Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotias toppahaalariin vai kaksiosaiseen?

18.10.2006 |

Meillä siis 3-vuotias pojankoltiainen, joka on tähän asti ulkoillut talvet haalarilla. Hankkisitteko te edelleen tuonikäiselle haalarin vai kaksiosaisen puvun? Olisi kiva kuulla myös perustelut - kiitti!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minusta se haalari on kätevin ja lämpimin ulkoleikkeihin. Helppo itse pukea eikä mene lunta housuihin.

Kauppareissuille sitten kiva kyläilytakki ja vaikka vuorilliset samettihousut pitkien kalsareiden päälle (minusta ei siis välttämättä niitä toppahousuja tarvita ollenkaan).

Vierailija
2/6 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3v tyttö ja haalari hankittuna sekä 2-os lähinnä autoilu ja kauppareissuja varten.

Päiväkodissa vanhempainillassa toivoivat hoitotädit nimenomaan helposti puettavia vaatteita, koska harjoittelevat ahkeraan itsenäistä pukeutumista:). Toisekseen haalari on lämmin eikä lumi pääse sisään kun peuhaavat/makaavat lumihangessa.

Välikausivaatteissa olen ostanut 2-os. koska keväällä ja syksyllä ilmat on niin vaihtelevia, että välillä voi vaikka takin ottaa pois jos on liian kuuma.

Talvella tätä ongelmaa harvoin on ;)

Pyykkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava saada vahvistusta omille ajatuksille! Mä ajattelen samaan tapaan kuin te eli haalari tuntuu ykkösvaihtoehdolta ulkona peuhaamiseen. Muutamalla kaverilla vaan on samanikäisiä lapsia ja he hankkivat kuulemma ehdottomasti kaksiosaisen. Ehkä yrittävät pärjätä yhdellä puvulla, sillä toki ainakin toppatakki on haalarin lisäksi oltava.

Mä pitäydyn alkuperäisessä ajatuksessani eli ostan kunnon veden pitävän haalarin ja lisäksi fiksun toppatakin, jonka voi pistää vuorellisten ulkohousujen kanssa kaupungille, kylään ja muille automatkoille. Sen verran rajuja on tuonikäisten leikit, että harvoinpa ulkoleikeissä käytetty takki olisi paraatikunnossa " ihmisten ilmoille" . Näin ainakin meillä ollut kaksiosaisen välikausipuvun kanssa. Se on aina likainen ja sen takia " kaupunkitakki" ollut aivan välttämätön.

Vierailija
4/6 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omalta vajaa 4-vuotiaalta olen aamuisin kysynyt, kumman haluaa mieluummin päälleen haalarin vain 2-osaisen puvun (pojalla on tällä hetkellä käytössä 2 välikausipukua), valitsee hän aina mieluummin haalarin. Se on hänestä helpompi ja nopeampi pukea itse päälle hoitopaikassa. Minusta tuntuu, että haalari on myös tuon ikäiselle mukavampi päällä.

Vierailija
5/6 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla oli viime talvena 3.5v lapsella ensi alkuun toppahousut (lappuhaalarimalliset) ja toppatakki. Just siksi ettei olisi muka tarvinnut ostaa erikseen takkia ja haalariakin. Mutta jossain vaiheessa talvea luovutin ja ostin sen haalarin sittenkin. Kaksiosaisessa ulkoilupuvussa oli jatkuvasti lunta jossain kainaloiden ja navan valimaastossa, takki nousi peuhatessa ikavasti ylös pain ja sen alle meni lunta. Eli tanakin talvena meidan nyt 4.5v saa ulkoilla haalari paalla ja toppatakki on sitten erikseen.

Vierailija
6/6 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuosta helppoudesta tuli yhtäkkiä mieleeni, että jopa esikoiseni, joka meni 1. luokalle 4 vuotta sitten ja oli ihan taitava, joskin ehkä hitaansorttinen pukija, valitti siis vielä 7-veenä, että ei tahtonut ehtiä talvella kunnolla välitunnille, kun piti niitä toppahousuja ja takkeja ym. pueskella... Ja hän itse valitsi panna k o u l u u n helppouden vuoksi haalarin! Nopeus oli siis tärkeämpää kuin hienostelu... ;o)) Ihan hyvä homma minusta. Kyllä se haalari vain on ulkoiluvaatteena tosi kätevä! (Mun kuopuksella, pian 4v, niin ikään ehdottomasti talvella haalari ulkoiluun ja sitten ehkä joku vähän siistimpi takki niihin kauppa-, kylä- kuin teatterireissuihin.)