Kuinka kauan menee passin/henkilökortin saamiseen tällä hetkellä?
Kysymys otsikossa. Kiitos jos joku viitsii vastata.
Kommentit (24)
Mulla meni kolme viikkoa, kun hommasin uuden passin suurlähetystön kautta ulkomailla ollessa nyt keväällä. Vähän pelkäsin, että kuinka kauan menee, kun olin lukenut uutisia, että Suomessa jonot ovat pitkät. Vieläköhän on yhtä pitkät jonot?
Itsellä meni 2vk siitä kun oli nimmarit jne hoidettu poliisiasemalla.
Ja taas viiden vuoden päästä on pitkät jonot, ku kaikki on uusineet nyt samaan aikaan. Ennakoikaa hyvät ihmiset jos on mahdollista.
mulla meni kuukausi sitten alle viikko. Tämä siis PK-seudulla.
Kysy poliisi,neuvonta palvelu.Tai seuraa uutisia,aiheesta uutiset ja lehdistö ollut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas viiden vuoden päästä on pitkät jonot, ku kaikki on uusineet nyt samaan aikaan. Ennakoikaa hyvät ihmiset jos on mahdollista.
5v päästä minun ei tarvitse käydä poliisiasemalla tämän asian takia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni kolme viikkoa, kun hommasin uuden passin suurlähetystön kautta ulkomailla ollessa nyt keväällä. Vähän pelkäsin, että kuinka kauan menee, kun olin lukenut uutisia, että Suomessa jonot ovat pitkät. Vieläköhän on yhtä pitkät jonot?
Noo, jos se on jono, että asiakkaita käy, niin sitten. Voi tietysti jossain päin ollakin pitkiä jonoja.
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan passia ala uusimaan vuotta aiemmin kuin on tarvis.
Meillä oli viisi uusittavana, meni reilu viikko.
Paikanpäällä jonottamalla samana päivnä H:gissä.
Vierailija kirjoitti:
Paikanpäällä jonottamalla samana päivnä H:gissä.
Epäilen vahvasti että olet saanut SAMANA päivänä uuden passin, kun kävit passikuvassa.
Melkein kuukausi menee kun pääsee tunnistamaan itsensä poliisiasemalla. Muuten ei kait kauaa menee jos ei tarvitse käydä.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kuukausi menee kun pääsee tunnistamaan itsensä poliisiasemalla. Muuten ei kait kauaa menee jos ei tarvitse käydä.
Minulla meni kahden kuukauden päähän ensimmäinen vapaa aika.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Lupasivat, että kahdessa viikossa tulee ja tuli (Tampere). Ajan sain varattua poliisiasemalle keväällä kyttäämällä tyhjiä aikoja n. 3 kk päähän.
Jos asian vuoksi tarvitsee käydä poliisiasemalla, voi varautua parinkin kuukauden jonoon ajanvarauksessa. Ilman ajanvarausta voi varautua jonottamaan asemalla useammankin tunnin. Kunhan mahdollisesti tarvittava käynti on hoidettu, passi toimitetaan normaalisti 8-12 arkipäivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi, täällä on seuraavat vapaat ajat tarjolla lokakuun puolivälissä 🤣🤣🤣 Muilla ajateltavissa olevilla paikkakunnillakin menee kuukausien päähän. Pakko mennä jonottamaan.
Meidän teinien ei tarvitse mennä paikan päälle, on tarpeeksi tuoreet sormenjäljet ja nimmarit tiedostoissa. Ensimmäinen teki hakemuksensa pari viikkoa sitten, ei ole vielä saanut omaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Lupasivat, että kahdessa viikossa tulee ja tuli (Tampere). Ajan sain varattua poliisiasemalle keväällä kyttäämällä tyhjiä aikoja n. 3 kk päähän.
Miksi varasit ajan. Minä kävelin suoraan tiskille ilman ajanvarausta samana päivänä kun jätin hakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan passia ala uusimaan vuotta aiemmin kuin on tarvis.
Pistä kalenteriin kuitenkin muistutus puolta vuotta aikaisemmin, että varaat ajan sormenjälkien antamiseen, jos olet viimeksi uusinut passin käymättä paikalla.
Lienee varminta kysyä sieltä missä on tietoa:
https://poliisi.fi/neuvontapalvelu