Korvatulehdukset/kierre&lääkärit ja hoito..
Täällä ollaan nyt vissiin siinä kuuluisassa " kierteessä" sitten 1v lapsen kanssa. Tosin " vasta" toinen tulehdus ja kuuri menossa ja lääkäri ehdotti puhkaisua. Kuitenkin katsotaan vielä tämä kuuri ja sitten..?
Itse en haluaisi antibiootteja syöttää, ja olenkin kuullut paljon hyvää mm. homeopatiasta ja vyöhyketerapiasta korvatulehdusten hoidossa. Onkohan Tampereella minkälaisia alan ammattilaisia? Onko kokemuksia ym.?
Lisäksi onko teilllä puhkaistu korvia ja onko ollut mitä hyötyä tai haittaa..
Laittakaas vinkkejä ja viestejä tulemaan, kiiiitooossshh...
Ja vielä: Hyviä korvalääkäreitä Tampereella??!!
Kommentit (5)
Kato puhelinluettelosta joku Diplomi-vyöhyketerapeutti. Ne on pätevämpiä kuin " tavalliset" ja aikaa varatessa kysy onko hoitanut korvatulehduksia.
Lisäksi homeopatia auttaa. Tosin sen vaikutus ei näy heti, mutta ehkäisee ehkä seuraavia.
..vinkeistä ja kommenteista!! :) Laurastiinalle vielä, että käymme yksityisellä korvalääkärillä ja ONNEKSI on se vakuutus, joten tulee herkästi mentyäkin vastaanotolle! :)
Itsekin olen kuullut hieman " negaa" tuosta korvan puhkaisusta. Toisaalta, siskoni tyttö kärsi usean korvatulehduksen ja kun korva puhkaistiin, ei ole sen jälkeen ollut tulehduksia! Lienee kuitenkin yksilöllistä.
Itse olen ollut myös " korvalapsi" ja muistan ne kymmenet lääkärikeikat sekä puhkaisut.. :( kamalaa...
Kiitos näistä, ja jos jollain lisää vinkkejä, kokemuksia, niin laittakaas tulemaan!!!
Tervettä kevättä kaikille!! :))
Ikää pojalla 1,5v ja kaksi kuuria , molempien korvien puhkaisu. Pakko oli tehdä koska poika tuskaisnen ja korvat märkää täynnä ja tärykalvot pullottivat. puhkaisu toi kaiken kamaluuden jälkeen hetkeksi helpotuksen!
Tosin sitten heti vajaa viikon kuluttua taas nestettä korvissa...ja poika oireili.
Sitten suositettiin putkitusta...(yksityisellä korvalääkäreillä siis kaikki käynnit) On vakuutusta maksettu välillä hampaat irvessä...
Nyt sitten kun jotain tällaista niin huokaisi helpotuksesta, että se oli. Muuten oltaisiin odoteltu ties kuinka kauan kunnalliseella ja jos olisi taas äityneet pahaksi eikä antibiooytit auttaneet niin puhkaistu...
Meillä ainakin sai sellaisen kammon poika kaikkiin lääkäreihin...
Tällaista yleistä tilitystä aiheesta...
Meillä on nyt 4 ja 2 vuotiaat tytöt, jotka ovat talven aikana sairastelleet korviaan ihan urakalla. Molemmilla syötyjä kuureja on vajaa 10. Pienemmällä puhkaistiin korvat helmikuussa ja niitä imettiin tulehtuneesta möhnästä tyhjäksi 6 päivänä peräkkäin. Sen jälkeen tyttö ei ole sairastellut korviaan. Putkitukseen oli varattu aika, mutta lääkäri ehdotti, josko seurataan tilannetta kesän yli, kun limakalvot ehtii parantua. Isompi sen sijaan sairastelee jatkuvasti, mutta korvia ei ole puhkaistu eikä putkitettu.
Talven aikana söi jo neljättä kuuriaan, kun tulehdus vaan ei suostunut paranemaan. En ole itse tutustunut homeopatiaan korvatulehduksen hoitona tai ennaltaehkäisynä, mutta olen kuullut, että toiset ovat saaneet apua. Ilmeisesti siinä on vain olennaista löytää oikea hoito, mikä ei ole sama kaikilla. Eli ei välttämättä tehoa akuuttiin tulehdukseen, jos ei sattumalta hoito osu oikeaan. Mutta kannattaa kääntyä sellaisen homeopaatin puoleen, jolla on koulutusta myös lääketieteestä, jolloin osaa sanoa, jos on todella mentävä lääkäriin.
Meille lääkäri sanoi, että nykyään ei korvia puhkota, vaan melko herkästi ohjataan korvien tuubitukseen. Tärkeää on saada korvat ilmastoiduksi, eikä puhkaistu reikä tärykalvossa ole auki riittävän pitkään tuulettaakseen korvan. Puhkaisu on siis hyödytön ja mahdollisesti tarvitaan päälle vielä lääkekuuri. Tiedän, että puhkaisu ei ole kivaa, koska olen ollut korvavainen lapsi ja puhkaistu n. joka toinen kuukausi! En ole Tampereen alueelta, joten en osaa antaa vinkkiä, kenen puoleen kääntyä. Mutta suosittelen yksityistä korvalääkäriä, joka osaa asiansa. Ja jos on vakuutus lapsella, kulut eivät kohoa huikean suuriksi.
T:Laurastiina