Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?
Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.
Kommentit (961)
Vierailija kirjoitti:
Juicen, Kikan ja Dingon ja Popedan.
No nyt on kova! Tosta ei puutu enää muuta kuin Yö yhtye niin olis kaikki Suomi-iskelmän legendaarisimmat junttimestarit nähty.
Adele Wembleyllä 2017. Harmitti ensin vähän että saatiin liput toiseksi viimeiselle kiertueen keikalle kun ajateltiin että vika ois ollu paras mutta sitten se vika keikka peruttiin. Eli päästiin viimeiselle kuitenkin, oli täysin eeppinen keikka.
Guns N Roses Slashin Rainbowssa Sunsetilla, ei keikalla vaan asiakkain oltiin molemmat ja vielä samassa poydässä.Around 1990.
Dead Kennedys -81 Tavastialla,
U2 -82 Ruisrokki ja -96 ja -98 Sydney, Tom Jones ja Tina Turner, on monia nähty mutta nämä tulee ekaksi mieleen.
Joskus 90-luvulla olin katsomassa Bryan Adamsia ja keikka oli yksinkertaisesti huippuhyvä. Kertakaikkiaan ammattilaismaista menoa alusta loppuun.
Mitä brassailemista on siinä että ostaa lipun ja menee konserttiin? Musiikin kuulee livenä, artistin näkee (jos näkee ihmismeren takaa) sadan metrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Sliipi Sliiipers provinssissa 87 kaiken takana on nainen kiertueella. Bändi itse pukeutuneena törkeän näköiseksi hutsuiksi lavalla kohkaamassa, mutta kun Matti & Teppo astui lavalle pastellinvärisissä puvuissaan ja raybaneissaan mikin taakse , ottivat raybanit synkronoidusti silmiltään ja hönkäsivät mikkiin "Kun sä tulit mun luo...".
Olimme koko yleisö banaaneina ja meistä tuli ikuisia Matti&Teppo faneja. Veljekset astuivat siinä hetkessä cooliuden tuolle puolen tavallisilta tallaajilta tavoittamattomiin.
No nyt olen kateellinen :) mutta Kesämopon kyllä koin itsekin.
David Bowie, Ullevi Stadion, Göteborg taisi olla vuosi -82 tai -83. Mieletön.
Ei oikeastaan oma juttu, mutta eno näki Beatlesin Tukholmassa '63.
Classix Nouveaux, Tulivuorirock, Lappajärvi 1982!
Sal Solon huikea ääniala ja ulkomuoto jäänyt mieleen ja tietysti hyvät kappaleet.
Pink Floyd Lahdessa -89. Ysärillä Scorpions monesti, Maiden, AC/DC, Rollarit, ZZ Top jne. Jarre pari kertaa. Nyt viimeksi Tuskassa tuli aika monta bändiä nähtyä
Dingo, Yö, Popeda, Kikka, Kirka, Danny,
Elton John, Madonna, Guns'n Roses, Bon Jovi, Sunrise Avenue,
Dr. Alban, Redneck, Haddaway, Imagine Dragons, Sunset Sons, Michael Monroe, Apulanta, huomenna uudelleen Sunrise Avenue.
Eniten tunteita nostatti Bon Jovin näkeminen.
Kaverien seurana Rolling Stones Jäähallissa. Ei tehnyt valtavaa vaikutusta.
Kuulin myös Yehudi Menuhinia livenä joskusb70-luvulla, Lontoossa. Ei silloin tehnyt vaikutusta, soitti Bachia josta en nuorena piitannut. Nyt Bach on minulle tärkein säveltäjä mutta 70-luvun Bach-tulkinta voisi kuulostaa kummalliselta.
AC/DC jäähallissa, joskus kasarilla oli kova, Agnus veti strippi shown.
Vierailija kirjoitti:
Pink Floyd Lahdessa -89. Ysärillä Scorpions monesti, Maiden, AC/DC, Rollarit, ZZ Top jne. Jarre pari kertaa. Nyt viimeksi Tuskassa tuli aika monta bändiä nähtyä
Tuska on mennyt huonommaksi, onneksi oli Carcass!
Grace Jones Flow-festareilla 2009
Melkein kusin ristiin Carlos Santanan kanssa ravintolan vessan pisuaarilla Sausalitossa. Enkä edes tunnistanut heppua ennen kuin amerikkalainen kollegani huomautti kuka satunnainen tsittsattaaja-kaverini oli.
Enemmän herättää sääliä