Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ruumiillinen kuritus -koska lopetetaan?

Vierailija
18.10.2006 |

Meillä ei ole lapsia, mutta sekä minä että mieheni olemme saaneet lapsena tukkapöllyjä. Kummallakaan ei ole kaunaa vanhempiaan kohtaan.

Eilen sitten juteltiin tästä aiheesta ja mieheni sanoi kannattavansa esim. tukkapöllyä, " jos muu ei auta" . Vahinkoa ei saa kuulemma syntyä.

Suhtaudun itse lähtökohtaisesti erittäin kielteisesti ruumiilliseen kuritukseen. Kysyin sitten mieheltäni, saako aikuiselle antaa tukkapöllyä, jos hän käyttäytyy huonosti. Ei saa.

Kun sitten kysyin, missähän iässä se tukkapöllyn antaminen pitäisi lopettaa, niin vastaus oli, että sitten, kun lapsi on liian iso ja pelottava.

Eli siis lasta saa kiusata, kun hän on niin pieni, ettei pysty puolustautumaan.

Te, jotka käytte fyysisiksi ongelmatilanteissa: missä iässä aiotte lopettaa ja miksi?

Tuo vahingon syntyminenkin on ihan oma juttunsa..pyysin miestä antamaan minulle tukkapöllyä ja kyllähän se sattui, vaikkei siitä näkyviä vammoja jääkään.

Tällaisia keskuteluja meillä siis :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukkapollyn antamista raukkamaisena. Olen itse sitä saanut, enkä kanna siitä kaunaa, mutta en koe sitä myöskään hyödyllisenä.

Itse olen myös valitettavasti pari kertaa tukistanut lastani. Tämä on ollut tilanteissa, joissa kasvatustaitoni ovat " loppuneet" . Eli olen ollut neuvoton siitä, mitä pitäisi tehdä. Häpeän niitä kertoja.

Vierailija
2/5 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisella täytyy olla muita keinoja ratkaista tilanne. Itsekin olen laspsena koivun herraa ja tukkapöllyä saanut (ei suurempia traumoja tosin), mutta ei toisen ruumiiseen saa kiputarkoituksessa koskea, ei aikuisen eikä varsinkaan puolustuskyvyttömän lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en hyväksy tukkapöllyä. lasta on kuritettava vyöllä, jotta hän itse ei opi repimään toisten hiuksia.

Vierailija
4/5 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

..." jos muu ei auta" ...

Miten voi lapsella olla niin paljon enemmän järkeä kuin aikuisella, että aikuinen ei enää tiedä miten menetellä lapsen kanssa?

Vierailija
5/5 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaneensa tukkapöllyä lapsena. Ettei hän vain saisi traumoja =/ Miksi yleensä tukistella, jos ajattelee sen olevan traumatisoivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän