Te, jotka olette saaneet huutonetissä neutraalia ja negaa palautetta,
eikö teitä yhtään hävetä?
Siellä tuntuu olevan paljon myyjiä, joilla on varsinkin neutraalia palutetta paljon. Mietittekö yhtään miksi olette ne saaneet vai onko teidän mielestä syy vain sen toisen?
Ja onko se aina niin, että jos vaikka itse antaa neutraalin, niin se toinenkin antaa neutraalin? Ikään kuin kostoksi, toimitteko näin.
Kommentit (35)
1. neutraali palaute on siitä, kun myyjä alkoi vinkumaan hv kaupasta, kun hv ei ylittynyt. Huutoni oli tyyliin 5 euroa ja hv oli 50 euroa.
2. neutraali on sama juttu.
3. neutraali sama juttu.
4. neutraali tuli hoppuilija myyjältä, joka halusi rahat heti (kohde sulkeutui vaikkapa maanantaina ja myyjä oli lätkäissyt neutraalin tiistaina), jossa ilmoitti kaupat perutuksi.
1. nega ostaja narisi " hitaudestani" : ostaja maksoi kaksi viikkoa kohteen sulkeutumisen jälkeen, välissä oli joulu, joka hidasti maksun näkymistä tililläni (maksoi muistaakseni 22.12 tai 23.12 ja rahat näkyivät tililläni 27.12). Postiin ehdin parin päivän päästä (kahden) ja ostaja sai tuotteensa seuraavana vuonna.
2. nega ostaja väitti kirjan olevan kastunut ja ties mitä kaikkea, vaikka se meiltä lähti uutena. Kuinkas ollakkaan, ostajasta ei kuulunutkaan enää mitään, kun pyysin häntä lähettämään kirjasta todisteen, että voisin maksaa rahat takaisin.
3. kostonega. Annoin hupihuutajalle negan ja hän lätkäisi negan takaisin.
4. nega tuli ostajalta, jolle unohdin antaa palautetta (tai palaute tuli myöhässä, koska oltiin lomalla). Palaute oli tyyliin: myyjä ei anna palautetta.
5. nega oli samanlainen palautteen antamattomuudesta annettu.
6. nega tuli myyjältä kostoksi, kun annoin hänelle negan.
Vierailija:
mikset palauttanut ylimääräistä postikulua???!!!!jos minä perin liikkaa postimaksua, palautan vaikka sitten 10senttiä että kaikilla on hyvä mieli!!!!
ilmoitan postikulut ilmoituksessa ja ne on sitten ne. Ei pitäis olla mitään epäselvää. Ja miksen palauta? Siksi, että jos on monta pakettia/kirjettä postiin niin en ala kyttäämään kenelle olen luvannut mihinkin hintaan, ketä on maksanut mitäkin ja mitkä kulut todellisuudessa olivat. Jos joku sähköpostitse rahoja kinuaa takaisin niin varmaan maksan, mutta negaa siitä on ihan turha laittaa. Myyjä kertoo ilmoituksessa millä ehdoilla on valmis myymään ja jos siinä lukee, että " postikulut 20e" niin sitten se kans on sen 20e.
Tosin, mulle ei ole ikinä tietääkseni käynyt noin (ainakaan kukaan ei ole huomauttanut) kun mielummin laitan kulut alakanttiin just tän takia. Monesti on jäänyt itselle maksettavaa, mutta eipä ketään ostajakaan ole lisää rahaa ollut tyrkyttämässä... ;-)
Itse kyllä pyöristän nuo kulut niin, että esim. pyydän maksikirjeestä (3.6 euron) ainoastaan 3 euroa postikuluja.
Ainoastaan kolme kertaa olen arvioinut postikulut väärin ja ne ovatkin olleet isommat kuin laskin. Eli olen joutunut maksamaan ne omasta pussista.
Ei kai ne kuoret, teippi, yms. pakkauskulut ole kelleen ilmaisia, vai onko? Ja jos autolla joutuu suhaamaan kodin ja postin väliä, maksaahan sekin jotakin? Ei 60 snt ole paljon, ainakaan minun talouteni ei siihen kaadu :)))
Ymmärrän, että jos postitus olisikin maksanut esim. 2-3 euroa liikaa, niin sitten olisikin aihetta kitistä, mutta tuollaisista pikkusummista on turha marista.
Ostin vaatepaketin jossa osa vaatteista ei todellakaan ollut kuvauksen mukaisia. En jaksanut alkaa tapella asiasta enkä ensin antanut palautetta lainkaan. Myyjä kuitenkin alkoi itse kysellä palautteen perään joten annoin lopulta neutraalin (positiivista en todellakaan voinut antaa, joku muu olisi varmaan antanut negan). Yllättäen saamani positiivinen palaute muuttui samantien myös neutraaliksi...
Minusta neutraali olisi paikallaan keskivertokaupassa ja positiivinen ja erityisen hyvistä kokemuksista. Itsekin sorruin kerran siihen, että en antanut negaa ostajalle, joka ei useista kyselyistä huolimatta lunastanut huutoa vaan lupaili aina maksua ylihuomenna.
Itse olen saanut yhden negan, koska huusin ja lupasin hakea seuraavana päivänä. Koko homma unohtui kiireessä ja illalla havaitsin negan. Ansaitsin sen.
(eli postikulut 3,- + pakkaus ym kulut 1,-)
ja sen takia saatte niitä negoja kun ette ota huomioon toisia ihmisiä ihmisinä vaan vain ostajina!!!
kyllä on hyvien tapojen mukaista palauttaa ostajalle liikaa perityt postarit!!!!
Huutaja oli käynyt myöhemmin ultrassa jossa hänelle sanottiin lapsen olevan poika... Halusi palauttaa koko paketin yli kuukautta myöhemmin ja vaati rahoja takaisin enkä suostunut. Sai tosin paketista yli 50¿ enemmän kun myi sen uudelleen huutiksessa joten lopulta hyötyi kyllä siitä vielä itse.
Vierailija:
Huutaja oli käynyt myöhemmin ultrassa jossa hänelle sanottiin lapsen olevan poika... Halusi palauttaa koko paketin yli kuukautta myöhemmin ja vaati rahoja takaisin enkä suostunut. Sai tosin paketista yli 50¿ enemmän kun myi sen uudelleen huutiksessa joten lopulta hyötyi kyllä siitä vielä itse.
Miksi puhutte postikuluista, jos peritte enemmän kuin postimaksun? Jos ilmoituksessa lukee postitus- ja toimituskulut 8e ja postimaksu on 7,10e, kenelläkään ei pitäisi olla mitään narisemista, kun 0,90e ei palauteta. Olkaa tarkkoja käsitteiden kanssa, niin ei tule kärpäsen kakan kokoisesta asiasta maailmanlaajuista ongelmaa.
hyvässä valossa suurinpiirtein suurennuslasin kanssa ihan vaan sen takia että jotkut ostajat on tosi tarkkoja pienistäkin jutuista. En myöskään halua että ostaja pettyisi kauppoihin vaikka sattuisi olemaan niuhompaa sorttia :)
Itse en ostaessani niuhota sillä tiedän ostavani käytettyä ja ymmärrän että kulumisen merkkejä voi tuotteessa olla.
Pakkauskuluja perin ostajalta jos myymäni tuote on tosi halpa (esim. 20 snt) eikä sen hinta kattaisi edes kirjekuoren hintaa.
Negaa tai neutraalia en vielä ole saanut. Varmasti harmittaa jos sellainen tulee.
Vierailija:
Kerran mulle lähetti myyjä vaatteen, jossa pahoitteli olevan jonkun pistemäisen tahran. Jos oikein hyvässä valossa suurinpiirtein suurennuslasilla katsoi, niin saattoi nähdä jonkin minimaalisen mitättömän pisteen hänen kertomassa paikassa vaatetta. Toivon kovasti, että tuon kaltainen ihminen ei huuda minulta mitään. Myymäni vaatteet on hyviä, mutta ihan niuho sentään en ole, enkä osaiskaan.
kuvauksen mukaan hyväkuntoisen kirjan. Kirjassa oli kuitenkin muutamalla aukeamalla suklaata, eli kirja oli ällön sottainen. Annoin neutraalin ja minulle jo annettu positiivinen vaihtui kummasti neutraaliksi.
Vihaan tahroja kirjoissa, enkä voi sietää, jos joku lukee ja syö samaan aikaan (paitsi mä itse) =)
Myin poikien collegepaidan, joka oli uusi ja käyttämätön. Mutta lappu oli leikattu pois, koska tuo oli lahja. Meidän pojalle tuo ei vaan enää mahtunut, koska oli pitkä vauva.
Kohteessa oli kuvat jne. Kohteessa oli muutama huutaja ja kaikki meni ostajan kanssa hyvin. Tai niin mä ainakin luulin.
Kolmisen viikkoa kohteen sulkeutumisen jälkeen sain ostajalta viestin, että ei tuo paita kyllä ollut mikään uusi, kuten väitit. Paidan saumoista ja hihoista näkee aivan selvästi, että tuota on käytetty. Enkä kehdannut antaa tuota lahjaksi, kuten ensin meinasin. Hän sitten lätkäisi negan, kun en suostunut kaupanpurkuun noin pitkän ajan päästä.
Toinen ostaja laittoi negan ja haukkui myymäni kietaisubodyt alimpaan helvettiin ja niistä ei mukamas ollut muuhun kuin pölyräteiksi, niin hirveitä rääsyjä ne mukamas oli. Kohteessa oli aivan selvästi mainittu, että osassa (5 kappaleessa) ei ole pesunukkaa, mutta lopuissa (5 kappaleessa) on enemmän ja vähemmän pesunukkaa. Mutta ovat ehjiä ja puhtaita. Hinta ei todellakaan ollut kallis, muistaakseni alle 10 euroa posteineen.
mikset palauttanut ylimääräistä postikulua???!!!!
jos minä perin liikkaa postimaksua, palautan vaikka sitten 10senttiä että kaikilla on hyvä mieli!!!!