Lahti asuinpaikkana?
Millaista Lahdessa on asua?
Mökkimme on siellä lähellä ja pohdimme ostaa omakotitalon Lahdesta järven läheltä. Mielellään järvenrannalta tai järvinäkymällä niin että lyhyt matka järvelle. Tällaisia kohteita näyttää olevan suht harvoin kuitenkin myynnissä.
Mitkä alueet on hyviä Lahdessa lapsiperheelle?
Olen lukenut että huumeita on Lahdessa paljon liikkeellä mutta niin on Helsingissäkin.
Lyhyet välimatkat harrastuksiin olisi plussaa.
Kariston alueella on kivoja taloja mutta todella pienet tontit ainakin oikotiellä myynnissä olevissa asunnoissa. Samoin naapurit näkyy joka ikkunasta.
Kertokaa plussia ja miinuksia!
Kommentit (86)
Lahti on hyvä valinta varsinkin lapsiperheille ja keski-ikään ehtineille. Elämänlaatua verrattuna pk-seudun hintatasoon ja ruuhkiin. Kompakti, luonnonläheinen, elämä helpompaa. Muutin 10v sitten Hgistä, en palaisi mistään hinnasta. Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paikalliset sitten katsoo aika pitkään suu auki kun heille juttelee. esim. kun kysyy myyjältä neuvoa. kannattaa odottaa pari minuuttia niin he alkavat sitten palvelemaan.
Toi on enemmänkin Hämeenlinnan ongelma, tosin Hollolassa saattaa joskus käydä noin. Lahessa on paljon siirtokarjalaisten jälkeläisiä, kyllä he vielä saavat suunsa auki kysyvälle. Ehkei sinua ole vaan ymmärretty.
11 vuotta asuin. ehkä puhuin liian nopeasti. onneksi täällä hesassa ei ole ollut onge
---
Aika jännä. Olen juuriltani puoleksi Lahen alueelta.
Asuin stadissa. Puhuin niin nopeasti että eräs kiva kioskinmyyjä toivoi aina että puhuisin hitaammin.
En ole siirtokarjalaisten sukulainen.
Millainen paikka lahden asemantausta on? Yläkoulu ilmeisesti Salpausselässä, sen maineen olen kuullut olevan ihan hyvä.
Omakotitaloja kannatta katsoa Jalkarannasta, jos järvinäköalan Vesijärvelle haluaa. Harvemmin sieltä tulee rantatontilla niitä myyntiin.
Möysän rannalta löytyy nytkin omakotitaloja myytävänä, jos pienempi lätäkkö riittää. Samoin Alasenjärveltä.
Lahti on kiva paikka asua, mutta asuinalue kyllä kannattaa katsoa tarkkaan.
Lahdessa ei muualta muuttaneet näytä montaa vuotta viihtyvän, enkä ihmettele. Kalsea tyly ilmapiiri. Kiertäkää kaukaa, Heinola samaten. Pettymyksiä molemmat.