Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas rupesi naapuri soittamaan sitä saamarin samaa jumputusta kuin joka saamarin päivä - eikö sitä nolota? Kyllästytä?

Vierailija
02.07.2022 |

Pakko muuttaa pois tästä sinänsä kivasta asunnosta. En vaan jaksa tuota jatkuvaa musiikin jumputusta. Samoja kappaleita kerrasta ja päivästä (joskus yöstäkin) toiseen. Ai v*ttu että ottaa pattiin. Itse en kehtaisi.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit tuppaavat kyllä olemaan äärimmäisen persestä. Kaupunkiasuminen on omasta mielestäni kaikilta muilta osin suorastaan mahtavaa, mutta naapurit ovat se (todella) pitkä ja merkittävä miinus. Jos on sattunut hyvät naapurit, ei todellakaan kannata ihan kevein perustein muuttaa.

Nimimerkillä: olisi pitänyt noudattaa omaa neuvoani

Vierailija
22/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo puhuttu kertaalleen hänen kanssaan, enkä jaksa olla nuiva. Nyt on päiväkin, joten ongelma on tavallaan vain minun. Nuoret ovat nuoria, itse olen tällainen keski-iän tietämillä oleva täti-ihminen. Muutan mieluummin pois ja katson seuraavan asunnon sillä silmällä että asukasrakenne on erilainen. 

Ottaa vaan pataan, ja halusin avautua. :D

Alkaa olemaan vähän kyseenalainen tilanne jos opintotuilla elelevät nuoret tekevät mitä haluavat, ja muiden on vain muutettava pois jos eivät jaksaisi kuunnella jumputusta.

Bilettääkö työtön ja alkoholisoitunut naapuri kavereineen koko ajan? No muuta pois.

Häiritseekö moporalli? No muuta pois.

Pitävätkö sossun tuilla elävän naapurin huonosti koulutetut koirat hirveää älämölöä? No muuta pois.

Näinkö sen kuuluu mennä?

Hyvä pointti. Itse olen maksanut kalliisti asunnostani ja naapurissa elelevät sitten vuokralla miten tykkäävät. -ap

Juuri näin.

Ei se niinkään voi mennä että kaikki työssäkäyvät aikuiset muuttavat korpeen jos "eivät kestä yhtään melua". Eli noin esimerkiksi taloyhtiön järjestysääntöjä rikkovaa jumputusta yöllä, laittomilla mopoilla pärräämistä, huonosti kohdeltujen ja jopa vaarallisten koirien möykkää, jne.

On rauhallisempiakin asuinalueita, mutta ne ovat tähtitieteellisen kalliita eivätkä nekään takaa mitään nykyään, koska möykkäidioottiporukka on levittäytynyt kaikkialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo puhuttu kertaalleen hänen kanssaan, enkä jaksa olla nuiva. Nyt on päiväkin, joten ongelma on tavallaan vain minun. Nuoret ovat nuoria, itse olen tällainen keski-iän tietämillä oleva täti-ihminen. Muutan mieluummin pois ja katson seuraavan asunnon sillä silmällä että asukasrakenne on erilainen. 

Alkaa olemaan vähän kyseenalainen tilanne jos opintotuilla elelevät nuoret tekevät mitä haluavat, ja muiden on vain muutettava pois jos eivät jaksaisi kuunnella jumputusta.

Bilettääkö työtön ja alkoholisoitunut naapuri kavereineen koko ajan? No muuta pois.

Pitävätkö sossun tuilla elävän naapurin huonosti koulutetut koirat hirveää älämölöä? No muuta pois.

Näinkö sen kuuluu mennä?

Töissä käyvän naapurin huuto ja koiran päivittäinen tunteja kestävä räksytyskö on helpompi kestää? Minusta ei.

Vierailija
24/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö sen kuuluu mennä?

Töissä käyvän naapurin huuto ja koiran päivittäinen tunteja kestävä räksytyskö on helpompi kestää? Minusta ei.

Ihan sama kuvio tuossa. Räksyttävä koira ei kuulu kerrostaloon. Se koiran omistaja on taho jonka kuuluu hankkia se talo korvesta, tai kouluttaa piskinsä kunnolla.

Vierailija
25/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin ehdottomasti "hiljaisia" taloyhtiöitä, joissa puuttumiskynnys ja järjestyssäännöt olisivat metelin suhteem merkittävästi normaalia tiukemmat. Valitettavasti "häiriköillä on oikeus"-lainsäädäntömme ei taida sellaisia mahdollistaa.

Vierailija
26/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielestäni paljon häiritsevämpää kuin joku satunnainen tupakanhaju. Usein jumputukseen liittyy myös alkoholi.

Itsekin kuuntelen musiikkia kerrostalossa mutta minulla laadukkaat 350€ hifikuulokkeet.

Vierailija
27/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurit tuppaavat kyllä olemaan äärimmäisen persestä. Kaupunkiasuminen on omasta mielestäni kaikilta muilta osin suorastaan mahtavaa, mutta naapurit ovat se (todella) pitkä ja merkittävä miinus. Jos on sattunut hyvät naapurit, ei todellakaan kannata ihan kevein perustein muuttaa.

Nimimerkillä: olisi pitänyt noudattaa omaa neuvoani

Itse mietin juuri pitkään tuosta syystä. Supermukava ja hiljainen naapuri. Lopulta otin riskin koska asuinalue on muuttunut levottomaksi juuri siksi koska p*skaväelle on tarjottu kaupungin asuntoja ennen niin mukavalta alueelta.

Vierailija
28/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö sen kuuluu mennä?

Ei kuulu mennä. Jos jostakin naapurista on toistuvaa häiriötä, niin valitus isännöitsijälle, ja jos on hommansa hoitava niin ottaa häiriköivään asukkaaseen tai vuokranantajaan yhteyttä. Jos asiaan ei millään tule muutosta, niin sitten vasta kannattaa alkaa miettiä muuttoa.

Vierailija
29/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kyllä tuntuu että on yhä vaikeampi löytää normaalia hiljaista kerrostaloasuntoa. Siis ilman musiikin pauhattamista /  huutoa / koiran haukuntaa / lasten jäätävää kiljuntaa ja hyppimistä  tms. möykkää. Normaalit elämisen äänet silloin tällöin ovat toki jees, mutta kun se on joillakin just niin toistuvaa tai jopa jatkuvaa. 

Ennen oli paremmin. Jos löytää hiljaisen kerrostaloasunnon nykyään niin siinä myös kannattaa tosiaan pysyä. 

Vierailija
30/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime vuonna sama tilanne, seinän takana oleva nuori nainen poikaystävineen alkoi baarista kotiin päästyään soittaa teknoa täysillä n. klo 2 alkaen klo 7 asti aamulla. Laitoin anonyymin heippalapun oveen ja näin etää että toinen naapuri meni puhumaan ettei näin voi jatkua. Nyt on ollut vuoden hiljaista.

Vierailija
31/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö sen kuuluu mennä?

Hyvä pointti. Itse olen maksanut kalliisti asunnostani ja naapurissa elelevät sitten vuokralla miten tykkäävät. -ap

Juuri näin.

Ei se niinkään voi mennä että kaikki työssäkäyvät aikuiset muuttavat korpeen jos "eivät kestä yhtään melua". Eli noin esimerkiksi taloyhtiön järjestysääntöjä rikkovaa jumputusta yöllä, laittomilla mopoilla pärräämistä, huonosti kohdeltujen ja jopa vaarallisten koirien möykkää, jne.

On rauhallisempiakin asuinalueita, mutta ne ovat tähtitieteellisen kalliita eivätkä nekään takaa mitään nykyään, koska möykkäidioottiporukka on levittäytynyt kaikkialle.

Asun tähtitieteellisen kalliin asuinalueen liepeillä ja lenkkeilen päivittäin ko. kalliilla asuinalueella. Joka kolmannesta pihasta kuuluu perkeleenmoinen meteli (nuoriso, musiikin huudattaminen, aikuisten illanistujaiset, mopot, moottorisahat, trampoliinit jne.) ja tulee aina mieleen, että vetäisin varmaan ranteet auki jos olisi ostanut tuosta naapurista miljoonan omakotitalon. Rivitalossamme on myös omat hankaluutensa, mutta keskimäärin paljon rauhallisempaa.

Vierailija
32/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto pitää laittaa myyntiin täälläkin päässä. Ongelmana ei ole musiikkia soittava nuorempi ihminen, vaan iäkkäämpi pariskunta, joka ei kunnioita muiden yksityisyyttä ja jonka takia omasta pikkupihastaan ei voi nauttia.

Metelöikö se iäkäs pariskunta vai häiritseekö heidän pihalla liikkumisensa yleensäkin? Eikös sinne pihalle voi laittaa sitten näköesteitä tms ja eikö löydy rauhallisempaa nurkkaa iskuskelemiseen?Tuskin se iäkäs pariskunta ketään vahtii, kun puuhailee vaan omiaan. Onhan se piha kuitenkin hoidettava joskus, vaikka naapurit sitä paheksuukin. Pitäisikö siihen lupa kysyä muilta naapureilta? Enemmän tuntuvat kyttäävän muita nämä korotetulla terassillaan tuntikausia istuskelevat, jotka eivät vaan siedä naapuriaan tai muitakaan yleisellä tiellä liikkujia. 

Vierailija
33/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kyllä tuntuu että on yhä vaikeampi löytää normaalia hiljaista kerrostaloasuntoa. Siis ilman musiikin pauhattamista /  huutoa / koiran haukuntaa / lasten jäätävää kiljuntaa ja hyppimistä  tms. möykkää. Normaalit elämisen äänet silloin tällöin ovat toki jees, mutta kun se on joillakin just niin toistuvaa tai jopa jatkuvaa. 

Ennen oli paremmin. Jos löytää hiljaisen kerrostaloasunnon nykyään niin siinä myös kannattaa tosiaan pysyä. 

Mentaliteetti on että minä teen mitä haluan. Etenkin p*skaväellä jolla ei ole neuvottelutaitoa eikä neuvotteluhalua.

Olen huomannut parin muuton yhteydessä että tuo porukka on kuin syöpä joka leviää ja pilaa koko naapuriston. Asuin ennen kivassa talo-yhtiössä. Sinne muutti pari junttiperhettä mopojonnelapsineen, ja pian maksukykyiset naapurit muuttivat pois kyllästyttyään möykkään ja tupakansavuun.

Nyt koko taloyhtiö on huonossa jamassa. Kukaan ei hoida pihaa, remontteja viivytetään, ja uudet naapurit ovat samaa p*skaväkeä.

Maksukykyiset muuttavat aina vain kalliimmille alueille eristääkseen itsensä muista. Ja hyvästä syystä. Olen itsekin nostamassa kytkintä, maksan kalliisti uudesta asunnosta taloyhtiössä jossa säännöt ovat tiukat.

Vierailija
34/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mentaliteetti on että minä teen mitä haluan. Etenkin p*skaväellä jolla ei ole neuvottelutaitoa eikä neuvotteluhalua.

Olen huomannut parin muuton yhteydessä että tuo porukka on kuin syöpä joka leviää ja pilaa koko naapuriston. Asuin ennen kivassa talo-yhtiössä. Sinne muutti pari junttiperhettä mopojonnelapsineen, ja pian maksukykyiset naapurit muuttivat pois kyllästyttyään möykkään ja tupakansavuun.

Nyt koko taloyhtiö on huonossa jamassa. Kukaan ei hoida pihaa, remontteja viivytetään, ja uudet naapurit ovat samaa p*skaväkeä.

Maksukykyiset muuttavat aina vain kalliimmille alueille eristääkseen itsensä muista. Ja hyvästä syystä. Olen itsekin nostamassa kytkintä, maksan kalliisti uudesta asunnosta taloyhtiössä jossa säännöt ovat tiukat.

Toi on tuolle väelle tyypillistä. "Meitähän ei kukaan komentele".

Vierailija
35/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto pitää laittaa myyntiin täälläkin päässä. Ongelmana ei ole musiikkia soittava nuorempi ihminen, vaan iäkkäämpi pariskunta, joka ei kunnioita muiden yksityisyyttä ja jonka takia omasta pikkupihastaan ei voi nauttia.

Metelöikö se iäkäs pariskunta vai häiritseekö heidän pihalla liikkumisensa yleensäkin? Eikös sinne pihalle voi laittaa sitten näköesteitä tms ja eikö löydy rauhallisempaa nurkkaa iskuskelemiseen?Tuskin se iäkäs pariskunta ketään vahtii, kun puuhailee vaan omiaan. Onhan se piha kuitenkin hoidettava joskus, vaikka naapurit sitä paheksuukin. Pitäisikö siihen lupa kysyä muilta naapureilta? Enemmän tuntuvat kyttäävän muita nämä korotetulla terassillaan tuntikausia istuskelevat, jotka eivät vaan siedä naapuriaan tai muitakaan yleisellä tiellä liikkujia. 

Nimenomaan vahtii. Aidan yli huutelu alkaa heti, jos laitat nenäsi omalle terassille. Suu käy kuin popcornipata. Ja kyllä. Jos jonkun näköistä viritelmää on tehty omalle pihalle noiden takia. Ja kyllä. Ovat rakentaneet korotetun terassin, niin että loppukin rauha meni. Kun menee hoitamaan omaa pihaa, jokainen rikkaruohon nyhtäminenkin kommentoidaan.

Vierailija
36/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentti p*skaväen leviämisestä oli hyvä.

Siihenhän on pyritty suunnittelullakin, että vältettäisiin asuinalueiden jakautuminen hyviin ja huonoihin. Eli tehdään monenhintaisia asuntoja samoille alueille, ja tuettua asumista juuri hyville alueille.

Mutta kun se p*skaväki ei suostu elämään hiljaisesti, tai ehkeivät osaa. "Pidetään meteliä", ja meillehän ei kukaan sano mitä me saadaan tehdä meidän omassa (ahem, vuokra, tuettu asuminen...taloyhtiö?) asunnossa. Juuri niin kuin joku mainitsikin, ei osata keskustella vaan heti on piikit pystyssä.

Maksukykyiset karkaavat sitten uudestaan, kunnes löytävät rauhallisen alueen. Ja näiden alueiden hinnat nousevat nousemistaan, kun taas p*skaväen alueilla kämpät rapistuvat.

Vierailija
37/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin pitkän etsimisen jälkeen sopivan asunnon. Ei lemmikkieläimiä, ei bileitä tai musan kuuntelua ilman erillistä ilmoitusta 22 jälkeen. Jne.

Saa tästä kyllä maksaakin, se on se huono puoli.

Vierailija
38/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "ottaa pataan"?

Vierailija
39/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "ottaa pataan"?

Onko se sama kuin saada pataan?

Vierailija
40/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta jos ostohetkellä on erilainen asukasrakenne. Tilanne voi muuttua huonoksi vaikka jo seuraavalla viikolla.

Laitat vaan nykyisen asunnon asiat suht siedettävään kuntoon tavalla taintoiaella niin vältyt turhalta muutolta. Ellet sitten harvaan asutulle maaseudulle omakotitaloon muuttaisi. Taajamien omakotialueetkaan ei ole hyviä omaa rauhaa arvostavalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan