Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?
Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.
Kommentit (961)
Retupetän wbk vappupäivänä Tavastiaclubilla joskus 80-luvulla. Oli pirun hauskaa ja hyvää jengiä paikalla.
Neil Young (+ Pearl Jam) stadissa -93
Blackberry Smoke, Tukholma -19
Vuoden 2006 jälkeen ei ole jäänyt kuin toinen helsingin jäähallikeikka näkemättä 2006 Slayerin Suomen keikoista näkemättä ja aina yhtä tykitystä. Viimeisin 2019. Ne paapat eivät kuulostaneet eivätkä näyttäneet kertaakaan väsyneeltä tai leipääntyneeltä. Montakos niitä nyt oli, taitaa olla pyöreät 10.
Esimerkiksi Metallican keikat olleet jo 2004 Olympiastadionin keikan jälkeen melko pliisua läpsyttelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Black Sabbath
NoMeansNo
Stiff Little Fingers
Iron Maiden
Metallica
Morissey
Red Hot Chili Peppers
Tony Allen
Manowar
Zero Nine
Death Angel
Soulfly
Maple Cross
Black Uhuru
Faith No More
Motley Crue
Terveet Kädet
Uriah Heep
Asian Dub Foundation
Deep Purple
Portishead
DIO
Sleaford Mods
Kingston Wall
Beastie Boys
Levellers
Cool Sheiks
Zion Train
Pearl Jam
Turbonegro
Tricky
Manu Chao
The Cure
Beck
Goldie
Massive Attack
Lauryn Hill
Depeche Mode
Midlake
Slayer
Primus
Nick Cave
Underworld
Pet Shop Boys
Iggy Pop
Kylie Minogue
Daft Punk
Die Antwoord
Suede
Public Enemy
The National
Grace Jones
The Sounds
Sleepy Sleepers
Stone
Mos Def
Outcast
Grinderman
Röyksopp
The Chemical Brothers
The Prodigy
Kraftwerk
Pan Sonic
Panasonic
Major Lazer
Sia
The Roots
Kent
Soundtrack of Our Lives
Peer Günt
Airdash
R.E.M
Blondie
Kashmir
Nine Inch Nails
Lou Reed
Burning Spear
PJ Harvey
Radiopuhelimet
Rage Against the Machine
Tinariwen
Garbage
New Order
Moloko
Mogwai
Genesis
ja muutama muu vielä
Niin kateellinen tuosta Kingston Wallista! Milloin ja missä?
Olen eri, mutta myös muistan Kingston Wallin keikan Tavalla joskus 90-luvun alussa. Ei hajua olisko ollut 92 tai 93?
Olin muistaakseni kuullut radiosta että tälläinen bändi on ja ehkä yhden biisin kuunnellut. Kun näin ilmoituksen että ovat tulossa Tavastialle keikalle, niin sanoin heti mun mun kaverille nyt mentiin.
Keikka oli todella hieno, koska vaikka en edes tuntenut bändin tuotantoa kuin se yhden kerran kuullun biisin, niin siihen 70-luvun tyyppiseen saundiin pääsi heti mukaan. Taisi olla aika paljon improvisointiakin yms. keikalla. Olin ihan musiikista transsissa, ihan ilman päihteitä ja tanssiitiin kaverini kanssa koko keikan ajan. Muistan että siinä tuli sellainen tunne että aika pysähtyi, ei olisi halunnut että se loppuu.
Rolling Stones, Neil Young, Carlos Santana, Bon Jovi, Def Leppard joskus kasarilla kaikki.
Ja paras näistä oli silloin Bon Jovi =)
Pink Floyd, New York, vuosi 1982. Oli kova.
Whitney Houston Milwaukeen Summerfestissä 1991
Metallica vuonna 1984 Nivalan Tuiskulassa.
Mutta elämäni sykähdyttävin hetki oli se, kun lähes törmäsin, fyysisesti ihan siis, Los Angelesissa Lemmy Kilmisteriin. Klassinen toinen tulee kulman takaa ja pumps, muttei ihan. Lemmy tokaisi vain "sorry madam, my bad" tai jotain sellaista. Minä vaan, .... ..... En saanut sanottua mitään. Lemmy oli matkalla tissibaariin.
Vierailija kirjoitti:
Bruce Springsten Helsingin Olympiastadionilla. Paras!
Tää oli kyllä ihan huippu, parempi kuin paras!
Evanescence Tampereella kesäkuun lopulla. Oli tosi kova!
Bon Jovi aallonharjallaan eli Slippery When Wet -kiertue, Sydney 1987. Oli kova.
Olen pienestä asti pyörinyt keikoilla, joten aika pitkä bändilista on...
Jos muutaman mainitsee, niin ekat keikat jotka muistan on Deep Purple ja Uriah Heep Messuhallissa vuosina 1972 ja 1974.
Ruisrockissakin olin sekä 1974 kun oli Nazareth ja 1975 kun oli Rory Gallagher. Viimeksi mainittu oli suuri suosikkini tuolloin. Rory oli loistava vaikka Roryn roudarien irkkuhermot eivät kestäneetkään suomalaisyleisöä.
Olin myös David Bowien ekalla keikalla Suomessa, se taisi olla Messukeskuksessa 1976. Olin diggannut miehen rocktyyppisemmästä mustasta esim. Ziggy Stardust ja Diamond Dogs LP:ltä, joten Bowien uusi imago ja musa ei ihan ollut mieleeni, mutta esiintyjänä hän oli loistava. Muistan miten keikan valaistus ja muu oli hyvin pelkistettyä, teatraalista ja tyylikästä, ja Bowie loi tunnelmaa kuin tanssija yhdellä taitavalla kädenliikkeellä.
Muistan myös käyneeni kuuluisalla Marquee-klubilla joskus kesällä 1977 sellaisen bändin kuin Doctors of Madness -keikkaa - se oli sitä punkin alkuaikaa. Olisin halunnut nähdä Sex Pistolsin, mutta "jostain" syystä heitä ei enää huolittu esiintymään Marqueelle.
USA:ssa asuessani paras keikka oli varmasti Monster Magnetin keikka joskus 1990-luvun alussa. Musta tulikin sitten jatkossa bändin suuri fani. USA:ssa kävin myös Suomessa silloin aika tuntemattoman Green Dayn keikalla (bändi ei kuitenkaan tehnyt muhun samaa vaikutusta kuin MM.)
On jotenkin mielenkiintoista että kaikki ym. fanittamani bändit ja esiintyjät ovat edelleen jatkaneet uraansa vuosikymmenestä toiseen, tai ainakin Viikatemiehen tuloon saakka.
Vierailija kirjoitti:
Sepi Kumpulainen
Sepin näin arviolta -91 Joensuun Willyssa.
Ne Luumäet Tavastialla tammikuussa -19.5
Vierailija kirjoitti:
Olen pienestä asti pyörinyt keikoilla, joten aika pitkä bändilista on...
Jos muutaman mainitsee, niin ekat keikat jotka muistan on Deep Purple ja Uriah Heep Messuhallissa vuosina 1972 ja 1974.
Ruisrockissakin olin sekä 1974 kun oli Nazareth ja 1975 kun oli Rory Gallagher. Viimeksi mainittu oli suuri suosikkini tuolloin. Rory oli loistava vaikka Roryn roudarien irkkuhermot eivät kestäneetkään suomalaisyleisöä.
Olin myös David Bowien ekalla keikalla Suomessa, se taisi olla Messukeskuksessa 1976. Olin diggannut miehen rocktyyppisemmästä mustasta esim. Ziggy Stardust ja Diamond Dogs LP:ltä, joten Bowien uusi imago ja musa ei ihan ollut mieleeni, mutta esiintyjänä hän oli loistava. Muistan miten keikan valaistus ja muu oli hyvin pelkistettyä, teatraalista ja tyylikästä, ja Bowie loi tunnelmaa kuin tanssija yhdellä taitavalla kädenliikkeellä.
Muistan myös käyneeni kuuluisalla Marquee-klubilla joskus kesällä 1977 sellaisen bändin kuin Doctors of Madness -keikkaa - se oli sitä punkin alkuaikaa. Olisin halunnut nähdä Sex Pistolsin, mutta "jostain" syystä heitä ei enää huolittu esiintymään Marqueelle.
USA:ssa asuessani paras keikka oli varmasti Monster Magnetin keikka joskus 1990-luvun alussa. Musta tulikin sitten jatkossa bändin suuri fani. USA:ssa kävin myös Suomessa silloin aika tuntemattoman Green Dayn keikalla (bändi ei kuitenkaan tehnyt muhun samaa vaikutusta kuin MM.)
On jotenkin mielenkiintoista että kaikki ym. fanittamani bändit ja esiintyjät ovat edelleen jatkaneet uraansa vuosikymmenestä toiseen, tai ainakin Viikatemiehen tuloon saakka.
Niin siis sori, Marquee klubi oli tietysti Lontoossa. Unohtui mainita.
Hartwall Areenalla vuonna 2013 Rihanna ja Shakira vuonna 2007 keikalla samassa paikassa.
Hanoi Rocks Lontoon Marqueella juhannuksena 1984. Razzle oli vielä rummuissa.
Paul McCartney - Liverpoolissa. Tarvitseeko sanoa enempää? Ensin tunnin Sound check, jossa oli eri biisit kuin 2 h 45 min konsertissa. Eikä päässyt edes alkuun hittiensä soittamisessa.
Ja Liverpoolissa