaikki kurssit ja pakolliset ja lisäksi autokoulun, 2 kitaraa. Tietenkin vaatteet jne, poika ja yliopistoaikana oli jo töissä kesällä. Pari tietokonetta ja läppäri, älykännykkä ainakin 2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeellä se lapsi koulukirjansa ja ehkäisynsä maksaa jos ei ole töissä? Ai niin, jättää koulun kesken ja ryhtyy teinivanhemmaksi.
Minä maksoin e-pillerit kuukausirahastani sekä siteet, kun äiti ei suostunut ostamaan yösiteitä, tavalliset kuulemma saavat luvan riittää, niitäkään ei aina ollut kaapissa.
Vanhemmiltani. Veli tuskin käytti omaansa e-pillereihin ja siteisiin, eli pakollisiin terveyskuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmiltani. Veli tuskin käytti omaansa e-pillereihin ja siteisiin, eli pakollisiin terveyskuluihin.
Kuukuppi? Mihin tarvitse ympäristömyrkkyjä pakosti?
Itse en saanut mitään kuukausirahaa tai töitä.
Lisääntyminen on itsekästä omien tarpeiden tyydyttämistä. Siksi lapsilla on aina itsekkäät vanhemmat.
Pojan lapsilisät meni pojan tilille vauvasta saakka, 100e kuussa, joten kyllä hänellä rahaa on aina ollut, ei ole koskaan pyytänyt mitään. Pihi hän kyllä on edelleen, varmaan valtaosa rahoista edelleen tallessa.
Vaatteita ostan aina joululahjaksi reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Pojan lapsilisät meni pojan tilille vauvasta saakka, 100e kuussa, joten kyllä hänellä rahaa on aina ollut, ei ole koskaan pyytänyt mitään. Pihi hän kyllä on edelleen, varmaan valtaosa rahoista edelleen tallessa.
Vaatteita ostan aina joululahjaksi reilusti.
Mikset anna rahana? Ostaako joku muu sinulle vaatteita lahjaksi?
Maksan lapselleni elatuksen täysi-ikäisyyteen asti ja siitäkin pidemmälle jos opiskelee tosissaan eikä rötöstele. En halua että opiskelee ja tekee töitä kellon ympäri. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että maksan kaiken mitä mieleen tulee vaan järkevästi elämisen. Koulukirjat ja ehkäisy kuuluvat mielestäni ehdottomasti tähän.
Tottakai maksamme teiniemme kulut vaatteista koulukirjoihin, harrastuksiin ja kaikkeen muuhunkin. Tänä kesänä 15v tyttö sai muutamaksi viikoksi lapsenlikan töitä, hoitaa pikkuista meillä. Tyttö saa tietysti tehdä ansaitsemallaan roposilla mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ollut teininä lapsia.
Ei minullakaan. Juuri hiljattain ostimme pojallemme sohvan ja sängyn, kun hän on saanut kunnan maksaman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen on itsekästä omien tarpeiden tyydyttämistä. Siksi lapsilla on aina itsekkäät vanhemmat.
En minä ole lisääntynyt.
Tämä. Kenenkään ei ole pakko syntyä kuolemaan. Jos päätöksen tekee niin siitä on otettava silloin vastuu ja osattava olla kiitollinen että sai tilaisuuden kuolla. Kaikki eivät saa, kun heidän vanhemmat pitivät housut jalassaan.