Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on oikeassa: se, joka on aina myöhässä, vai se, joka pyytää täsmällisyyttä?

Vierailija
02.07.2022 |

Toinen myöhästyy joka kerta tapaamisista, toinen sanoo joka kerta, että olit myöhässä. Kumpi on oikeassa?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästytkö aina töistäkin?

Vierailija
2/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeassa, joka tulee sovittuun aikaan paikalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Alkaa vain vähitellen pistää vihaksi, kun toinen on aina, siis aina myöhässä. ap

Vierailija
4/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka on paikalla sovittuun aikaan. Miksi tästä pitää ihan jatkuvasti keskustella? Myöhästyjät ovat väärässä. Ihan sama miten asiaa kääntelee niin se on näin. Ja kyllä, myös silloin kun ajoissa olija on kaikin puolin tiukkapipo. Silloinkin myöhästyjä on väärässä.

Vierailija
5/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ihmisiä elämässä joilla ei oman ajan hallintaa ja ovat aina myöhässä.Myöhästyjä ei kunnoita toisen ihmisen aikaa!

Vierailija
6/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Alkaa vain vähitellen pistää vihaksi, kun toinen on aina, siis aina myöhässä. ap

Ala itse mennä se n. 10min vähintään myöhässä. Meillä on sellaiset sukulaiset jotka on pakko kutsua paikalle ihan joka paikkaan 30min ennen tilaisuuden alkua. Siis myös häihin ym. Ainoa keino saada heidät paikalle suunnilleen siihen aikaan kun muutkin tulee.

Vierailija
7/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut itsekin myöhästymään, kun sovin jotain aina myöhässä olevan kanssa.

Vierailija
8/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opetellut itsekin myöhästymään, kun sovin jotain aina myöhässä olevan kanssa.

Joo, se 10- 15 min ei ole mitenkään minulta pois, mutta jos puhutaan puolesta tunnista voi jo ärähtää.🤣

Vierailija
9/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka tulee aina ajoissa, pitää arvossa sovittuja asioita, ja pitää arvossa toisen aikaa.

Se, joka tulee aina myöhässä, ei välitä kuin itsestään.

Näin olen aina asian ajatellut, eikä kukaan voi sitä muuttaa.

Moni sanoo ettei voi mitään luonteelleen. "Minä olen tällainen myöhästelijä". Vaikka pitää kaikki muut elämänalueet järjestyksessä. Huijareita.

Vierailija
10/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka tulee aina ajoissa, pitää arvossa sovittuja asioita, ja pitää arvossa toisen aikaa.

Se, joka tulee aina myöhässä, ei välitä kuin itsestään.

Näin olen aina asian ajatellut, eikä kukaan voi sitä muuttaa.

Moni sanoo ettei voi mitään luonteelleen. "Minä olen tällainen myöhästelijä". Vaikka pitää kaikki muut elämänalueet järjestyksessä. Huijareita.

Näin se menee. Yleensähän näillä ne syytkin on sellaisia "katsoin sittenkin yhden jakson sarjaa x" "soitin vielä ystävälle y" yms. Käytännössä siis että oli mielenkiintoisempaa tekemistä kuin sun kanssa oleminen ja siksi myöhästyin

Vierailija
11/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan myöhästyvät myös tärkeistä asioista. Halveksittavaa.

Vierailija
12/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän eivät osaa myöskään arvioida aikaa. Tulevat autolla matkan, johon menee tunti ilman ruuhkia. Kulkevat tätä matkaa joka päivä. Sanovat tulevansa 45 minuutin päästä, vaikka on ruuhka-aika. Ja niin edelleen. ap

Vierailija
13/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä taida olla oikea tai väärää, on vain erilaisia ajanhallintakykyjä ja aikakäsityksiä. Joillain on niin ylioptimistinen suhtautuminen aikaan, että ovat sitten aina myöhässä kun matkanteko tms. onkin vienyt arvioitua enemmän aikaa. Toiset vain suhtautuvat rennommin asiaan, eivätkä odota muiltakaan minuutilleen ajoissaoloa. Yleensähän sitä tuppaa odottamaan muilta samoja asioita kuin itseltään. Ihmiset vain ovat erilaisia.

Itsekin tulkitsin ennen myöhästelyt henkilökohtaisiksi loukkauksiksi. Sittemmin huomasin, että se ei varsinaisesti kannata. Ärsyttää edelleen, jos on kiire jonnekin tai ikävä paikka odottaa, mutta noin muuten olen löysännyt omaakin pantaa. En juokse enää tuskanhiki otsalla pitkin ostoskeskuksia ehtiäkseni tasan oikeaksi kellonlyömäksi tapaamispaikalle, vaan annan itseni myöhästyä muutaman minuutin ilman itseruoskintaa, jos taivaankappaleet eivät ole kohdallaan. Elämästä on tullut rennompaa ja vähästressisempää, kun olen muutenkin lisännyt joustavuutta. Ja kaverit taisivat olla jo lähtökohtaisesti tämän omaksuneet, kun ei kukaan ole kieppejä vetänyt :) Pääsääntöisesti toki edelleen olen ajoissa.

Vierailija
14/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös läheisiä, jotka AINA myöhässä. Kuitenkin nämä kaikki ovat hyvin tarkkoja siitä, että itse eivät odota ketään ja valittavat joka asiasta.

Jos he ovat myöhässä vartin, on se "muutama minuutti". Jos he odottavat vartin, on se "vähintään puolituntia".

Sattuneesta syystä en sovi enää muiden, kuin yhden kanssa mitään. Ja tämä yksi tasan siitä syystä, että on puolisoni... Eikä vain muutu tavoiltaan, siksi en enää tee mitään oikeastaan hänen kanssaan. Helpompi vain olla.

Vierailija
15/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä on oltava paikalla ajoissa, mutta vapaa-ajalla ystävien kesken olen huomannut, että vähemmällä pääsee, kun menee suosiolla niiden myöhästelijöiden ehdoilla.

Itse olen lähtökohtaisesti ajoissa ja täsmällinen. Mitä väliä sillä on, olenko oikeassa kun noudatan sovittuja aikatauluja, jos toinen osapuoli tulee kuitenkin aina myöhässä paikalle? Parempi yrittää itsekin alkaa myöhästellä, säästyy paljolta odottelulta ja turhautumiselta. Vielä kun joskus onnistuisin olemaan niin sikamaisen myöhässä(erittäin vaikeaa minulle), että kaveri kerrankin saisi kokea, miltä tuntuu odotella tyhmänä myöhästelevää kaveria.

Vierailija
16/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sovin aina noin-aikoja. Täsmällisesti menen vain töihin. Koska liukumaa ei ole.

En suostu koskaan sopimaan täsmällistä aikaa kavereiden ja sukulaisten kanssa. Jos se ei heille sovi, ei tavata sitten.

Vierailija
17/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun raivo nousee, kun miehen vanhemmat ja sisko perheineen tulee juhliin tunti/tunteja ennen juhlien alkua. Ja ei todellakaan auttaakseen. Ilmeisesti kuvittelevat, että voivat päättää milloin muiden juhlat alkavat.

Vierailija
18/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa tästä ikuisuusriita, mutta selvisi miksi hän on myöhässä. Jos vaikka jokin tapaaminen olisi klo 10. 00 niin hänelle on epäselvää koska se on. Hän ei kertakaikkiaan ymmärrä konseptia miten asiat toimii, joten hän voi vaikkapa lähteä kotoaan klo 10.00 tähän klo 10 tapaamiseen.

Vierailija
19/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti valitsisin paikan, jossa menee ovet kiinni/sinne ei pääse kuin ne, jotka ovat olleet ajoissa. 

Vierailija
20/46 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala mennä tapaamisiin myöhästyjän kanssa 45-60min myöhässä, äläkä pahoittele tai ota koko myöhästymistä mitenkään puheeksi.