Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS : Alle 20-vuotiaiden nuorten maksuhäiriöt ovat kääntyneet kasvuun: Osalla ei ole rahaa edes julkiseen liikenteeseen tai muihin peruskuluihin

Vierailija
02.07.2022 |

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasset lapset kuin vanhemmat.

Vierailija
22/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle on paha paikka kun muutetaan kotoa ja pitäisi downshiftata. Aikaisempaa elämäntasoa maksellaan pikavipeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit ja lävärit ja muut ulkonäkömuokkaukset puhumattakaan kuka maksaa väärään kehoon syntymiset...huh.

Vierailija
24/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitse olla edes alle parikymppinen, olen 30 ja samassa jamassa.

Vierailija
25/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten laskutaito on romahtanut. Ei ymmärretä mitään mistään. Puhelin on tärkein.

Lisäisin vielä maksamisen muuttumisen yhä enemmän digitaaliseksi, jolloin rahan käytön hahmottaminen ja kuluttaminen vaikeutuu

Vierailija
26/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää on just sitä mitä toisessa ketjussa tuli "urputettu", kotona opitaan malli että päällepäin on kaikki viimeisen päälle ja sitten omille muutettaessa avautuu elämän karuus eli entry level työn tuloilla ei päästä samaan elintasoon kuin mihin kotona totuttu. Pahimmillaan näillä on ollut kotikuviotkin puhallusefektiä kunhan näyttää ulospäin hyvältä vaikka oikeasti ei olisi varaakaan.

Lisäksi tämä yleinen harhaluulo täälläkin palstalla että myös tukien varassa elävien pitää saada ne parhaat kamat, elämykset ulkomaan, matkat tms. kannattaa katsoa youtubesta joku trap of capitalism/consumerism dokkari, nämä ovat yllättävän silmiä avaavia vaikka tehty jo jonkin aikaa sitten. Kuplasta on vaikea poistua ilman muiden ihmettelyä, enkä tarkoita mitään ääriminimalismia vain järkevää pohdintaa kuinka lujaa haluan tässä kiihtyvässä oravanpyörässä polkea ja tuoko se ylenpalttinen materialismi onnea. itsekin olen siinä materialismihuumassa elellyt ja nyt pikkuhiljaa painamassa jarrua ja hakemassa sitä itselleen sopivaa tasoa.

Olen listannut aiemmin muutamia asioita mitkä ovat huonosti Suomessa:

1. Suomi on nyt maailman kalleimpia maita ylivoimaisesti.

2. Kaikki valtion omaisuus on myyty. Kenen yksityistileille myynneistä päätyi euroja?

3. Miljardeja on siirretty ulkomaille vaikka omaa väestöä uhkaa köyhyys. Kenen yksityistileille päätyivät?

4. Poliittiset puolueet ahdistelevat alaikäisiä.

5. Ja muistanette varmaan siis miten paha tilanne on hinnoissa/katteissa, viittaan kohtaan 1.:

Faktaa on tämä:

Polttoineen hinta on noussut kahdessa vuodessa 100% (ja on maailman kalleimpia ei kannata sanoa että muilla mailla on yhtä kallista, ei todella ole ei lähellekään)

2020 1,28 EUR/L

2022 2,60 EUR/L

Ja diesel hinta on noussut vielä enemmän... Samaan aikaan tieverkosto alkaa olla maailman surkeimmassa kunnossa ja paikkaa paikan päälle on tehty… Kenen yksityistileille katteet ovat päätyneet..

Myyntisähkön hinta noussut vuodessa yli 100%:

2021 5,5 snt/kWh

2022 12,5 snt/kWh

Kenen yksityistileille em. katteet ovat päätyneet?

Elintarvikkeiden hintoja nostettu ainakin 30 % lyhyessä ajassa... ja muita katteita niin paljon kuin häikäilemättömyys on antanut periksi... kenen yksityistileille päätyvät?

6. Tämän kaiken päälle koulujärjestelmä on täysin epäonnistunut. Ja surullista on että ne oppilaat jotka vielä haluaisivat opiskella eivät siihen pysty kun kiusaajat ja häiriköt ovat vallanneet luokat..

7. Kaiken tämän päälle oikeusjärjestelmä on täysin epäonnistunut. Uhrit tuhotaan täysin ja rikollisia paapotaan... ja eliitti pääsee rahalla kaikesta...

8. Sähköautojen pakkomyynti kunnille, mihin yksityistileille rahat päätyivät, tätä ei koskaan avattu julkisesti...

9. Mm. koronavilkku sovellus, kehitettiin kalliilla ja lakkautettiin sitten kun koronarahastus oli saatu loppuun... kenen yksityistileille nämä rahat päätyivät?

Onko tämä siis nuorison vika, olen täysin eri mieltä...

Vierailija
27/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksuhäiriöstä pitäisi seurata myös pakkotyötä

Ja mitähän se sinun taukin pakkotyö mahtaisi oikein olla? Siis sellaista, joka kattaa sen pakkotyön ja sen valvonnan kustannukset ja vielä päälle jotain velkojillekin? Antaa tulla, odotan innolla konkreettisia esimerkkejä sellaista työstä, joka täyttäisi pakkotyönä nuo ehdot. En usko saavani vastausta. 

Vierailija
28/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia yritetään hyvittää aineellisesti lapsille. Ei myöskään vaadita lapselta mitään esim.kotitöiden tekoa. Tiedän soitetun hätäkeskukseen nuoren toimesta kun vanhemmat olivat vastineet jotakin tyyliin roskapussin viemistä.

Ehei; ei se kuulkaa näin toimi.

Vierailija
29/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kaljaa yms. niin hyvin on varaa julkiseen liikenteeseen ja peruskulutukseen. Ongelma ei ole rahan määrä, vaan se, mihin sitä tuhlataan. 

Vierailija
30/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän se sinun taukin pakkotyö mahtaisi oikein olla? Siis sellaista, joka kattaa sen pakkotyön ja sen valvonnan kustannukset ja vielä päälle jotain velkojillekin? Antaa tulla, odotan innolla konkreettisia esimerkkejä sellaista työstä, joka täyttäisi pakkotyönä nuo ehdot. En usko saavani vastausta. 

Onhan sitä yhdyskuntapalvelustakin. Ei siitä, mitään palkkaa saa, vaan sillä kuitataan hölmöilyt. Samaan tyyliin velallinen voisi kuitata palkattomalla työllä velkansa. 

Vierailija
31/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on eläneet vanhempiensa huomassa kultaharkko persiissä. Nyt kun ollaan omillaan, täytyy edelleen saad kaikkea. Sitä varten sitten otetaan pikavippejä. Vanhemmat, lopettakaa lasten yltiömäinen lelliminen ja sen sijaan kasvattakaa heitä aikuisuutta varten!

Ja sanoin tämän tylysti, mutta kaikella rakkaudella, koska olen itse saman ilmiön uhri. Vasta nyt päälle 30-vuotiaana olen tarpeeksi vastuullinen ja sopeutunut "köyhistelyyn". Toinen vanhemmistani on erittäin äveriäs, ja rahahanat katkesivat kun muutin kotoa.

Vierailija
32/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille on tärkeämpää saada huulitäytteet, tekoripset, hiustenpidennykset ja tisseihin täytettä. Nämä ovat tärkeimpiä asioita, muusta viis.

Vierailija
33/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä pitäisi erityisesti nuorille löytää ja hyvällä palkalla.Jos luottotiedot menee,se kestää että saa takaisin.Miten sitten edistyy elämässä??perhe,asunnon osto jopa sen sähköauton.Ei vanhemmilla mitään tekemistä et mallia,jos työtä ei löydy niin kuin vanhemmille löytyi..niin minkäs teet.Olla mollotat.Yht.kunta maksaa nuorten asumisen 18-35v jopa nuoriaikuinen.Toimeentulotuki.Mikä heillä.En ikinä ole saanut,eikä aikuiset lapsenikaan.Töitä on tekeville.Se vaatii kyllä paljon että löytää...

Vierailija
34/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä yhdyskuntapalvelustakin. Ei siitä, mitään palkkaa saa, vaan sillä kuitataan hölmöilyt. Samaan tyyliin velallinen voisi kuitata palkattomalla työllä velkansa. 

jos kieltäytyy yhdyskuntapalveluksesta siitä tulee vankeutta. kuka hullu menee silloin tekemään töitä kun voi istua valmiin ruokapöydän ääreen? kuka sen maksaa?

Vierailija
35/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on eläneet vanhempiensa huomassa kultaharkko persiissä. Nyt kun ollaan omillaan, täytyy edelleen saad kaikkea. Sitä varten sitten otetaan pikavippejä. Vanhemmat, lopettakaa lasten yltiömäinen lelliminen ja sen sijaan kasvattakaa heitä aikuisuutta varten!

Ja sanoin tämän tylysti, mutta kaikella rakkaudella, koska olen itse saman ilmiön uhri. Vasta nyt päälle 30-vuotiaana olen tarpeeksi vastuullinen ja sopeutunut "köyhistelyyn". Toinen vanhemmistani on erittäin äveriäs, ja rahahanat katkesivat kun muutin kotoa.

boomerit on ahneuksissaan luoneet nykyiset ongelmat. me joudumme niistä kärsimään.

Vierailija
36/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyskuntapalvelu on niin kova rangaistus että siihen täytyy vangin itse suostua.

Valtionkin mielestä työn tekeminen on paljon karmeampi rangaistus kuin vankila.

Vierailija
37/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kiusataan heti ekoissa työpaikoissa siihen pisteeseen, ettei varmasti enää töihin mennä.

Kantsis miettii miten niitä nuoria kohtelee.

Vierailija
38/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä se on velkaantuneiden oma vika, mutta pikavipit ovat todella Perkeleen keksintö. He, joilla olisi niitä varaa ottaa, eivät niitä tarvitse. He, jotka niitä ottavat, tekisivät viisaasti jos sitkuttelisivat jollain konstilla ilman niitä.

Vierailija
39/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret kiusataan heti ekoissa työpaikoissa siihen pisteeseen, ettei varmasti enää töihin mennä.

Kantsis miettii miten niitä nuoria kohtelee.

Se ettei puhelinta voi tuijottaa työaikana, eikä saa vapaata festareille ja että töihin tullaan ajoissa, ei ole kiusaamista.

Vierailija
40/53 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko hitaat piuhat sulla. Itsekin olen kultaharkko perciissä syntynyt ja rahahanat meni kiinni heti 18 täytettyäni. Sopeutin elämän heti omiin tuloihin ja luottotiedot ei ole koskaan menneet, pikavippejä ei silloin edes ollut. Olen rakentanut oman elämän työlläni ja hyvin menee, kuten menee omalla parikymppisellä lapsellanikin, vaikka ei ole hänkään joutunut lapsuudessaan ja nuoruudessaan köyhäilemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi