Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada lainaa 120 000 euroa, noin 6 kuukaudeksi, asunnon ostoa varten? Luottotiedot kunnossa, asunto tulee vakuudeksi ja itseltä yli puolet. Ongelma ettei tuloja Suomessa.

Vierailija
01.07.2022 |

Ulkomailta takaisin Suomeen muuttaneiden ongelmia, onko muilla kokemusta?
Oma asunto on myynnissä Helsingissä, mutta kuinka pian se käy kaupaksi, vaikea sanoa, mutta uusi ostettava asunto on jo löytynyt.
Kiitos vastauksista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oma pankki anna tilapäistä lainaa?

Vierailija
2/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakuudet on kunnossa, onnistuu.

Jos on vaan velkaa velan päälle, ei onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna, vaikka voin todistaa tuloni, mutta tuloja ei ole ollut Suomessa, muuta kuin vuokratuloa, olen maksanut vastikkeet ja luottokortin ajoissa. Luottotiedot aina olleet kunnossa.

Oma rahoitus uuteen kohteeseen on reilusti yli puolet, mutta hankala odottaa oman asunnon myyntiä, kun olen tarjonnut jo ehdollisesti uudesta asunnosta. 

Nykyisen lainan maksamisen jälkeen kokonaisvelkasumma olisi aika paljon pienempi! Pystyn maksamaan vaikka korot nousisivat roimastikin.

Ongelma on se ettei ole palkkatuloja Suomessa.

Vierailija
4/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vakuudet on kunnossa.

Lopputulos on se että kokonaislaina pienenisi 30 %.

Olen jopa Private Banking asiakas, joka on erikoista kun ajattelee että olen todistanut tuloni ja vakuuteni, mutta sanottiin että palkan olisi pitänyt tulla Suomeen.

Vierailija
5/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä vaikuta jos täältä joudut tuollaisia kysymään.

Vierailija
6/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oma asunto on myynnissä ja yritän miettiä millä kattaa se puuttuva osa oman asunnon myynnin ajalta!? Ei ole sukulaisia joilta lainata.

Oma asunto menee kaupaksi ihan varmasti koska se on halutulla alueella ja hinta-arvio asiallinen, mutta tietenkin kesäkuumat voivat hidastaa.

Pitääkö ottaa joku pikaluotto? En ole koskaan ottanut koska ei ole ollut tarvetta. 

Mutta kaatuuko se samaan ettei ole siis palkkatuloa Suomessa? Ei kuulemma riitä että lähettää omalle tilille rahaa muualta jossa töissä? Vaikka olen tehnyt vuosia näin.

Vierailija
7/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Vakuudet on kunnossa.

Olen jopa Private Banking asiakas, joka on erikoista kun ajattelee että olen todistanut tuloni ja vakuuteni, mutta sanottiin että palkan olisi pitänyt tulla Suomeen.

Sulla on surkea merkomi private bankerina... Pankkien family officet parempia, ymmärtävät että niinkin ihmeellistä kuin tuloja ulkomailla on olemassa. Jos sulla tili isossa ulkolaisessa pankissa Länsimaissa niin pitäs pelittää.

Vierailija
8/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene töihin ja vuokralle siksi aikaa että voit tehdä lainahakemuksen tuloillasi vai eikö ole aikomusta töihin mennä? tuletko somaliasta vai irakista?

Tulen Lauttasaaresta.

Olen työssä ja ansioni ovat hyvät. Mutta olen töissä Taiwanissa.

Vierailija
9/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä ota pikaluottoja.

Vierailija
10/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Vakuudet on kunnossa.

Sulla on surkea merkomi private bankerina... Pankkien family officet parempia, ymmärtävät että niinkin ihmeellistä kuin tuloja ulkomailla on olemassa. Jos sulla tili isossa ulkolaisessa pankissa Länsimaissa niin pitäs pelittää.

On tili ulkomaisessa pankissa, tulostin tiliotteet 3 kuukauden ajalta, yritykseni tuloksen ja taseen, olen toimitusjohtaja, maksan kohtuullista palkkaa itselleni. Minulla on suomalainenkin yritys joka ei ole nyt aktiivinen, mutta sillä on tili omassa pankissani. 

Sanovat että ongelma on EU-ET alueen tulot, tosin minulla oli ihan sama tilanne aikanaan ja sain lainaa omasta pankistani. Olen aina hoitanut hyvin lainat ja olen ostanut omaksi kodiksi ja myynyt voitolla, kuten keskustassa asuvat ovat aina tehneet.

Vierailija
11/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa tämä juttu. Yhteystiedot löytyvät puhelinluettelosta

Vierailija
12/12 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ongelma EU-ETA alueen ulkopuoliset tulot, pitäisi olla alueella tai kotimaasta tulot. 

Outoa ettei hyvä vakuus riitä! Lisäksi vakuuteen jää vakuusarvoa.