Lahti asuinpaikkana?
Millaista Lahdessa on asua?
Mökkimme on siellä lähellä ja pohdimme ostaa omakotitalon Lahdesta järven läheltä. Mielellään järvenrannalta tai järvinäkymällä niin että lyhyt matka järvelle. Tällaisia kohteita näyttää olevan suht harvoin kuitenkin myynnissä.
Mitkä alueet on hyviä Lahdessa lapsiperheelle?
Olen lukenut että huumeita on Lahdessa paljon liikkeellä mutta niin on Helsingissäkin.
Lyhyet välimatkat harrastuksiin olisi plussaa.
Kariston alueella on kivoja taloja mutta todella pienet tontit ainakin oikotiellä myynnissä olevissa asunnoissa. Samoin naapurit näkyy joka ikkunasta.
Kertokaa plussia ja miinuksia!
Kommentit (86)
Kiitos kommenteista!
Omakotitalot on selkeesti halvempia kuin pk- seudulla joten budjetti kyllä riittää kun joku sitä kysyi.
Toki Lahdessakin on niitä yli millin taloja mutta harvakseltaan.
Mites julkiset kulkee omakotitalo seuduilta? Pohdin lasten harrastuksiin kuskaamista. Nyt joudumme heitä viemään luisteluharrastukseen ja toiveena olisi että pääsisivät joskus itse koulusta suoraan bussilla.
Onko koulut hyviä? Miten kiusaamista on?
Ilmeisesti pk- seudulta moni työssäkäyvä asuu Lahdessa.
Vierailija kirjoitti:
Lahti on jossain ihme laaksossa, ja jos ilma seisoo (ei tuule), sinne kertyy pakokaasut ikävästi. Ihmiset on kyllä mukavia.
asuin lahdessa ja se on tavallaan monttua. kesällä todella tukalaa.
joko lahden entinen paavolan terveysaseman ikkunoista on levyt graffitteineen poistettu ja saatu liiketoimintaa tjs?
eikös siinä hämeen kadun nurkilla ollut kokonainen purkukuntoinen kerrostalo? joko se on purettu?
paikalliset sitten katsoo aika pitkään suu auki kun heille juttelee. esim. kun kysyy myyjältä neuvoa. kannattaa odottaa pari minuuttia niin he alkavat sitten palvelemaan.
Villähteen alueella on paljon omakotitaloja lähellä rantaa. Joutjärven ympärillä on myös, mutta kalliimpia omarantaisia. Kymijärven ylä- ja itäpuoli on kaunista maastoa ja omakotitaloaluetta.
En tiedä kouluista tai lasten harrastuksista, me ollaan eläkkeellä.
Mutta olen ilahtunut että Fazer valitsi Lahden!
Katsokaa myös Hollolan alue, Hollola ja Lahti ovat periaatteessa samaa.
Vierailija kirjoitti:
paikalliset sitten katsoo aika pitkään suu auki kun heille juttelee. esim. kun kysyy myyjältä neuvoa. kannattaa odottaa pari minuuttia niin he alkavat sitten palvelemaan.
No, ehkä olet jotenkin epäselvä.
Elämä on hyvää Ullanlinnassa ja Tammisaaressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä olet jotenkin epäselvä.
jännä juttu koska pääkaupunkiseudulla en ollut.
Vierailija kirjoitti:
Lahti on vain hieman Kouvolaa viihtyisämpi kaupunki.
Mielestäni Kouvolakin on oikein hauska kaupunki. Vanhempana arvostaa pikkukaupunkeja. Lahti ei tosin ole pikkukaupunki vaan aika iso nykyään.
Valitsisin ensin hyvän koulun ja rajaisin alueen sen mukaan. Lahdessa on niin paljon rantaa että joka paikasta pääsee nopeasti uimaan tai talvella hiihtämään.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista!
Omakotitalot on selkeesti halvempia kuin pk- seudulla joten budjetti kyllä riittää kun joku sitä kysyi.
Toki Lahdessakin on niitä yli millin taloja mutta harvakseltaan.Mites julkiset kulkee omakotitalo seuduilta? Pohdin lasten harrastuksiin kuskaamista. Nyt joudumme heitä viemään luisteluharrastukseen ja toiveena olisi että pääsisivät joskus itse koulusta suoraan bussilla.
Onko koulut hyviä? Miten kiusaamista on?
Ilmeisesti pk- seudulta moni työssäkäyvä asuu Lahdessa.
Kyllä julkiset kulkee ihan ok, etenkin kaupungin pääväyliä pitkin. Riippuu tietysti vähän paikasta. Myös pyörällä monesta paikkaa nopea yhteys keskustaan.
Lapsena se oli oikein mukava asuinpaikka. Pyöräily-yhteydet keskustaan on hyvät ja rauhalliset. Harmi vain, että nykyään kuulee noita huumejuttuja niin paljon. Hintatasohan on Helsinkiin verrattuna joka puolella edullinen. Mutta suosittelen jotain vanhempaa asuinaluetta, niin yksityisyyttä on hieman enemmän.
Ajauduin Lahteen 40 vuotta sitten. 15 minuutin ajomatkan päässä kaikki mitä olen elämältä halunnut. 15 minuuttiin mahtuu myös työmatkat. Asunnot 50% halvempia kuin Helsingissä. Jos Helsinkiin pitää joskus mennä, sinne pääsee junalla 45 minuutissa. Kovin usein ei ole syytä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena se oli oikein mukava asuinpaikka. Pyöräily-yhteydet keskustaan on hyvät ja rauhalliset. Harmi vain, että nykyään kuulee noita huumejuttuja niin paljon. Hintatasohan on Helsinkiin verrattuna joka puolella edullinen. Mutta suosittelen jotain vanhempaa asuinaluetta, niin yksityisyyttä on hieman enemmän.
"Lahden huumeet" on juttu jonka toistelua jaksan aina ihmetellä. En tajua missä ihmiset niin hirveästi jotain huumeilua näkee, mutta ehkäpä mulla on näössä vikaa?
Tervetuloa Lahteen!
stadilaisuus on elämäntapa ja mielentila, itse asuisin vaikka Kontulassa mieluummin kuin Lahdessa
Vierailija kirjoitti:
stadilaisuus on elämäntapa ja mielentila, itse asuisin vaikka Kontulassa mieluummin kuin Lahdessa
Hyvä juttu, pysy vaan siellä. Me nautitaan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Toi on enemmänkin Hämeenlinnan ongelma, tosin Hollolassa saattaa joskus käydä noin. Lahessa on paljon siirtokarjalaisten jälkeläisiä, kyllä he vielä saavat suunsa auki kysyvälle. Ehkei sinua ole vaan ymmärretty.
Patomäki on aika nukkumälähiö Launeen kauppatarjonnan kupeessa. Se pururata on kiva siellä. Sekin alue on menty pilaamaan nykyään ohitustiellä. Muita rauhallisia omakotialueita Lahessa on Nikkilä, Renkomäki ja Jalkaranta. Joskus tosin siellä Patomäen pururadalla joitain paikallisia teinejä on varastamassa polttopuita nuotioihinsa, kun sen pururadan varrella on laavu nykyään. Nykytilanteesta en tiiä, kun mun lapsuudenkoti on jo myyty sieltä Patomäestä.
T: puolet lapsuudestaan Lahen Patomäessä yhdessä pururadan varrella olevassa talossa asunut M28
Vierailija kirjoitti:
joko lahden entinen paavolan terveysaseman ikkunoista on levyt graffitteineen poistettu ja saatu liiketoimintaa tjs?
eikös siinä hämeen kadun nurkilla ollut kokonainen purkukuntoinen kerrostalo? joko se on purettu?
Terveysasema on maantasalla jo.
Täällä Launeella markettien läheisyydessä voi olla se saastelaakso tietyillä ilmoilla. Mutta nythän päästöt autoista on vähentyneet ja sähköautot valtaa kadut.
Mutta saasteet alkaa olla mennyttä verrattuna vuosia sitten olleeseen aikaan täälläkin.