Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?
Kommentit (961)
Grace Jones Flow:ssa. Menin vaan sen takia.
Hän seisoi lähellä lavan etureunaa ja mulkoili sieltä ylhäyksistään. Jossain vaiheessa alkoi pyörittää hulavannetta ja lauloi samalla.
Music non stop! kirjoitti:
Kraftwerk kahteen kertaan.M
Samoin. Jäähallissa ja Flow:n yhteydessä. Videoscreenit oli vaikuttavia ja henkilöt jotka välillä oli robotteja eli hyvä liveshow.
Vierailija kirjoitti:
James Brown Pori Jazzeissa joskus ysärin alussa.
Ihan hyvä keikka, vaikkei itse Mr. Brown kauhean kauan lavalla viihtynyt. Ensin bändi lämmitteli 30min, James lavalle mustassa timanttiviitassa, ehkä 30min setti ja pois lavalta, jonka jälkeen bändi jatkoi hehkutusta vielä ainakin 30min. Tämä on ainakin oma muistikuvani, pitäneeköhän paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Mayhemin Pellen näin Oslossa baarissa ja juotiin kaljaa. Oli kova!
No nyt kyllä! Itsellä varmaan kovin Mercyful Fate viime kesän Tuskassa.
Näin HIMin kultavuosinaan 2000-luvun alkupuolella varmaan 10 kertaa, kiersin Suomea bändin perässä, itse olin n. 13-17-vuotias. Myös jäähyväiskiertueella olin 2017 ja nyt viime talvena Villen soolokonsertissa Tavastialla.
Tokio Hotel oli yksi nuoruusvuosien kova bändi, onnistuin näkemään livenä vasta viime kuussa Frankfurtissa, olin eturivissä ja oli ihan maaginen ilta, etenkin kun minulla oli VIP-lippu johon sisältyi bändin tapaaminen keikan jälkeen. Yksi parhaita näkemiäni konsertteja.
Bullet For My Valentine oli kova Hampurissa viime helmikuussa, meno yleisössä oli ihan villiä, porukka veti circle pittiä ja crowd surfingia, en ole ikinä niin villillä keikalla ollut. Myös Jinjer esiintyi samassa konsertissa ja oli tosi kova lavalla.
Muita kovia ns. suosikkeja Marilyn Manson, Evanescence, Blind Channel, Lordin voitonjuhlat Kauppatorilla 2006, Teräsbetonilla oli joskus aikoinaan hauska lavashow ja monia monia muita, en edes muista keitä kaikkia olen nähnyt.
N.1989
Nuorempana harrastettua
Neil Young, Chick Corea, Sting, Herbie Hancock, Frank Zappa,
Genesis, Eric Clapton, Gary Moore, Manfred Mann, Dire Straits, Pat Metheny
Van Morrison, Jack DeJohnette, John Mayal, The Cure, Frank Marion, Pink Floyd, Peter Gabriel,
Paco de Lucia, Santana, Steve Hackett, Miles Davis, Crosby Stills & Nash, Stanley Clark,
Rush, Bruce Springsteen, Joe Satriani, Steve Vai, Robert Fripp, Yes, King Crimson, Wayne Shorter
Olavi virta oli kova sana.
Villitsi nuoret kuin myös vanhat.
Osasi laulaa. Eikä piipittänyt kuten nykyisin ns kaulahat jotka eivät osaa laulaa.
Elämäni huikein kokemus oli nähdä Kake Randelin ilmielävänä Mäntyharjulla siviilissä.
Meinasin pyörtyä, mutta sain koottua itseni, kun menin nimmaria pyytämään.
Ehdottomasti Rush. Ne kaikki kolme Helsingin keikkaa, jotka tekivät sellaiset kymmenen vuotta sitten muutaman vuoden sisään ovat kolme parasta ikinä näkemääni keikkaa. Bändin materiaali riitti kolmeen keikkaan siten, että settilista oli varsin erilainen kaikilla keikoilla ja keikan kestot kolmisen tuntia yhdellä ehkä puolituntisella tauolla. Ei lämppäriä. Ihan käsittämätön setti. Soittajien ammattitaito ihan jotain uskomatonta.
Hieman vanhempia ihmisiä kun kuuntelee, on Jimi Hendrixiä käynyt vuonna 1967 kuuntelemassa Tavastialla (oikeasti Kulttuuritalolla) vähintään kymmenen tuhatta henkeä.
periphery kirjoitti:
Nuorempana harrastettua
Neil Young, Chick Corea, Sting, Herbie Hancock, Frank Zappa,
Genesis, Eric Clapton, Gary Moore, Manfred Mann, Dire Straits, Pat Metheny
Van Morrison, Jack DeJohnette, John Mayal, The Cure, Frank Marion, Pink Floyd, Peter Gabriel,
Paco de Lucia, Santana, Steve Hackett, Miles Davis, Crosby Stills & Nash, Stanley Clark,
Rush, Bruce Springsteen, Joe Satriani, Steve Vai, Robert Fripp, Yes, King Crimson, Wayne Shorter
Aika kova lista👍 Kas kun kehtaat myöntää porukkaan tuon Springsteenin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Rammsteinin jatkoilla.
No oliko kova?
Vieläkin puuttuu vastaus. Kiinnostaisi tietää, että oliko se kova!
Pärnäsen Jorman näin Laihian maamies seuran juhannuskokolla ja sillä oli kull1 kovana pystyssä sekä kännissä.
-Pekka H
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Rammsteinin jatkoilla.
No oliko kova?
Vieläkin puuttuu vastaus. Kiinnostaisi tietää, että oliko se kova!
Ei jampalla edes seisonut
t. kati heluna
Zz-top ja Kiss -10. Suomessa.
Kari Tapio ja Virve Rosti -06
Viktor Kalborrek (Eeki Mantere) -88
Sleepy sleepers.
-Noh - Matoa nyt näkee jokapaiKASSA.
Antikliimaksi ja tämä tapahtui nuoruudessani. Rajojen rikomista se on eli avantgardismia ja ekspresionismia taiteenmuotona.
Näin Frederikin ilmaiskonsertissa torilla - ja Reetuhan on tunnetusti kova. Aina.
No oliko kova?