Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä suolaisia pikkuherkkuja jouluksi?

Vierailija
18.10.2006 |

Siis kaipaisin vinkkejä mitä suolaista pientä tarjottavaa voisi jouluksi laittaa. Meillä on ollut usein vaan pieniä karjalanpiirakoita, mutta niissä on niin kova homma, etten jaksa tänä vuonna rueta tekemään. Joku esim. poro täytteinen jutttu vois olla kiva. Vinkkejä siis otetaan vastaan.

Jouluiset kuivakakut ketju sai mut aivan joulutunnelmiin, ihanaa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ole vielä pari kuukautta aikaa miettiä!!!!!!!!!! *mitä suolasta jouluksi* voi voi!!!

Vierailija
2/7 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan cocktail-tikkuihin tehtyjä suupaloja. Ostettiin hallista ainakin valkosipulilla marinoituja oliiveja ja Roslundin ihanaa paahtopaistia (muistinkohan nimen oikein...), ja muutenkin täytettyjä oliiveja ja leikkeleitä, parmankinkkua jne. Ja kaupasta mm. melonia, juustoja, kirsikkatomaatteja yms. Hyviä tuli ja kaikki tykkäsivät. Parasta oli se että jokainen saattoi valita omat herkkunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jouluruokien ja leivonnaisten teko on ihan järkevää aloitella tässä äitiysloman aluksi. Olen tottunut tekemään kaiken itse. En usko, että joulukuun alussa tehtävän sektion jälkeen jaksan rueta leipomis urakkaan.

Olis varmaan pitäny heti aluksi selittää asia juurtajaksain ;(

t.ap

Vierailija
4/7 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus tehnyt tällaisia suolaisia kiekkoja: eli teen itse sekoitetun voitaikinan. Kaulin ja laitan väliin maustettua tuorejuustoa, kinkkua ja paprikaa. Sitten käärin rullalle, leikkaa siivuja ja asetan pellille leikkauspinta ylöspäin. Tosi hyviä!

Vierailija
5/7 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähden selaamaan keittokirja pinojani ;)

Noita rullia voisin kokeilla, ne vois mennä vanhemmallekin väelle kaupaksi.

Vierailija
6/7 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun voitaikinan tilalla käyttää pizza tai sämpylä taikinaa. Vielä kun laittaa jotain leseitä niin on kuituakin kivasti mukana.

PS. Musta on tosi huvittavaa, että jotkut ottaa pulttia siitä että toiset haluaa jo suunnitella vaihtoehtoja jouluksi. Minä olen jos ostanut suurimman osan joululahjoistakin. Sääsätän aika paljon kun ostan pitkin vuotta. Eikä minulla ole sitä tilannetta mikä tälläkin palstalla on joka vuosi: " apua kohta on joulu eikä mulla ole rahaa kuin 15 euroa, lahjat on ostamatta ja mitä mä tarjoan anopille kun se tulee kylään?" .

Vierailija
7/7 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ainakin joulu on vuoden isoin juhla, vappua yms ei aina muista edes juhlia, joten hyvin ymmärrän, että ajatukset silloin tällöin vilahtavat jo jouluun vaikka jo elokuussa