Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?

Vierailija
01.07.2022 |

Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.

Kommentit (961)

Vierailija
281/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul McCartney - Liverpoolissa. Tarvitseeko sanoa enempää? Ensin tunnin Sound check, jossa oli eri biisit kuin 2 h 45 min konsertissa. Eikä päässyt edes alkuun hittiensä soittamisessa.

Ja Liverpoolissa

Vierailija
282/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retupetän wbk vappupäivänä Tavastiaclubilla joskus 80-luvulla. Oli pirun hauskaa ja hyvää jengiä paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neil Young (+ Pearl Jam) stadissa -93

Blackberry Smoke, Tukholma -19

Vierailija
284/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2006 jälkeen ei ole jäänyt kuin toinen helsingin jäähallikeikka näkemättä 2006 Slayerin Suomen keikoista näkemättä ja aina yhtä tykitystä. Viimeisin 2019. Ne paapat eivät kuulostaneet eivätkä näyttäneet kertaakaan väsyneeltä tai leipääntyneeltä. Montakos niitä nyt oli, taitaa olla pyöreät 10.

Esimerkiksi Metallican keikat olleet jo 2004 Olympiastadionin keikan jälkeen melko pliisua läpsyttelyä.

Vierailija
285/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Black Sabbath

NoMeansNo

Stiff Little Fingers

Iron Maiden

Metallica

Morissey

Red Hot Chili Peppers

Tony Allen

Manowar

Zero Nine

Death Angel

Soulfly

Maple Cross

Black Uhuru

Faith No More

Motley Crue

Terveet Kädet

Uriah Heep

Asian Dub Foundation

Deep Purple

Portishead

DIO

Sleaford Mods

Kingston Wall

Beastie Boys

Levellers

Cool Sheiks

Zion Train

Pearl Jam

Turbonegro

Tricky

Manu Chao

The Cure

Beck

Goldie

Massive Attack

Lauryn Hill

Depeche Mode

Midlake

Slayer

Primus

Nick Cave

Underworld

Pet Shop Boys

Iggy Pop

Kylie Minogue

Daft Punk

Die Antwoord

Suede

Public Enemy

The National

Grace Jones

The Sounds

Sleepy Sleepers

Stone

Mos Def

Outcast

Grinderman

Röyksopp

The Chemical Brothers

The Prodigy

Kraftwerk

Pan Sonic 

Panasonic

Major Lazer

Sia

The Roots

Kent

Soundtrack of Our Lives

Peer Günt

Airdash

R.E.M

Blondie

Kashmir

Nine Inch Nails

Lou Reed

Burning Spear

PJ Harvey

Radiopuhelimet

Rage Against the Machine

Tinariwen

Garbage

New Order

Moloko

Mogwai

Genesis

ja muutama muu vielä

Niin kateellinen tuosta Kingston Wallista! Milloin ja missä?

Olen eri, mutta myös muistan Kingston Wallin keikan Tavalla joskus 90-luvun alussa. Ei hajua olisko ollut 92 tai 93?

Olin muistaakseni kuullut radiosta että tälläinen bändi on ja ehkä yhden biisin kuunnellut. Kun näin ilmoituksen että ovat tulossa Tavastialle keikalle, niin sanoin heti mun mun kaverille nyt mentiin.

Keikka oli todella hieno, koska vaikka en edes tuntenut bändin tuotantoa kuin se yhden kerran kuullun biisin, niin siihen 70-luvun tyyppiseen saundiin  pääsi heti mukaan. Taisi olla aika paljon improvisointiakin yms. keikalla. Olin ihan musiikista transsissa, ihan ilman päihteitä ja tanssiitiin kaverini kanssa koko keikan ajan. Muistan että siinä tuli sellainen tunne että aika pysähtyi, ei olisi halunnut että se loppuu.

Vierailija
286/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rolling Stones, Neil Young, Carlos Santana, Bon Jovi, Def Leppard joskus kasarilla kaikki.

Ja paras näistä oli silloin Bon Jovi =)

Vierailija
287/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pink Floyd, New York, vuosi 1982. Oli kova.

Vierailija
288/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whitney Houston Milwaukeen Summerfestissä 1991

Vierailija
289/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallica vuonna 1984 Nivalan Tuiskulassa.

Mutta elämäni sykähdyttävin hetki oli se, kun lähes törmäsin, fyysisesti ihan siis, Los Angelesissa Lemmy Kilmisteriin. Klassinen toinen tulee kulman takaa ja pumps, muttei ihan. Lemmy tokaisi vain "sorry madam, my bad" tai jotain sellaista. Minä vaan, .... ..... En saanut sanottua mitään. Lemmy oli matkalla tissibaariin.

Vierailija
290/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruce Springsten Helsingin Olympiastadionilla. Paras!

Tää oli kyllä ihan huippu, parempi kuin paras!

Vierailija
291/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duranit -82 Kultsalla

Vierailija
292/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evanescence Tampereella kesäkuun lopulla. Oli tosi kova!

Vierailija
293/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bon Jovi aallonharjallaan eli Slippery When Wet -kiertue, Sydney 1987. Oli kova.

Vierailija
294/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienestä asti pyörinyt keikoilla, joten aika pitkä bändilista on...

Jos muutaman mainitsee, niin ekat keikat jotka muistan on Deep Purple ja Uriah Heep Messuhallissa vuosina 1972 ja 1974.

Ruisrockissakin olin sekä 1974 kun oli Nazareth ja 1975 kun oli Rory Gallagher. Viimeksi mainittu oli suuri suosikkini tuolloin. Rory oli loistava vaikka Roryn roudarien irkkuhermot eivät kestäneetkään suomalaisyleisöä.

Olin myös David Bowien ekalla keikalla Suomessa, se taisi olla Messukeskuksessa 1976. Olin diggannut miehen rocktyyppisemmästä mustasta esim. Ziggy Stardust ja Diamond Dogs LP:ltä, joten Bowien uusi imago ja musa ei ihan ollut mieleeni, mutta esiintyjänä hän oli loistava. Muistan miten keikan valaistus ja muu oli hyvin pelkistettyä, teatraalista ja tyylikästä, ja Bowie loi tunnelmaa kuin tanssija yhdellä taitavalla kädenliikkeellä.

Muistan myös käyneeni kuuluisalla Marquee-klubilla joskus kesällä 1977 sellaisen bändin kuin Doctors of Madness -keikkaa - se oli sitä punkin alkuaikaa. Olisin halunnut nähdä Sex Pistolsin, mutta "jostain" syystä heitä ei enää huolittu esiintymään Marqueelle.

USA:ssa asuessani paras keikka oli varmasti Monster Magnetin keikka joskus 1990-luvun alussa. Musta tulikin sitten jatkossa bändin suuri fani. USA:ssa kävin myös Suomessa silloin aika tuntemattoman Green Dayn keikalla (bändi ei kuitenkaan tehnyt muhun samaa vaikutusta kuin MM.)

On jotenkin mielenkiintoista että kaikki ym. fanittamani bändit ja esiintyjät ovat edelleen jatkaneet uraansa vuosikymmenestä toiseen, tai ainakin Viikatemiehen tuloon saakka.

Vierailija
295/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepi Kumpulainen

Sepin näin arviolta -91 Joensuun Willyssa.

Vierailija
296/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Luumäet Tavastialla tammikuussa -19.5

Vierailija
297/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienestä asti pyörinyt keikoilla, joten aika pitkä bändilista on...

Jos muutaman mainitsee, niin ekat keikat jotka muistan on Deep Purple ja Uriah Heep Messuhallissa vuosina 1972 ja 1974.

Ruisrockissakin olin sekä 1974 kun oli Nazareth ja 1975 kun oli Rory Gallagher. Viimeksi mainittu oli suuri suosikkini tuolloin. Rory oli loistava vaikka Roryn roudarien irkkuhermot eivät kestäneetkään suomalaisyleisöä.

Olin myös David Bowien ekalla keikalla Suomessa, se taisi olla Messukeskuksessa 1976. Olin diggannut miehen rocktyyppisemmästä mustasta esim. Ziggy Stardust ja Diamond Dogs LP:ltä, joten Bowien uusi imago ja musa ei ihan ollut mieleeni, mutta esiintyjänä hän oli loistava. Muistan miten keikan valaistus ja muu oli hyvin pelkistettyä, teatraalista ja tyylikästä, ja Bowie loi tunnelmaa kuin tanssija yhdellä taitavalla kädenliikkeellä.

Muistan myös käyneeni kuuluisalla Marquee-klubilla joskus kesällä 1977 sellaisen bändin kuin Doctors of Madness -keikkaa - se oli sitä punkin alkuaikaa. Olisin halunnut nähdä Sex Pistolsin, mutta "jostain" syystä heitä ei enää huolittu esiintymään Marqueelle.

USA:ssa asuessani paras keikka oli varmasti Monster Magnetin keikka joskus 1990-luvun alussa. Musta tulikin sitten jatkossa bändin suuri fani. USA:ssa kävin myös Suomessa silloin aika tuntemattoman Green Dayn keikalla (bändi ei kuitenkaan tehnyt muhun samaa vaikutusta kuin MM.)

On jotenkin mielenkiintoista että kaikki ym. fanittamani bändit ja esiintyjät ovat edelleen jatkaneet uraansa vuosikymmenestä toiseen, tai ainakin Viikatemiehen tuloon saakka.

Niin siis sori, Marquee klubi oli tietysti Lontoossa. Unohtui mainita.

Vierailija
298/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartwall Areenalla vuonna 2013 Rihanna ja Shakira vuonna 2007 keikalla samassa paikassa. 

Vierailija
299/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanoi Rocks Lontoon Marqueella juhannuksena 1984. Razzle oli vielä rummuissa.

Vierailija
300/961 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pink Floyd, Oslo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi