Mieheni on nykyään minua kohtaan etäinen
Voiko parisuhteemme vielä elpyä? Taas asia korostui, kun lähdin matkalle muutamaksi päiväksi eikä hän useista yrityksistäni huolimatta tullut halaamaan minua. Aloin itkemään ovesta pihalle lähdettyäni.
Hän nykyään vain pelaa eikä välttämättä vastaa mitään mitä sanon. Välillä kyllä puhuu minulle innoissaan jostain ja hymyilee. Hän elää jatkuvien kipujen kanssa, joten mietin voisiko hän olla vain masentunut, mutta tuntuu enempi ettei hän välitä minusta enää. Ainoa syy mikä minulle tulee mieleen miksi hän ei enää halua olla lähellä on lihomiseni. Huomaan, että se häiritsee häntä. Painan 65 kg (olin ennen 57 kg).
En ole uskaltanut kysyä häneltä mikä häntä vaivaa, koska pelkään liikaa, että hän sanoo haluavansa erota. Jopa nyt pelkään, että hän laittaa kohta viestiä ja kertoo ettei tarvitse takaisin tulla...Nyt kyllä näyttää siltä, että reissusta palattuani meidän on pakko puhua. Onko kukaan saanut suhdettaan vielä toimimaan tämmöisen jälkeen?
Kommentit (39)
Hän ja hän. Mien olisi välillä me.
Saisinko vinkkejä tähän ongelmaani?
Ap
Sanoit, ettei tullut halaamaan sinua. Kysymys kuuluu, miksi sinä et mennyt halaamaan häntä lähtiessäsi?
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, ettei tullut halaamaan sinua. Kysymys kuuluu, miksi sinä et mennyt halaamaan häntä lähtiessäsi?
Sanoin hyvissä ajoin hänelle, että voisimme sitten halata ennen lähtöäni. Mies sanoi "ei". Ajattelin, että vitsailee. Lähtiessäni seisoin hänen tuolinsa vieressä missä hän istui ja pyysin halaamaan. En saanut mitään vastausta. Muutaman kerran hoin asiaa, sitten menin eteiseen ja vielä hoin asiaa. Sitten pitkikin jo lähteä. Hänellä ei edes ollut pelissä mikään kriittinen tilanne päällä.
Ap
Mitä nyt tekisin, kun hän torjui minut noin selvästi? Olen ihan kadoksissa.
Ap
Mitähän tarkoittaa tuo ei syyhyttä heikoille jäille ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin hyvissä ajoin hänelle, että voisimme sitten halata ennen lähtöäni. Mies sanoi "ei". Ajattelin, että vitsailee. Lähtiessäni seisoin hänen tuolinsa vieressä missä hän istui ja pyysin halaamaan. En saanut mitään vastausta. Muutaman kerran hoin asiaa, sitten menin eteiseen ja vielä hoin asiaa. Sitten pitkikin jo lähteä. Hänellä ei edes ollut pelissä mikään kriittinen tilanne päällä.
Ap
Ööh kuulostaa että miehes on suuttunut jostain mitä jätät kertomatta?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tarkoittaa tuo ei syyhyttä heikoille jäille ?
Mennä syyhyttä saunaan tarkoittaa, että tekee jotain ennenaikaisesti. Jokainen taas ymmärtää, että heikoille jäille ei pidä mennä. Tässä on ilmeisesti kyse siitä, että ap on mennyt ennenaikaisesti heikoille jäille ja ap:n miehen mummu on siitä suuttunut. Kiista on vaikuttanut perheeseen siten, että mies ottaa etäisyyttä ap:hen.
Kiitos ! Tämä selvensi tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ööh kuulostaa että miehes on suuttunut jostain mitä jätät kertomatta?
En tiedä mistä olisi voinut suuttua. Ei hän oikein puhu paljoa enää. Tiedän, että meidän pitäisi keskustella, mutta haluaako hän edes puhua... En ymmärrä mitä olisin tehnyt muka väärin. Aina häntä kuuntelen, autan ja kyselen lisää asioista joista puhuu ja tietty kosketa. Hänestä ei voi sanoa samaa enää. Pelaa vain ja puhuu, jos hän jaksaa.
Ap
Kipu, varsinkin pitkäkestoinen, voi aiheuttaa masennusta.
Jos hänet saisi vaikka lekuriin tutkittavaksi?
Aloittaja -akka on neuvoton . Mikä auttaisi häntä hänen hänensä kanssa. Mä meen nyt ulos.
Voisiko kyse olla jostain lapsuuden traumasta ? Nuo voivat olla aika kovia kokemuksia tuollaiset kissanlihakeitot, vaikka niitä ei tapahtumahetkellä sellaisiksi mieltäisi. Oireet voivat puhjeta vasta vuosikymmeniä myöhemmin.
Merkittävä masennusta aiheuttava asia
[ ] jatkuva kivun kanssa eläminen
[x] puoliso on lihonut 8 kg
Minua jotenkin hämää tämä mummon rooli ap:n parisuhteessa. Voisitko ap selvittää sitä vähän tarkemmin. Kyse on siis ilmeisesti siitä, että ap epäilee miehen mummun yllyttäneen miestä ottamaan etäisyyttä ap:hen, mutta ainakan minulle ei oikein aukea, miksi mummo olisi tällaista tehnyt. Joistain ikivanhoista kissanlihakeitoista syntyneet traumat eivät oikein perusteluksi riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kipu, varsinkin pitkäkestoinen, voi aiheuttaa masennusta.
Jos hänet saisi vaikka lekuriin tutkittavaksi?
Hänellä on todettu autoimmuunisairaus, joka tuon kivun aiheuttaa. Olen joskus kysynyt onko masentunut ja vastannut myöntävästi, mutta tosiaan, hän vitsailee usein vakavista asioista. Voisiko masennus aiheuttaa tuon, että ei tunnu enää välittävän minusta?
Ap
Kaikki tarvitsevat parisuhteessakin välillä ihan omaa aikaa ja yksityisyyttä niin että anna nyt hänen olla rauhassa vähän aikaa äläkä painosta. Näin meilläkin ja olemme eläneet 35v yhdessä. Ei koko ajan tarvitse miettiä ja analysoida toista eikä toisen tarvitse koko ajan olla innoissaan.
Palstahullu vauhdissa.