Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kasata ruokakassin yhdelle vähävaraiselle

Vierailija
01.07.2022 |

Vähän yllätyksenä. Tiedän, että hänellä on keliakia, mikä tekee hänen tilanteestaan vielä tukalamman. Ehdottakaa mitä voisi laittaa? Siitepölyallergia on myös, mutta ei varsinaisia allergioita ruuille lukuunottamatta pähkinää. Ei polta eikä juo alkoholia, ei edes limsaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän nyt vaikea sanoa kun ei ihmistä tunne.

Laita gluteenitonta leipää, pastaa.

Uusia perunoita ja pari erilaista sillipurkkia.

Mansikkarasia.

Vierailija
2/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, että mikä ristireagoi allergisoivalle siitepölylle.

Kokisin itse todella alentavana jos en olisi puhunut hädästäni ja joku toisi minulle ruokaa. Hädässäkin lahjakortti ruokakauppaan on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkihernekeitto on aika hyvä sillä vain harvalla köyhällä on siihen varaa. Banaania myös joukkoon niin tulee eksoottisia etelän hetelmiä.

Vierailija
4/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen lenkki, oivariini, ranskalaisia, pekonia

Vierailija
5/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa, voita, perunoita, kasviksia

Vierailija
6/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo banaaneja, köyhät ei monesti syö tarpeeksi hedelmiä.

Vierailija
7/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja, linssejä, vihanneksia, marjoja, gluteenittomia puurohiutaleita, leipää, purkkiruokaa: hernaria, ananasta, mitä kaikkea niitä nyt onkaan...

Itsehän olen tarjonnut vähäosasille, jotka ovat jonkin verran valittaneet asiasta moisia keveitä kasseja. Olen sanonut, että sain tuotteita töistä eikä meillä ole kaikelle käyttöä.

Tietävät työpaikkani ja meillä on hävikkiterminaalijuttuja jonkin verran. Toisinaan ostan itse lisää, ettei tarvii pelkkää kuivaa leipää ja ilmanraikastimia tarjota tai kissanruokaa.

Hyvin on kelvannut.

Vierailija
8/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lähikauppaan lahjakortti

Vierailija
9/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipari kelpais kyllä.

Vierailija
10/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis teko!

Vierailija
11/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaa, voita, perunoita, kasviksia

Juurikin näin.

Vierailija
12/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasaat pakastealtaasta herkkukorin. Laita kalapuikkoja mukaan niin saa vähävarainen myös kalaa syödäkseen.

Vierailija
13/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan laittaisin sellaisia asioita joihin vähävaraisella ei normaalisti ole varaa. Esim. mansikat näin kesäaikaan olisivat sellaisia ja ehkä tuoreet perunat.

Vierailija
14/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa.

Vierailija
15/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa, jauhoja (jos leipoo itse), leipää ja vaikka ihan säilykkeitä. Perunaa, porkkanaa, sipulia, mansikoita jne., jos tuoretta haluaa antaa.

Minusta tuo ajatus on ihana! Muistan, kun tuttavaperhe sairastui kovaan flunssaan. Vein yllärinä 3 kassillista ruokaa ja kaikkea flunssaisille sopivaa. Olivat ihan herkistyneitä, kun kuulemma alkoi olla jo kaapit ihan tyhjiä ja kaikki edelleen kuumeessa.

Vierailija
16/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No marjoja rasia, kurkkua, tomaatteja, jääsalaattia, fetapurkki, oliivipurkki, jogurtteja, kahvia, keksejä, graavilohta, ruissipsejä, tuorejuustoa, mehua, grillattu broileri, valkosipulivoipatonkeja, pakastekakku.

Vierailija
17/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus mutta eikö lahjakortti ruokakauppaan olisi helpompi niin hän saisi itse valita haluamansa tuotteet?

Vierailija
18/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortteja saa ihan kassoilta, niihin voi Ladat kai minkä vaan summan.

Vierailija
19/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persikoita, mansikoita, kahvia, uusia perunoita, tillipuntti, uusia porkkanoita, sipulinippu, savulohta , sillipurkki ja voipaketti,..Eli sellainen kesäinen herkkupaketti niin ei tunnu köyhäinavulta vaan kesäisellä terveiseltä.

Vierailija
20/29 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pastaa, jauhoja (jos leipoo itse), leipää ja vaikka ihan säilykkeitä. Perunaa, porkkanaa, sipulia, mansikoita jne., jos tuoretta haluaa antaa.

Minusta tuo ajatus on ihana! Muistan, kun tuttavaperhe sairastui kovaan flunssaan. Vein yllärinä 3 kassillista ruokaa ja kaikkea flunssaisille sopivaa. Olivat ihan herkistyneitä, kun kuulemma alkoi olla jo kaapit ihan tyhjiä ja kaikki edelleen kuumeessa.

Sinä ihana ihminen! <3

Muistan kun lapset oli pieniä ja oltiin kaikki aivan järjettömässä influenssassa. Parisen viikkoa täysin kanttuvei porukka kaikkiaan.

Kotivara oli nolla. Naapuri oli nähnyt miehen postilaatikoilla, kun tuo vähän jaloitteli. Kuulumiset vaihtaneet ja sitten naapuri oli googlaillut, että mitä sairastaville maistuu (ehkä käynyt palstalla kyselemässä ) ja lähtenyt kauppaan. Toi valtavan kattilallisen ihanaa kermaista keittoa, leipää, päällysteitä, kasviksia, vichyjä, hedelmiä, puurohiutaleita, jäätelöä... Oli niin nappiin saumaan.

Seuraavana päivänä se sitten toi meille lasagnen vielä. <3

Sitten sitä energiaa alkoi ollakin jo, että ikuisesti muistan sen ystävällisyyden. Joten olen itse jaksanut samalla idealla. Ei aina tarvii olla edes vähävarainen, kun voi auttaa ja piristää päivää.

Onnea on rakkaat naapurit ja läheiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi