Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpuhelut loman aikana

Vierailija
03.07.2022 |

Mikä kumma siinä on kun joka ikinen loma jonkun pitää soitella työasioissa? Vaikka soittaja tietää että olen lomalla niin silti pitää soitella ja kysellä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä vastata.

Vierailija
2/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy niiltä soittajilta äläkä meiltä av:lla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on työpuhelin auki lomalla?

Vierailija
4/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella on työsuhteessaan puhelinetu ja samalla (työnantajan maksamalla) puhelimella ja liittymällä vedetään työ- ja vapaa-aika.

Vierailija
5/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työpuolta voi laittaa älä häiritse tilaan? Jos ei, eo paljon kannata ottaa puhelinetua. Työpuhelimen voi jättää toimistolle suljettuna.

Vierailija
6/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella on työsuhteessaan puhelinetu ja samalla (työnantajan maksamalla) puhelimella ja liittymällä vedetään työ- ja vapaa-aika.

Aika harvalla on puhelinetu työstään. Ajattelepa, paljonko meitä on kunnalla, valtiolla tms. töissä. Siellä etu on erittäin harvoilla ja työpuhelin jätetään loman ajaksi työpisteen laatikkoon.

Vierailija
7/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vastaa työpuheluihin edes työajalla. :D Joku kauppamies siellä aina vaan. Loput soittavat uusiksi tai minä soitan heille.

Vierailija
8/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla on puhelinetu työstään. Ajattelepa, paljonko meitä on kunnalla, valtiolla tms. töissä. Siellä etu on erittäin harvoilla ja työpuhelin jätetään loman ajaksi työpisteen laatikkoon.

Mä olen kunnalla töissä ja pidän molempia numeroita omassa puhelimessa. En jaksaisi mitään kahden puhelimen sähläystä. Puhelimen soidessa näkyy kumpaan numeroon se tulee.

Vierailija
9/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksityisyrittäjä, vastaan aina puheluihin oli sitten viikonloppu/loma/sairaana. Ihmeellinen ajattelutapa ettei puhelimeen voi lomalla vastata. Miten se teidän elämää niin hirveästi häiritsee.

Vierailija
10/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kunnalla töissä ja pidän molempia numeroita omassa puhelimessa. En jaksaisi mitään kahden puhelimen sähläystä. Puhelimen soidessa näkyy kumpaan numeroon se tulee.

Ei taida mikään vakuutus korvata, jos puhelimesi varastetaan? Omaan puhelimeen ei koskaan pidä liittää ta:n numeroa tästäkin syystä. Voihan sen työpuhelimen jättää sinne työpaikalle ja omaahan ei työpäivän aikana tarvita/toisissa paikoissa ei edes sallita työpäivän aikana.

Vierailija
11/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yksityisyrittäjä, vastaan aina puheluihin oli sitten viikonloppu/loma/sairaana. Ihmeellinen ajattelutapa ettei puhelimeen voi lomalla vastata. Miten se teidän elämää niin hirveästi häiritsee.

Se häiritsee siksi, että en ole yksityisyrittäjä, vaan ta maksaa minulle vain työtunneista 8-16 ja vuosiloma on ansaittu tekemällä vuosi töitä. Vuosiloma = ei olla töissä.

Vierailija
12/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se estää lomanviettoasi jos joku soittaa? Jos et pysty vastaamaan, niin älä vastaa.

Ihminen joka häiriintyy puhelinsoitosta loman aikana ei ole terve.

Vierailija
13/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsähköpostien kuvakkeen sentään tänä kesänä siirsin pois näytöltä ja laitoin ilmoitukset pois päältä. Yksi riesa vähemmän lomalla. Enemmän onneksi ihmiset käyttää sähköpostia työasioissa kuin soittelua.

Vierailija
14/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää duuniluuri työpöydälle, kun lähden lomalle.

Vierailija
15/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolisolla on työpuhelin. Samassa puhelimessa on myös oma sim kortti. Työliittymä menee kiinni loman ajaksi.

Vierailija
16/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli edellisessä työssä työsuhdeliittymä. Puhelin oli oma. Liittymä oli 99% yksityiskäytössä. Siihen tuli 1-5 asiakaspuhelua vuodessa. Työkaverit soittivat. Maksoin puhelinetua.

Nyt on erikseen työpuhelin. Se on mulla nyt lomallakin kotona, koska teen etätyötä. Työpuhelimeen soittavat vain työkaverit, työpuhelut tulevat tietokoneen kautta.

Vierailija
17/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt työsopimusta, jossa edellytetään puhelimeen vastaamista lomalla, joten ei minua häiritse, jos siihen soitetaan. Soittaja kuulee viestini ja soittaa työkaverille.

Vierailija
18/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla oli poissaoloilmoitukset joka viestintäkanavassa ja työpuhelin suljettuna. Oli mahdollisuus puhelinetuun, mutta en huolinut juuri vapaa-ajan erottamisen kannalta. Työaika on työaikaa ja vapaa-aika on minun. Näin huolehdin omasta hyvinvoinnistani.

Vierailija
19/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia yrittäjällä. Potentiaalinen asiakas soittaa. Vastaat, saat uuden asiakkaan. -> Lisää töitä tulevaisuudessa -> Lisää tuloja firmalle.

Kun taas palkkatyöläinen: Työkaveri soittaa ja kysyy jotain, minkä tiedon saisi, kun viitsisi tehdä ihan itse niitä töitään. Et edes pysty auttamaan, kun ei ole se työtietokone siellä mökillä mukana. Työasiat pyörivät koko loppupäivän päässä.

Vierailija
20/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä ei ole lomalla ollessaan töissä, joten ei kuulu lomalla hoitaa työasioita. Ihme ajattelutapa, että työntekijän pitäisi lomalla vastailla työpuheluihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä