Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kasata ruokakassin yhdelle vähävaraiselle

Vierailija
01.07.2022 |

Vähän yllätyksenä. Tiedän, että hänellä on keliakia, mikä tekee hänen tilanteestaan vielä tukalamman. Ehdottakaa mitä voisi laittaa? Siitepölyallergia on myös, mutta ei varsinaisia allergioita ruuille lukuunottamatta pähkinää. Ei polta eikä juo alkoholia, ei edes limsaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoihin ei ole varaa eläkeläisilläkään.

Vierailija
22/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persikoita, mansikoita, kahvia, uusia perunoita, tillipuntti, uusia porkkanoita, sipulinippu, savulohta , sillipurkki ja voipaketti,..Eli sellainen kesäinen herkkupaketti niin ei tunnu köyhäinavulta vaan kesäisellä terveiseltä.

Tässä on asiaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tähteet ja pillantuneet mitä murjultasi löydät.

Tätä ruokakassia ei kerätä sinulle.

Vierailija
24/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän nyt vaikea sanoa kun ei ihmistä tunne.

Laita gluteenitonta leipää, pastaa.

Uusia perunoita ja pari erilaista sillipurkkia.

Mansikkarasia.

Silliä? Silli jakaa niin vahvasti mielipiteitä ettei kannata tuhlata rahoja sellaisiin. Itse heittäisin sillit roskiin, koska en mitään niin kamalaa suuhuni aio laittaa, vaikka olisin kuolemassa nälkään.

Miksi Oi miksi ei voi vaan antaa lahjakorttia, tai kävisi henkilön kanssa yhdessä ostoksilla? Useimmiten ruokakorit yms. menee sisällöltään pieleen, kun ei kukaan voi tuntemattoman makua tuntea, ja olisi taas epäkohteliasta olettaa, että vähävaraisen on pakko olla kiitollinen ihan mistä tahansa avusta. Ei se suu tuohesta ole köyhänkään.

Vierailija
25/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No marjoja rasia, kurkkua, tomaatteja, jääsalaattia, fetapurkki, oliivipurkki, jogurtteja, kahvia, keksejä, graavilohta, ruissipsejä, tuorejuustoa, mehua, grillattu broileri, valkosipulivoipatonkeja, pakastekakku.

Luettelit omia mieliruokia, eikös? Pitääkö kaikki fetasta, oliiveista, graavilohesta, tuorejuustoista, valkosipulista (itse saan migreenin valkosipulista, oli missä muodossa tahansa) ja mitä ihmettä, pakastekakku?

Jos ei rahana halua antaa, niin hyvin hyvin neutraaleita ruoka-aineita, joille varmasti tulee käyttöä ja mm. sellaisia jotka säilyy pitkään ja voi käyttää useamman kerran, esim. jauhot, kahvi, sokeri, tee, säilykkeitä, ryynit, jne

Vierailija
26/29 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No marjoja rasia, kurkkua, tomaatteja, jääsalaattia, fetapurkki, oliivipurkki, jogurtteja, kahvia, keksejä, graavilohta, ruissipsejä, tuorejuustoa, mehua, grillattu broileri, valkosipulivoipatonkeja, pakastekakku.

Luettelit omia mieliruokia, eikös? Pitääkö kaikki fetasta, oliiveista, graavilohesta, tuorejuustoista, valkosipulista (itse saan migreenin valkosipulista, oli missä muodossa tahansa) ja mitä ihmettä, pakastekakku?

Jos ei rahana halua antaa, niin hyvin hyvin neutraaleita ruoka-aineita, joille varmasti tulee käyttöä ja mm. sellaisia jotka säilyy pitkään ja voi käyttää useamman kerran, esim. jauhot, kahvi, sokeri, tee, säilykkeitä, ryynit, jne

En luetellut. Luettelin juttuja, mitä antaisin jollekin toiselle.

Olen sekä saanut että vienyt ruokaa. Ihan hyvä vaihtoehto on myös raha. Molemmissa on oma loukkaavuutensa, joten itse täytyy arvioida.

Jauhoja ja sokeria en veisi, ellei nyt pyydettäisi tai olisi varma, että toinen tykkää leipoa. Ovat edullisia muutenkin ja vaativat sitten saajalta vähän enemmän.

Itse tykkään antaa helppoja ja ns. arvokkaampia/hienoja juttuja.

Omasta tykkäämisestä: itselle en osta mehua, oliiveja, jogurtteja, ruissipsejä tai valkosipulivoipatonkeja, grillattua broileria tai pakastekakkua. Kahviakaan en juo. Toki meillä menisi nuo ja kahvinkin saisin käytettyä. Eli tämä on todella vain käsitykseni yleisestä tykkäämisestä.

No rahaa minäkin antaisin, jos on puutetta, ja jos tietäisin, että toinen ei varmasti loukkaannu siitä sitten. Ja toiset ihmiset taas kuitenkin tykkää, että heille on ihan käyty ostamassa jotain, vaikka olisi uusiakin juttuja. Eivät ehkä ole niin voimakastahtoisia tms, eli luonteestaan voi olla kiinni.

Vierailija
27/29 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien lähes joka kerta jotakin lapsiperheelle ja asun n 10 min päässä.

Vierailija
28/29 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä on luonnossa ihan tarpeeksi ruokaa vähävaraisille ihmisille kun siellä on esimerkiksi kastematoja, koppakuoriaisia, pikkulintuja, runsaasti syötäviä villikasviksia kuten vaikka voikukan lehdet, nokkonen ja apila. Syksyllä kasvaa vielä sieniä ja marjoja. Niitä köyhät voivat kerätä ruoakseen sen sijaan että kerjäväät ruokaa meiltä paremmilta ihmisiltä.

Vierailija
29/29 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tietää että juo kahvia, teetä, tykkää hedelmistä, syö kaurapuuroa , tykkää kanasta, naudasta jne voi viedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän