Haluaisin kasata ruokakassin yhdelle vähävaraiselle
Vähän yllätyksenä. Tiedän, että hänellä on keliakia, mikä tekee hänen tilanteestaan vielä tukalamman. Ehdottakaa mitä voisi laittaa? Siitepölyallergia on myös, mutta ei varsinaisia allergioita ruuille lukuunottamatta pähkinää. Ei polta eikä juo alkoholia, ei edes limsaa.
Kommentit (29)
Katso, että mikä ristireagoi allergisoivalle siitepölylle.
Kokisin itse todella alentavana jos en olisi puhunut hädästäni ja joku toisi minulle ruokaa. Hädässäkin lahjakortti ruokakauppaan on parempi.
Purkkihernekeitto on aika hyvä sillä vain harvalla köyhällä on siihen varaa. Banaania myös joukkoon niin tulee eksoottisia etelän hetelmiä.
Sininen lenkki, oivariini, ranskalaisia, pekonia
Lihaa, voita, perunoita, kasviksia
Kilo banaaneja, köyhät ei monesti syö tarpeeksi hedelmiä.
Papuja, linssejä, vihanneksia, marjoja, gluteenittomia puurohiutaleita, leipää, purkkiruokaa: hernaria, ananasta, mitä kaikkea niitä nyt onkaan...
Itsehän olen tarjonnut vähäosasille, jotka ovat jonkin verran valittaneet asiasta moisia keveitä kasseja. Olen sanonut, että sain tuotteita töistä eikä meillä ole kaikelle käyttöä.
Tietävät työpaikkani ja meillä on hävikkiterminaalijuttuja jonkin verran. Toisinaan ostan itse lisää, ettei tarvii pelkkää kuivaa leipää ja ilmanraikastimia tarjota tai kissanruokaa.
Hyvin on kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Lihaa, voita, perunoita, kasviksia
Juurikin näin.
Kasaat pakastealtaasta herkkukorin. Laita kalapuikkoja mukaan niin saa vähävarainen myös kalaa syödäkseen.
Varmaan laittaisin sellaisia asioita joihin vähävaraisella ei normaalisti ole varaa. Esim. mansikat näin kesäaikaan olisivat sellaisia ja ehkä tuoreet perunat.
Pastaa, jauhoja (jos leipoo itse), leipää ja vaikka ihan säilykkeitä. Perunaa, porkkanaa, sipulia, mansikoita jne., jos tuoretta haluaa antaa.
Minusta tuo ajatus on ihana! Muistan, kun tuttavaperhe sairastui kovaan flunssaan. Vein yllärinä 3 kassillista ruokaa ja kaikkea flunssaisille sopivaa. Olivat ihan herkistyneitä, kun kuulemma alkoi olla jo kaapit ihan tyhjiä ja kaikki edelleen kuumeessa.
No marjoja rasia, kurkkua, tomaatteja, jääsalaattia, fetapurkki, oliivipurkki, jogurtteja, kahvia, keksejä, graavilohta, ruissipsejä, tuorejuustoa, mehua, grillattu broileri, valkosipulivoipatonkeja, pakastekakku.
Kiva ajatus mutta eikö lahjakortti ruokakauppaan olisi helpompi niin hän saisi itse valita haluamansa tuotteet?
Lahjakortteja saa ihan kassoilta, niihin voi Ladat kai minkä vaan summan.
Persikoita, mansikoita, kahvia, uusia perunoita, tillipuntti, uusia porkkanoita, sipulinippu, savulohta , sillipurkki ja voipaketti,..Eli sellainen kesäinen herkkupaketti niin ei tunnu köyhäinavulta vaan kesäisellä terveiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Pastaa, jauhoja (jos leipoo itse), leipää ja vaikka ihan säilykkeitä. Perunaa, porkkanaa, sipulia, mansikoita jne., jos tuoretta haluaa antaa.
Minusta tuo ajatus on ihana! Muistan, kun tuttavaperhe sairastui kovaan flunssaan. Vein yllärinä 3 kassillista ruokaa ja kaikkea flunssaisille sopivaa. Olivat ihan herkistyneitä, kun kuulemma alkoi olla jo kaapit ihan tyhjiä ja kaikki edelleen kuumeessa.
Sinä ihana ihminen! <3
Muistan kun lapset oli pieniä ja oltiin kaikki aivan järjettömässä influenssassa. Parisen viikkoa täysin kanttuvei porukka kaikkiaan.
Kotivara oli nolla. Naapuri oli nähnyt miehen postilaatikoilla, kun tuo vähän jaloitteli. Kuulumiset vaihtaneet ja sitten naapuri oli googlaillut, että mitä sairastaville maistuu (ehkä käynyt palstalla kyselemässä ) ja lähtenyt kauppaan. Toi valtavan kattilallisen ihanaa kermaista keittoa, leipää, päällysteitä, kasviksia, vichyjä, hedelmiä, puurohiutaleita, jäätelöä... Oli niin nappiin saumaan.
Seuraavana päivänä se sitten toi meille lasagnen vielä. <3
Sitten sitä energiaa alkoi ollakin jo, että ikuisesti muistan sen ystävällisyyden. Joten olen itse jaksanut samalla idealla. Ei aina tarvii olla edes vähävarainen, kun voi auttaa ja piristää päivää.
Onnea on rakkaat naapurit ja läheiset.
No vähän nyt vaikea sanoa kun ei ihmistä tunne.
Laita gluteenitonta leipää, pastaa.
Uusia perunoita ja pari erilaista sillipurkkia.
Mansikkarasia.