Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on nykyään minua kohtaan etäinen

Vierailija
02.07.2022 |

Voiko parisuhteemme vielä elpyä? Taas asia korostui, kun lähdin matkalle muutamaksi päiväksi eikä hän useista yrityksistäni huolimatta tullut halaamaan minua. Aloin itkemään ovesta pihalle lähdettyäni.

Hän nykyään vain pelaa eikä välttämättä vastaa mitään mitä sanon. Välillä kyllä puhuu minulle innoissaan jostain ja hymyilee. Hän elää jatkuvien kipujen kanssa, joten mietin voisiko hän olla vain masentunut, mutta tuntuu enempi ettei hän välitä minusta enää. Ainoa syy mikä minulle tulee mieleen miksi hän ei enää halua olla lähellä on lihomiseni. Huomaan, että se häiritsee häntä. Painan 65 kg (olin ennen 57 kg).

En ole uskaltanut kysyä häneltä mikä häntä vaivaa, koska pelkään liikaa, että hän sanoo haluavansa erota. Jopa nyt pelkään, että hän laittaa kohta viestiä ja kertoo ettei tarvitse takaisin tulla...Nyt kyllä näyttää siltä, että reissusta palattuani meidän on pakko puhua. Onko kukaan saanut suhdettaan vielä toimimaan tämmöisen jälkeen?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipu, varsinkin pitkäkestoinen, voi aiheuttaa masennusta.

Jos hänet saisi vaikka lekuriin tutkittavaksi?

Hänellä on todettu autoimmuunisairaus, joka tuon kivun aiheuttaa. Olen joskus kysynyt onko masentunut ja vastannut myöntävästi, mutta tosiaan, hän vitsailee usein vakavista asioista. Voisiko masennus aiheuttaa tuon, että ei tunnu enää välittävän minusta?

Ap

Masentuneen näkökenttä tietyllä tavalla kapenee. 

Kuin katsoisivat maailmaa vessapaperirullan läpi. Siihen ei mahdu muuta kuin oma pimeys. Sinä et ole hänen näkökentässään (masennuksen takia).

Yritä saada hänet lääkäriin, sittenpähän selviää sekin asia. 

Vierailija
22/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisinko vinkkejä tähän ongelmaani?

Ap

jätä se sika ja tämä oli miehelles

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipu, varsinkin pitkäkestoinen, voi aiheuttaa masennusta.

Jos hänet saisi vaikka lekuriin tutkittavaksi?

Hänellä on todettu autoimmuunisairaus, joka tuon kivun aiheuttaa. Olen joskus kysynyt onko masentunut ja vastannut myöntävästi, mutta tosiaan, hän vitsailee usein vakavista asioista. Voisiko masennus aiheuttaa tuon, että ei tunnu enää välittävän minusta?

Ap

Onko teillä riittävästi kahdenkeskistä aikaa ? Jos mummo asuu teillä, hän vie aika paljon tilaa parisuhteelta. Sinänsä kyllä ansaitsee kunnioitusta, että mies haluaa pitää huolta vanhasta mummostaan.

Vierailija
24/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tässä on käynyt rivien välistä ilmi, että mummo on paljon poissa ja karkaileekin välillä.

Vierailija
25/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tarvitsevat parisuhteessakin välillä ihan omaa aikaa ja yksityisyyttä niin että anna nyt hänen olla rauhassa vähän aikaa äläkä painosta. Näin meilläkin ja olemme eläneet 35v yhdessä. Ei koko ajan tarvitse miettiä ja analysoida toista eikä toisen tarvitse koko ajan olla innoissaan. 

Onko oikeasti hyvä idea pitää hiljaiseloa muutaman päivän? Tämä lähtöni harmittaa minua kovasti. Toki ei ole hyvä selvittää asiaa puhelimessa. Olen kova analysoimaan kaikkia tilanteita ja toki tiedän, että tämä ei ole hyväksi minulle, mutta en mahda sille mitään.

Ap

Vierailija
26/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tarvitsevat parisuhteessakin välillä ihan omaa aikaa ja yksityisyyttä niin että anna nyt hänen olla rauhassa vähän aikaa äläkä painosta. Näin meilläkin ja olemme eläneet 35v yhdessä. Ei koko ajan tarvitse miettiä ja analysoida toista eikä toisen tarvitse koko ajan olla innoissaan. 

Onko oikeasti hyvä idea pitää hiljaiseloa muutaman päivän? Tämä lähtöni harmittaa minua kovasti. Toki ei ole hyvä selvittää asiaa puhelimessa. Olen kova analysoimaan kaikkia tilanteita ja toki tiedän, että tämä ei ole hyväksi minulle, mutta en mahda sille mitään.

Ap

On toinenkin vaihtoehto niin että jää sitten kotiin. 

Vierailija
27/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt tekisin, kun hän torjui minut noin selvästi? Olen ihan kadoksissa.

Ap

Olen kokenut saman ex-aviomieheltäni. Hänellä oli jo salasuhde päällä, se paljastui hiukan myöhemmin. Avioerohakemuksen siitä tuli.

Sun mies ei enää rakasta sua jos kieltäytyy pyynnöistä huolimatta halaamasta. Olen pahoillani.

Vierailija
28/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi aika miettiä hoivakotipaikan hankkimista mummolle. Tiedän, että sen saaminen ei ole helpooa, mutta joskus prosessi on kuitenkin aloitettava. Ja tulokseen päästään sitä nopeammin, mitä aikaisemmin aloitetaan.

Tuo karkailu on nimittäin huolestuttava juttu. Enkä menisi ihan takuuseen noiden nuoruuden tapahtumien totuusarvostakaan. Dementoituneen mieli on altis keksimään kaikenlaista.

Teidän parisuhteelkenne alkaa olla haitaksi, jos kotona asuu muistihäiriöinen ja karkaikeva munmo. Ehkä läheisyyden puute suhteessanne on seurausta juuri tästä tai ainakin se on yksi osatekijä.

Vierailija
29/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää kulkukissakeitto ei kyllä oikein liity mitenkään aiheeseen.

Vierailija
30/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi aika miettiä hoivakotipaikan hankkimista mummolle. Tiedän, että sen saaminen ei ole helpooa, mutta joskus prosessi on kuitenkin aloitettava. Ja tulokseen päästään sitä nopeammin, mitä aikaisemmin aloitetaan.

Tuo karkailu on nimittäin huolestuttava juttu. Enkä menisi ihan takuuseen noiden nuoruuden tapahtumien totuusarvostakaan. Dementoituneen mieli on altis keksimään kaikenlaista.

Teidän parisuhteelkenne alkaa olla haitaksi, jos kotona asuu muistihäiriöinen ja karkaikeva munmo. Ehkä läheisyyden puute suhteessanne on seurausta juuri tästä tai ainakin se on yksi osatekijä.

Turha tässä on mummua alkaa syyllistää. Itse olette asiat näin järjestäneet. Nyt pitää vain ottaa hoivakotiasia suoraan ja reilusti puheeksi mummon kanssa. Ehkä hän on itsekin vain helpottunut, kun tilanteeseen saadaan ratkaisu.

Vierailija
31/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kukaan saanut tollasta suhdetta raiteilleen. Miten se muka tapahtuisi?

Vierailija
32/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tää kulkukissakeitto ei kyllä oikein liity mitenkään aiheeseen.

Liittyyhän se, mutta toki vain välillisesti, miehen mummon kokemuksen kautta. Itse tapaushan on ikivanha, mutta mummo asuu teillä ja vaikuttaa perheenne ilmapiiriin. Ja kaikki hänen kokemuksensa ja traumansa ovat osa perhedynamiikkaanne.

Olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka sanovat, että teidän pitäisi ottaa rohkea askel ja ryhtyä hankkimaan mummolle paikkaa vanhainkodista.

Vierailija
33/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa kylmältä kun ei suostu halaamaan edes pyynnöstäsi. Saattaa myös tahallaan haluta aiheuttaa arvottomuuden tunnetta sinulle. Älä sotke siihen mahdollista masennusta. Ainoa neuvoni on että kasaa itsetuntosi ja mieti mitä sinä haluat. Kannattaa vielä keskustella asia miehen kanssa läpi. Todennäköisesti hän haluaa pelata ja olla rauhassa- tällaisia miehiä on Suomessa vaikka kuinka. Pidemmän päälle hän on raskasta seuraa, kun sinulla puolestaan on mahdollisuus onnelliseen elämään.

Vierailija
34/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tässä on käynyt rivien välistä ilmi, että mummo on paljon poissa ja karkaileekin välillä.

En löytänyt mistään tietoa siitä, että mummo karkailisi.

Vierailija
35/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ja hänen miehensä pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja hoitaa tilanne kuntoon askel kerrallaan. Ensin pitää yksissä tuumin hoitaa mummon asunto-ongelma (ja mahdollinen hoito-ongelma) kuntoon. Sen jälkeen teillä on yhteistä aikaa tarttua perisuhteen ongelmiin. Esimerkiksi pariterapia voisi olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
36/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hienoa olla noin hyvä itsekuri oman painon suhteen. On ihmisiä joilla puntarin lukema menee reilusti yli sadan.

Vierailija
37/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt mistään tietoa siitä, että mummo karkailisi.

Kieltämättä siitä vain vihjaillaan. Mutta jotenkin on ilmiselvää, että jotain sellaista on tämän parisuhdekriisin taustalla. Ap on kertonut taustoja kovin hämärästi ja valikoivasti.

Onko teillä talous kunnossa ? Osallistuuko mummo asumiskustaannuksiin ?

Vierailija
38/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet läski

Vierailija
39/39 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olin samassa tilanteessa ja ollaan nyt muuttamassa erilleen. Miehesi ei selvästikään rakasta sinua. Kamala tilanne ja minun oli vaikea hyväksyä sitä myös. Itse olisin ollut valmis parantamaan parisuhdettamme, mutta miestä ei kiinnostanut pätkän vertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi