Onko teillä ihmistä keneen luotatte täysin?
Itse huomasin että mulla ei tällä hetkellä ole sellaista ihmistä. En uskalla enää luottaa,koska luottamukseni on petetty ja kun tarvitsisin läheisen tukea ja puolellani oloa, en sitä saa vaan asioihin suhtaudutaan hyvin välinpitämättömästi. Niinpä olen päättänyt että parempi pitää asiat itsellä ettei taas pety tai haavoiteta. Surullista.
Kommentit (27)
Ei ole. En tosin (enää) koe tarvitsevanikaan sellaista. Ihmisyys ei ole kovinkaan luotettava asia.
Ei hirveesti. Ehkä kaksi sukulaista.
Ei. Minulla on todella hyviä ystäviä, joihin luotan tietyissä asioissa. Melkein joka ongelmaan löytyy joku, johon luotan, mutta sellaista, johon luotan ihan kaikessa, ei ole. Eikä tarvikaan olla, ikävää se olisi, jos jonkun harteille pitäisi kaikki asiat kaataa.
On kyllä. Mun äiti, toinen lapseni ja nykyinen mieheni.
Kehenkään ei voi koskaan luottaa 100% kuin itseensä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä. Mun äiti, toinen lapseni ja nykyinen mieheni.
ja en suinkaan kaada heille kaikkia asioitani ja murheitani, mutta tarvittaessa voisin
Ei eikä ole ollutkaan. Pitäisi olla aika Jumalasta seuraava, että täysin luottaisin. Ei siis ole oikeasti edes mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minulla on todella hyviä ystäviä, joihin luotan tietyissä asioissa. Melkein joka ongelmaan löytyy joku, johon luotan, mutta sellaista, johon luotan ihan kaikessa, ei ole. Eikä tarvikaan olla, ikävää se olisi, jos jonkun harteille pitäisi kaikki asiat kaataa.
Erikoinen lausuma - että jos ihmisellä on luotettavia ystäviä, heidän päälleen "pitää" kaataa KAIKKI asiat? Jos on noin paljon ongelmia, ammattiapu on silloin paras vaihtoehto.
Minä itse. Hyviä ja inhimillisyyden rajoissa luotettavia ystäviäkin on, mutta ymmärrän, etten tule kenellekään olemaan yhtä tärkeä kuin itselleni.
On, minä itse. Koen välillä surullisuutta siitä, etten pysty oikeasti luottamaan ja tukeutumaan muihin, vaan täytyy olla aina itse se vahva. Aina ei jaksaisi. On ihmisiä, joihin voin luottaa joissakin asioissa. On asioita, joissa en voi luottaa keneenkään toiseen.
Joo, peilin kautta näemme toisiamme.
Naisystäväni ja paras ystäväni, heihin luotan täysin.
On, useampikin. Ikävää että sinulla on tuollainen tilanne ja ympärilläsi vain välinpitämättömyyttä. Voimia, toivottavasti vielä joskus löydät aitoa ystävällisyyttä ja ystävyyttä!