Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On nuo muurahaiset kilttejä

Vierailija
02.07.2022 |

Kattelin kun muurahainen kantoi toista selässään. Näytti olevan huonolla hapella se kannettava kaveri, kuollut tai loukkaantunut. Toinen sitä urheasti kantoi. Ehkäpä muurahaisten sairaalaan lepäämään, tai haudan lepoon.

Kommentit (10)

1/10 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurahaiset ovat kyllä upeita ja yhdyskuntansa toimivuus hämmästyttävä.

Vierailija
2/10 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä olis oppimista, totta.

Vierailija
4/10 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muistaakseni käyttää ravinnoks sen kuolleen, tai käyttää sitä rakentamiseen.

Eivät jätä omiaan pitkin lojumaan, mut ei niillä ole sairaalaa eikä lääkäreitä.

Vierailija
5/10 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnosta voisi ihminen ottaa Mallia

Vierailija
6/10 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne syö sen. Vai sairaalaan, kylläpä on taas joku cityihminen erkaantunut kauas luonnosta.

Vierailija
7/10 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurahaiset boreaalisen metsän laajimmalle levittäytynein eläinlaji, ja muuallakin mutta havumetsissä tuo kekokäyttäytyminen enemmän vaeltelua suositumpaa.

Ovat pärjänneet yhteistyöllä joten luultavasti ovat ystävällisiä toisilleen.

Koirani Nella on esimerkki hyväntahtoisesti eläimestä. Mökkeilemme niemellä johon siirrytään laiturin yli. Nella kerran pentusena tippui tuonne jokeen ja pelastin hänet. Nella vie pyyhkeeni rannasta kauemmaksi ja on levoton jos olen rannalla, itse ui mieluusti mutta haluaa etten tule ihan rantaan.

Minä pelastin aikanani Nellan joka ei ollut edes pahasti vaarassa mutta säikähti tassunsyvyistä vettä; nyt Nella pitää minua niin heikkona että olisi parempi etten olisi ihan rannassa.

Uidessani Nella kiertelee ympärilläni ja katselee maallepäin että tarttuisin häntä hännästä jos uupuisin. Jos alan kellua selälläni, Nella laittaa häntänsä käsieni ulottuville!

Nella on bordercollie ja niin äärimmäisen ystävällinen ja avulias että uskon tuota tapahtuvan yleisesti luonnossa

Vierailija
8/10 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tuhlata tuoretta lihaa.

Vierailija
9/10 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kilttien muurahaisten pesässä käväisi ryöstötetkellä ja vei saalistaan orjaksi omaan pesäänsä.

10/10 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurahaiset ja muut yhteiskunnissa elevät hyönteiset usein poistavat ruumiit ja muut tartuntavaaraa aiheuttavat jutut pois jaloista (eng. artikkeli https://en.m.wikipedia.org/wiki/Necrophoresis ), mutta jotkut muurahaislajit tunnetusti jopa kantavat lievästi haavoittuneet jäsenensä turvaan ja hoitavat heidän haavojaan (eng. artikkeli https://en.m.wikipedia.org/wiki/Megaponera ).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän