Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpuhelut loman aikana

Vierailija
03.07.2022 |

Mikä kumma siinä on kun joka ikinen loma jonkun pitää soitella työasioissa? Vaikka soittaja tietää että olen lomalla niin silti pitää soitella ja kysellä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lomalla kevyet työhommat on hyvä hoitaa, selviää paljon helpommalla. Olen ottanut käytännöksi, että kaikki alle tunnin hommat hoidetaan oli tilanne mikä tahansa, lomallakin. Näin kaikki on tyytyväisiä.

Vierailija
22/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yksityisyrittäjä, vastaan aina puheluihin oli sitten viikonloppu/loma/sairaana. Ihmeellinen ajattelutapa ettei puhelimeen voi lomalla vastata. Miten se teidän elämää niin hirveästi häiritsee.

Työntekijä ei ole lomalla ollessaan töissä, joten ei kuulu lomalla hoitaa työasioita. Ihme ajattelutapa, että työntekijän pitäisi lomalla vastailla työpuheluihin.

Näin voitaisiin ajattelutapaa muuttaa. Työntekijä saisi palkkaa sidottuna yrityksen tuloihin. Jos tuloja vähän- vähän palkkaa, jos paljon - paljon palkkaa. Näin saataisiin nämä Mun loma-aika tyypit muuttamaan ajattelua ja ne jotka ei tee töitään niin nekin. PROBLEM solved. Koska nythän saadaan palkkaa tehtiin töitä tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan kuullut lomatiedotteesta puhelimessa..?

Vierailija
24/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomalla vielä pitkälle elokuun puolelle. Tiedän kokemuksesta että heti elokuun alussa alkaa puhelin soida. Niinpä mulla on niinä viikkoina käytössä eri liittymä jonka numeron tietää vain pari ihmistä. Sähköpostia en avaa ja siinä automaattivastaaja.

Vierailija
25/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on työpuhelin auki lomalla?

Aika monella on työsuhteessaan puhelinetu ja samalla (työnantajan maksamalla) puhelimella ja liittymällä vedetään työ- ja vapaa-aika.

No ei todellakaan ole "aika monella".

Vierailija
26/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14500e/kk kirjoitti:

Kyllä lomalla kevyet työhommat on hyvä hoitaa, selviää paljon helpommalla. Olen ottanut käytännöksi, että kaikki alle tunnin hommat hoidetaan oli tilanne mikä tahansa, lomallakin. Näin kaikki on tyytyväisiä.

Tuota se tyhmyys teettää.

Vierailija
27/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin saataisiin nämä Mun loma-aika tyypit muuttamaan ajattelua ja ne jotka ei tee töitään niin nekin.

Kukaan ei estä sinua tekemästä töitä lomalla vaikka kellon ympäri mutta älä nyt sentään lähde muita ihmisiä vetämään tuohon mukaan. Korvaamattomia miehiä on hautausmaat täynnä sanoi yksi iso johtaja aikanaan.

Vierailija
28/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yksityisyrittäjä, vastaan aina puheluihin oli sitten viikonloppu/loma/sairaana. Ihmeellinen ajattelutapa ettei puhelimeen voi lomalla vastata. Miten se teidän elämää niin hirveästi häiritsee.

Työntekijä ei ole lomalla ollessaan töissä, joten ei kuulu lomalla hoitaa työasioita. Ihme ajattelutapa, että työntekijän pitäisi lomalla vastailla työpuheluihin.

Näin voitaisiin ajattelutapaa muuttaa. Työntekijä saisi palkkaa sidottuna yrityksen tuloihin. Jos tuloja vähän- vähän palkkaa, jos paljon - paljon palkkaa. Näin saataisiin nämä Mun loma-aika tyypit muuttamaan ajattelua ja ne jotka ei tee töitään niin nekin. PROBLEM solved. Koska nythän saadaan palkkaa tehtiin töitä tai ei.

Eli lomat pois kokonaan ja PROBLEM solved 🤣

Vierailija
29/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia otin erillisen työpuhelimen, jonka saa kokonaan kiinni viikonloppuisin ja loma-aikoina.

Vierailija
30/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on jäänyt ymmärtämättä, että työntekijät ovat myyneet tietyn osan ajastaan työnantajalleen, loppu on omaa aikaa. Työelämää ei todellakaan pidä muuttaa niin, että kaikkien pitää olla aina töissä. Työnarkkarit voivat ihan rauhassa pyörittää omaa yritystään 24/7. Muiden elämässä on muutakin sisältöä

Vierailija
31/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on työpuhelin auki lomalla?

Aika monella on työsuhteessaan puhelinetu ja samalla (työnantajan maksamalla) puhelimella ja liittymällä vedetään työ- ja vapaa-aika.

Aika harvalla on puhelinetu työstään. Ajattelepa, paljonko meitä on kunnalla, valtiolla tms. töissä. Siellä etu on erittäin harvoilla ja työpuhelin jätetään loman ajaksi työpisteen laatikkoon.

Mä olen kunnalla töissä ja pidän molempia numeroita omassa puhelimessa. En jaksaisi mitään kahden puhelimen sähläystä. Puhelimen soidessa näkyy kumpaan numeroon se tulee.

Ei taida mikään vakuutus korvata, jos puhelimesi varastetaan? Omaan puhelimeen ei koskaan pidä liittää ta:n numeroa tästäkin syystä. Voihan sen työpuhelimen jättää sinne työpaikalle ja omaahan ei työpäivän aikana tarvita/toisissa paikoissa ei edes sallita työpäivän aikana.

Miten työnantaja siihen liittyy, jos oma puhelimeni varastettaisiin?

Työnantajalta siitä menisi vain liittymä, jonka saa yhdellä puhelinsoitolla suljettua. Työnantajan tarjoama puhelin, jota en halua käyttää, ei katoaisi siinä yhteydessä.

En ole hoitaja tai vastaava, joten voin käyttää omaa puhelintani puheluihin vastaamiseen työpäivän aikana lähes normaalisti. Enemmän minulle yksityisnumeroon tulee puheluita kuin työnumeroon (virallisia asioita, lapsiin liittyviä, työnhakupuuhissa työhaastattelukutsuja yms.). Työasioissa minut saa paremmin kiinni sähköpostilla tai Teamsilla.

Vierailija
32/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työntekijän pitää olla aina tavoitettavissa, työnantajan pitää olla valmis maksamaan huomattavasti nykyisiä palkkoja parempaa palkkaa suurelle osalle työntekijöistä. Ei voi saada 37-40 h/viikko hinnalla 24/7 tavoitettavuutta

Vierailija
33/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työntekijän pitää olla aina tavoitettavissa, työnantajan pitää olla valmis maksamaan huomattavasti nykyisiä palkkoja parempaa palkkaa suurelle osalle työntekijöistä. Ei voi saada 37-40 h/viikko hinnalla 24/7 tavoitettavuutta

Tästä syystä meillä ei saa olla työaikana yksityispuhelin yksikössä, se pitää jättää suljettuun lokeroon ja työnantajalla on lupa nähdä työpuhelimen soittotiedot. 37 h/vko on palkallista aikaa, silloin ei soitella lääkäriaikoja tai vastata koulusta kotiintulleen lapsen soittoihin.

Vierailija
34/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täysin normaalia nykyajan kapitalistisessa työelämässä. Äänestäkää vaan kokoomusta tulevissa vaaleissa, niin voitte olla varmoja, ettei tuon suhteen ainakaan parempaan suuntaan mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi