Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan säästöön kuukaudessa vain 300-400e, tulot 1000e/netto. Miten muilla pienituloisilla, paljon saatte säästöön kk?

Vierailija
03.07.2022 |

Miten muut pienituloiset saa säästöön kuukausittain? Asun puolison kanssa joten siksi omat asumiskulut vain puolet siitä mitä ne olisi yksin asuessa.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuuka Nyysteeni kirjoitti:

Nämä on aina vähän hassuja gallupeja. Eniten saa säästöön ne, jotka elävät muiden rahoilla.

Eikö se ole normaalia, että parisuhteessa jaetaan menot?

Ihmisillä on parisuhteessa aika erilaisia tapoja hoitaa raha-asiansa. On suhteita, joissa suurituloinen elättää tulotonta. Joskus maksetaan tulojen suhteessa, joskus puoliksi tai sitten jotain aivan muuta. 

Vierailija
22/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suunnilleen samat tulot ja asun puolison kanssa. En saa yleensä mitään säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi säästää, kun ne voi käyttää heti?

Etkö halua säästää itsellesi puskuria jos joskus tulee tarve jollekin isommalle hankinnalle? ap

Isoja hankintoja tässä on kokoajan. Pankista odotetaan päätöstä uudelle lainalle, sillä isot hankinnat, maksetaan yksi vanha laina pois. Pari sataa maksetaan kk pankille. Saan siis isot hankinnat heti, eikä tarvii vuosia säästellä sitä 200e kk ja odottaa, et ois itsellä se summa koossa. Ja puskurit on siinä sivussa kyllä. Joo, ja ihan siivoojan palkalla. Vielä ei ole maksuhäiriömerkintöjä tullut. Ikää 40.

Aika hassu tapa ajatella. Tottakai joskus on normaalia ottaa lainaa (asunto, mökki, iso remontti), mutta eikö olisi järkevämpää säästää eikä maksaa velkaa velalla korkoineen?

Vierailija
24/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 2500e ja säästöön saan noin 1500e kuussa.

Vierailija
25/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin minäkin toukokuussaa 500e säästöön. Viime kuussa nostin pois kun loppuikin rahat. 

Vierailija
26/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi mun pitäisi säästää, kun ne voi käyttää heti?"

Jos rahat käyttää heti niin ne yleensä menee turhiin merkityksettömiin pikku ostoksiin. Kun säästää niin voi tehdä kalliimpia hankintoja myöhemmin itselle ja kotiin.

Se "heti" voi olla myös myöhemmin. Sitten voit kerralla käyttää vaikka tonneja.

Vierailija
27/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä saat säästöön tonnista " vain" 300-400e, mikset tingi menoista, niin voisit saada enemmän säästöön.

Ehkä huono sana tuo "vain". Onhan tuo tuloihin nähden tietysti ihan hyvin. En pysty enempää tinkimään, enkä edes halua. 600e menee minimissään kuukaudessa asumiseen ja ruokaan, silloin kun ostettava lääkkeitä tai koirille ruokaa, menee 700e. ap

On varmaan ihan h*ton ankea elämä. Itse asun okt:ssa, niin menee jo puutarhaan keväisin useampi saturainen useasti. Tänä keväänä ostin mm. alumiinisen kalustesetin, 199e.

Miksi olisi ankea elämä? Jos oikeasti viihtyy kotona ja on rakentanut elämän sellaiseksi, ettei tarvitse rahaa huvituksiin niin miksi olisi ankeaa? Ei kaikkia kiinnosta esimerkiksi puutarhanhoito.

No ei tietenkään, torvi! Mutta aikoinaan itseäni kiinnosti esim. musiikki, onneksi oli varaa ostella levyjä ja stereot. jne. Sanoinkin, että on varmaan h*ton ankea elämä, jos ei ikinä kiinnosta mikään ja käy vain töissä, katsoo töllöä ja menee iltakävelöyn jälkeen nukkumaan! En itse nauttisi tuollaisesta yhtään.

Vierailija
28/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat käyttää heti niin ne yleensä menee turhiin merkityksettömiin pikku ostoksiin. Kun säästää niin voi tehdä kalliimpia hankintoja myöhemmin itselle ja kotiin.

Tämä on totta, mutta aloittajan esimerkki on ihan sairas. Vain todella tylsää elämää elävä ihminen saa tonnista 400e säästöön.

Vierailija
29/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä surkea provo ties monettako kertaa.

Näitähän riittää. Yksi on tämä miten erotan seksinperässä olijat. Hohhoijaa. Mut aina näille aloituksille riittää ottajansa.

Vierailija
30/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisten mukaan nyt on kova inflaatio, joten kannattaa ostaa heti, koska kaikki on kohta kalliimpaa.

Vierailija
31/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1380€ tulot ja saan säästöön 944,88. Elellään pääasiassa miehen rahoilla ja minä säästän. Mies säästää 225€/kk

Vierailija
32/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 1600euroa, säästöön menee 1000euroa.

Näin olen elänyt viimeiset 22 vuotta ja tilillä on paljon rahaa jemmassa. Olen niin tyytyväinen, kun pienistä tuloista olen saanut kerättyä säästöjä.

P.s ai niin elämästä en ole nauttinut yhtään. Ruokajonossa on tullut seisottua tunti, jos toinenkin.

Vierailija
33/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1380€ tulot ja saan säästöön 944,88. Elellään pääasiassa miehen rahoilla ja minä säästän. Mies säästää 225€/kk

Tosin osalla säästöistä maksetaan talonkuluja ja vakuutusmaksuja.

Vierailija
34/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö halua säästää itsellesi puskuria jos joskus tulee tarve jollekin isommalle hankinnalle? ap

Isoja hankintoja tässä on kokoajan. Pankista odotetaan päätöstä uudelle lainalle, sillä isot hankinnat, maksetaan yksi vanha laina pois. Pari sataa maksetaan kk pankille. Saan siis isot hankinnat heti, eikä tarvii vuosia säästellä sitä 200e kk ja odottaa, et ois itsellä se summa koossa. Ja puskurit on siinä sivussa kyllä. Joo, ja ihan siivoojan palkalla. Vielä ei ole maksuhäiriömerkintöjä tullut. Ikää 40.

Aika hassu tapa ajatella. Tottakai joskus on normaalia ottaa lainaa (asunto, mökki, iso remontti), mutta eikö olisi järkevämpää säästää eikä maksaa velkaa velalla korkoineen?

No remonttilaina kyseessä. Yhdestä lainasta on vielä jonkunverran jäljellä,miksei maksettais sitä samalla pois? Säästöä on, muttei järkeä käyttää sitä tässä vaiheessa, kun voi todellakin isommalla lainalla maksaa pienemmän lainan pois ja jättää se oma puskuri tilille. Itse en näe tässä mitään hassua ajattelua, vaan järkevyyttä.

Vierailija
35/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelija käy varmaan ruokakaupoissa varkaissa:)

Vierailija
36/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin osalla säästöistä maksetaan talonkuluja ja vakuutusmaksuja.

Nyt huijaat. Viinaan ja tupakkaan kuitenkkin laitatte rahanne.

Vierailija
37/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ois nuorena ollut tonninkin tulot / kk, olisin käyttänyt kyllä kaiken elämiseen. Mun ei olisi ollut järkevää kärsien säästää, koska tiesin periväni ihan tarpeeksi muutenkin. Noin 1,5 miljoonan perinnön sainkin. Olin nuorena ihan huvikseni työtön, kun just ei ollut tarvetta kerätä rahaa, siksi pienet tulot.

Vierailija
38/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

upeaa kunnioita ap. minulla vähän sama tilanne nyt pankista ovat alkaneet jos mitäkin talvi vaaraan osaakkeita kaupustelemaan jopa lainaa niiden ostoon. pankien panttina olevia paska papereita kaupustelevat taas yrittävät uusia huijata kusettavat uusia maksamaan tappionsa.

Vierailija
39/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä saat säästöön tonnista " vain" 300-400e, mikset tingi menoista, niin voisit saada enemmän säästöön.

Ehkä huono sana tuo "vain". Onhan tuo tuloihin nähden tietysti ihan hyvin. En pysty enempää tinkimään, enkä edes halua. 600e menee minimissään kuukaudessa asumiseen ja ruokaan, silloin kun ostettava lääkkeitä tai koirille ruokaa, menee 700e. ap

On varmaan ihan h*ton ankea elämä. Itse asun okt:ssa, niin menee jo puutarhaan keväisin useampi saturainen useasti. Tänä keväänä ostin mm. alumiinisen kalustesetin, 199e.

Miksi olisi ankea elämä? Jos oikeasti viihtyy kotona ja on rakentanut elämän sellaiseksi, ettei tarvitse rahaa huvituksiin niin miksi olisi ankeaa? Ei kaikkia kiinnosta esimerkiksi puutarhanhoito.

No ei tietenkään, torvi! Mutta aikoinaan itseäni kiinnosti esim. musiikki, onneksi oli varaa ostella levyjä ja stereot. jne. Sanoinkin, että on varmaan h*ton ankea elämä, jos ei ikinä kiinnosta mikään ja käy vain töissä, katsoo töllöä ja menee iltakävelöyn jälkeen nukkumaan! En itse nauttisi tuollaisesta yhtään.

Sinähän kuulostat sangen tyytyväiseltä elämääsi, kun ihan nimittelemään pitää ryhtyä. Erikoista, että et ymmärrä sitä, ettei kaikki tarvitse _maksullisia_ asioita ollakseen tyytyväinen. Hänhän saattaa harrastaa luonnossa oleilua, telttailua, ilmaisia / halpoja museoita, virkkausta, lukemista, opiskelua jne. Mielikuvituksen puutetta, jos ei ilman rahaa tekemistä keksi! Ei se tarkoita, etteikö olisi kiinnostunut mistään. Minun korvaan taas puutarhanhoito on äärettömän tylsää ja levyistä maksaminen hölmöä, mutta ymmärrän hyvin, että toiset nauttivat juuri niistä.

Vierailija
40/74 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No remonttilaina kyseessä. Yhdestä lainasta on vielä jonkunverran jäljellä,miksei maksettais sitä samalla pois? Säästöä on, muttei järkeä käyttää sitä tässä vaiheessa, kun voi todellakin isommalla lainalla maksaa pienemmän lainan pois ja jättää se oma puskuri tilille. Itse en näe tässä mitään hassua ajattelua, vaan järkevyyttä.

Velan maksu velalla on harvoin järkevää. Voi säästää ja minimissään sen voi tehdä säästötilille, jolloin saa edes pienet korot. Sitten voi ostaa suoraan. Kun otat lainaa, maksat lainasta aina korkoa, joka on "hukkaan heitettyä" rahaa. Lainan ottaminen sinänsä on normaalia, mutta eihän tuollaista rahankäyttöä voi järkevyydellä perustella, joka oli pointtini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän