Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ystävästä tai tuttavasta, joka on jatkuvasti pyytämässä lainaksi rahaa?

Vierailija
01.07.2022 |

"Voisitko lainata 10 €, 20 €, 50 €, 100 €, ... ?" Näin siitäkin huolimatta, että hänelle on sanottu monet kerrat, että sinun täytyy pistää poikki tuo oravanpyöräsi ja opetella käyttämään rahaa. Asunto-, auto- ja remonttilainat ovat asia erikseen, nyt on kyse ihan perusarjen taloudellisesta pyörittämisestä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pian entinen ystävä/tuttava. Ei mee jakeluun holtiton rahankäyttö aikuisilla ihmisillä.

Vierailija
2/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kaikki pitää saada nyt ja heti. Monet heistä ovat suoraan sanottuna shoppailuholisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tämmöinen kaveri. Pyytää vähintään kaksi kertaa kuukaudessa lainaa 30-100e. Maksaa kyllä aina takaisin ajallaan. Sinällään ei haittaa, koska maksaa sovitusti takaisin, mut ihmettelen miksi ei pyydä lainaa omalta puolisolta. Vai olenko itse ns. "helppo pikavippi", kun lainaan :D Olen kuitenkin sitä mieltä, että hädässä ystävä tunnetaan. 

Vierailija
4/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Vierailija
5/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään ja tee sekin hyvin.

Vierailija
6/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin etäisyyttä. On eri asia pyytää lainaa satunnaisessa hädässä ja sopia takaisinmaksusta kuin ruinata "lainaa" jatkuvalla syötöllä, kun omien raha-asioiden hoito ei kiinnosta tai on toiveissa helppo raha. Kukin huolehtikoon omat raha-asiansa itse tai sitten kärsiköön holtittoman käytön seurauksista omissa nahoissaan.

Vierailija
7/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin lainailukierteen omasta päästäni poikki. Ei sellaiset jaksa kovin pitkään pyydellä vaan etsivät uuden kohteen.

Vierailija
8/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan pyytele koko ajan lainaa, jos et lainaa ikinä? Mä en todellakaan lainaa rahaa kenellekään ( omat lapset voisi olla poikkeus), ja teen sen ihan heti ensipyynnöllä selväksi.

Ei aikuiselle ihmiselle tarvitse lainata rahaa, varsinkin kun se tarve ei varmasti ikinä ole mikään akuutti hätä, vaan pitää saada kaljaa tai ostettua jotain turhaa.

Vierailija
9/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuommoinen tuttu. Sillä on isommat tulot kuin mulla, silti se on koko aika vippailemassa rahaa sieltä ja täältä. En tiedä mitä se niillä rahoilla ostelee, mitään uutta näkyvää materiaalia ei sillä ole koskaan missään.

Vierailija
10/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sisaruksista on tällainen velaksi eläjä. Jatkuvasti velkaa kaikille ja pyytämässä rahaa lainaksi, tai makselemaan laskuja, laittamaan saldoa jne. Samalla kuitenkin ostelee verkkokaupoista kaikkea kallista tavaraa, ja sitten rahat ei muka riitä tavanomaisiin menoihin. Rasittavaa.

Vierailija
11/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavia ihmisiä. Piste.

Vierailija
12/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuommoinen tuttu. Sillä on isommat tulot kuin mulla, silti se on koko aika vippailemassa rahaa sieltä ja täältä. En tiedä mitä se niillä rahoilla ostelee, mitään uutta näkyvää materiaalia ei sillä ole koskaan missään.

peliongelma

Vierailija
13/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikäläisistä pääsee äkkiä eroon, kun ei heille lainaa rahaa sitä ensimmäistäkään kertaa.

Vierailija
14/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lainannut rahaa kavereille. Ystävät ja raha-asiat tulee pitää erillään.

Vierailija
15/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin lainaillaan niin naapureiden kuin kavereidenkin kesken, mukavampaahan kaikilla silloin on, kun ei ketään ole puutteessa.

En ymmärrä, siis ylhäältä pakotettu sosialismi on hyvä, mutta täysin vapaaehtoinen ja pyyteetön sosialismi on paha?

Ihan outoja tyyppejä, meidän taloyhtiössä on hyvä yhteishenki varsinkin kauiten asuneiden kesken.

Vierailija
16/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ei voi kutsua ystäviksi.

Vierailija
17/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaiselle kaverille ja läheisille sukulaisille voisin lainata hätätilanteessa tai jos ollaan ulkona ja jostain syystä ei esim. kortti toimisi. Kenellekkään muulle ei missään tapauksessa enkä noille läheisillekkään ihmisille jatkuvasti alkaisi lainaamaan.

Vierailija
18/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että välit poikki, jos kohdalle osuisi. 

Vierailija
19/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole ystävä. Ystävät eivät lypsä toisiltaan rahaa. 

Vierailija
20/31 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä tällainen on? Eivätkö vanhemmat opeta lapsilleen rahankäyttöä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi