Alkava couperosa pilaa itsetuntoni :(
Ennen kuin joku tulee sanomaan, että maailmassa on isompia ongelmia, niin tiedän sen, mutta tämä ongelma ihan oikeasti itkettää melkein, ja tiedän, että tulee pahenemaan iän kanssa. Olen vasta nyt 20-vuotias. Toisessa poskipäässä katkenneita verisuonia ja semmoinen punainen läikkä, nenänympärykset punoittaa. Eilen huomasin ettei toinen poski enää palaudukaan punoituksesta. Mikä tähän auttaa?
Kommentit (34)
Mulle ei sovi hajusteet tai puhdistusmaidot. Itse puhdistan ihoni balm-tyyppisilla oljypohjaisilla tuotteilla tai puhdistusoljyilla. Kaytan Drunk Elephant sarjaa, joka on sopinut iholleni tosi hyvin. Hajusteeton yms. Halpaa lystia se ei ole, mutta iho on hyvassa kunnossa, ikaa 41.
Ja ehdottomasti vain kasvojen ihoon suunnitellut tuotteet! En myoskaan suunnittele kuorivien tuotteiden kayttoa, jotka ovat karkeita (kuorivat manuaalisesti, kemiallinen kuorinta on hellempi).
Ihotautilääkäri voi määrätä hoitovoiteita kuten Soolantra, joka on itselläni auttanut hyvin. Aiemmin olen käyttänyt Rosazolia, jota saa tietojeni mukaan nykyään apteekista ilman reseptiä. Kannattaa lukea ohjeet hyvin, tuo Rosazol on sellainen että sitä laitettuaan tulee välttää auringonpaistetta (käytännössä sitä siis laitetaan illalla ennen nukkumaan menoa).
Ihon suojaaminen auringolta ja pakkaselta on tärkeää. Myös hellävarainen kosmetiikka on paikallaan, ei esim. rakeisia kuorinta-aineita. Nykyään käytän Vichy Mineral 89 -kosteutustippoja (näitä ihotautilääkäri aikoinaan suositteli, eikä suotta), enkä paljon muuta.
Couperosassa tulee ainakin itselleni hyviä ja huonompia kausia, ja jos iho on punainen ja kipeä niin silloin täytyy käyttää jonkin aikaa hoitovoidetta. Muuten ihoa ei tarvitse jatkuvasti hoitaa. Ihotautilääkärille menoa suosittelen kyllä, nuo reseptivoiteet ovat todella hyviä, ja muitakin hyviä suosituksia voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka niitä toimia, joita jo teet. Lisäksi puhdistuksen pitää olla hellävaraista. Myös kaikki hajusteet ja eteeriset öljyt voivat pahentaa punoitusta ja heikentää ihon suojakerrosta, ne mahdollisimman tarkoin pois. Aktiiviaineiden kanssa myös varovaisuutta, jotkin sopivat couperosaiholle, etenkin rauhallisessa vaiheessa, ja toiset eivät, tämä on myös jossain määrin yksilöllistä.
Käytän Sebamedia puhdistukseen, aika hellävarainen on. En käytä enää hajustettuja tuotteita tai öljyjä. Onko mahdollista ettei tämä pahenisi iän myötä oikealla ihonhoidolla? :( Aina ollut hyvä iho, nyt ei enää, niin ottaa itsetunnon päälle aika kovasti.
Ap
Ei sebamedia, herranjestas sentään!
Haluat vaan valittaa, ongelmasi on masennus eikä iho. Kun sinulle tarjottiin toimivaa hoitoa (700e) sanoit, että ongelma ei niin paha ole. Jos ei se ole niin paha että panostus kannattaisi, niin miksi se on niin paha, että pilaa itsetuntoni? 700e on paljon rahaa,mutta käytät sen verran jo parissa vuodessa couperosan vaatimiin erityistuotteisiin. Ja nykyisin varmaan löytyy myös reilusti alle tuon summan yt hyvä tehokkaita hoitoja, kun vähän etsii.
Vierailija kirjoitti:
La rosche Rosaliac apteekista, myös muita ilman reseptiä esim Aco.
Ei välttämättä toimi, riippuu ihmisestä. Ei kannata odottaa liikoja.
Käy kosmetologi oma/ihotautilääkörillä. Heiltä saat oikeat neuvot tuotteista jotka sopivat juuri sinun couperosaiholle.
Ja keväällä,kesällä, kunnon aurinkovoide kasvoille. Couperosa on harmillinen vaiva, mutta tee kaikkesi ettei sinulle puhkeaa siitä seuraava aste, ruusufinni.
Mulla katosi punoitus kun aloin syömään yhden aterian päivässä. Jätin pois kaikki keinotekoiset elintarviketeollisuuden tuotteet, viljan, sokerin ja kasviöljyt. Jätin pois myös oksalaattipitoiset kasvit. Oikeastaan en syönyt yhdenkään kasvin siemeniä tai kuoria, sillä niissä on kasvien pahimmat myrkyt jos sellaisia on.
Samalla jostain syystä katosi punastelu myöskin sosiaalisissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Haluat vaan valittaa, ongelmasi on masennus eikä iho. Kun sinulle tarjottiin toimivaa hoitoa (700e) sanoit, että ongelma ei niin paha ole. Jos ei se ole niin paha että panostus kannattaisi, niin miksi se on niin paha, että pilaa itsetuntoni? 700e on paljon rahaa,mutta käytät sen verran jo parissa vuodessa couperosan vaatimiin erityistuotteisiin. Ja nykyisin varmaan löytyy myös reilusti alle tuon summan yt hyvä tehokkaita hoitoja, kun vähän etsii.
Se voi olla mahdollista, että oikea ongelma on jo olemassa oleva masennus ja huono itsetunto, ja siihen päälle vielä ehkä alkava couperosa-iho. Ja siis ongelma ei ainakaan vielä ole niin paha, olen käynyt eräällä sairaanhoitajalla, joka suositteli ihon pinnoitushoitoa, joka juuri terkoitettu tämmöiselle iholle kuin minulla. Eli ongelma voi olla masennus ja se, että koen että tulen vastenmieliseksi, jos iholle tuleekin vaativa couperosa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla mahdollista, että oikea ongelma on jo olemassa oleva masennus ja huono itsetunto, ja siihen päälle vielä ehkä alkava couperosa-iho. Ja siis ongelma ei ainakaan vielä ole niin paha, olen käynyt eräällä sairaanhoitajalla, joka suositteli ihon pinnoitushoitoa, joka juuri terkoitettu tämmöiselle iholle kuin minulla. Eli ongelma voi olla masennus ja se, että koen että tulen vastenmieliseksi, jos iholle tuleekin vaativa couperosa.
Ap
Kun hoidat ihoasi hyvin, niin ei mitään hätää. Couperosa on ruusufinnin esiaste ja ruusufinni on parantumaton tauti. Sitten kun katkenneita verisuonia alkaa olla palljon, niin laserilla ne voi hoitaa pois, toki lisää voi pikku hiljaa tulla, ylläpitolaser vaikka kerran vuodessa pitää kasvot kuosissa. Punoitukseen, joka varmasti lisääntyy iän myötä, saa ihotautilääkäriltä reseptin Mirvaso -nimiseen voiteeseen, joka pitää punoituksen poissa koko päivän. Mirvasossa on vaan sellainen valuvika, että toisilla käytön jälkeen punoitus on entistä voimakkaampaa. Jos iho on muuten kunnossa, kasvoille tarkoitetut itseruskettavat on hyvä keino ja meikki tietysti peittää. Missään tapauksessa ei saa ruveta ruskettamaan itseään auringossa vaan kunnon suojavoide 50 -kertoimella on ehdoton.
Ihotautilääkärille mars.
Ap:
Jos olet nainen, niin tällä ei ole mitään merkitystä. Tulet saamaan miestä niin paljon kuin haluat.
Jos olet mies, niin yritä löytää toimiva hoito hinnasta huolimatta. Miehillä pienetkin virheet aiheuttavat sen, että sukupuolielämän voi pitkälti unohtaa.
Sebamed ei kelpaa kuin vartalolle, herkkäihoisen kannattaa käyttää saippuattomia kasvojenpuhdistusaineita jotka nimenomaan kasvojen iholle suunniteltu.