Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa että helteet loppuvat

Vierailija
01.07.2022 |

On ollut kivaa kun on ollut lämmintä

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että loppuvat. Ei pysty olemaan ulkona, ei jaksa tehdä mitään, koirien kanssa ei pääse lenkille. Ei saa nukuttua kunnolla. Uiminenkin alkaa kyllästyttää jo muutaman kerran jälkeen.

Vierailija
22/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niitä hellepäiviä ehdi vielä tulla tänä kesänä, valitettavasti. Nautitaan kuitenkin ensi viikosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Tätä on odotettu.

Muistakaa nyt nauttia tulevista raikkaista keleistä.

Ihanan leppoisa kesäsää on nykyään Suomessa niin harvinaista.

Ensi viikolla nautitaan kaikki :)

Ei viileistä keleistä todellakaan kaikki nauti. Ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka nauttivat, mutta on toisaalta ärsyttävää, jos joku julistaa, että kaikki ovat odottaneet viileyttä. Ei ole. Minä odotin lämpöä, sain sitä, olen nauttinut ja kylmenevistä keleistä en nauti ollenkaan. Mutta pärjään silti!

Ironiaahan tuo oli, kaikille niille " Nyt pitää nauttia näistä kolmenkympin lämmöistä" kommenteille 

Ehkä hieman kettuilua mukana, mutta kyllä minä tosissani odotan viileitä kelejä.

Miksi tämä on joidenkin niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät nauti tukalasta kuumuudesta ja auringon paisteesta?

Vierailija
24/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on monen pari vuotta lykätyt häät, vihdoin.

Sielläpä hikoilee kermakakkupuvussa. Kakkuparkakin hikoilee kakkupöydässä.

Myös ne 200 vierasta ahtautuneena seurojentaloon hikoilevat.

Vierailija
25/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viileistä keleistä todellakaan kaikki nauti. Ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka nauttivat, mutta on toisaalta ärsyttävää, jos joku julistaa, että kaikki ovat odottaneet viileyttä. Ei ole. Minä odotin lämpöä, sain sitä, olen nauttinut ja kylmenevistä keleistä en nauti ollenkaan. Mutta pärjään silti!

Ironiaahan tuo oli, kaikille niille " Nyt pitää nauttia näistä kolmenkympin lämmöistä" kommenteille 

Ehkä hieman kettuilua mukana, mutta kyllä minä tosissani odotan viileitä kelejä.

Miksi tämä on joidenkin niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät nauti tukalasta kuumuudesta ja auringon paisteesta?

Sepä se. Monessa muussakin asiassa ihmisten tuntuu olevan vaikea katsoa oman näkemyksensä ulkopuolelle. 

Vierailija
26/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sen ymmärrän, varsin hyvin. Ennemmin tuntuu siltä, että on väärin tykätä helteistä ja nauttia näistä keleistä. Näkeehän sen tälläkin palstalla, että jos erehtyy sanomaan, että tykkää tästä, niin saa melkein vihaa päällensä. Ennemmin sitä ymmärtämättömyyttä ja syyllistämistä on toiseen suuntaan. Kyllä minä sen ymmärrän, että joillekin tämä on liian tukalaa ja toivovat viileämpää. En silti haluaisi kettuilua, syyttelyä tai vihaa päälleni jos itse nautin.

Vierailija
27/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun loppuu, tää on ollut todella tukavaa. Varsinkin kun meillä on pieni vauva!

Minä olen raskaana, 6 kk takana ja ihanaa on ollut. Ulos vaan ja veden lähettyville :).

Minä olen raskaana ja lääkärin kehoituksesta vuodelevossa. Ei ole ihanaa ollenkaan. Nyt vaan toivotaan, ettei vauva lähde tule liian aikaisilla viikoilla. 

Miten helle tohon vaikuttaa? Siis ikävää et supistelee toki, jos lämpö sisällä kiusaa niin ootte varmaan jo ajat sitten hommanneet joko ilmalämpöpumput tai siirrettävän ilmastointilaitteen. Musta helle ei aiheuta kyl supisteluita, muuten Afrikassa ei paljoa lisäännytä.

Vierailija
28/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että loppuu, ihan peffasta tämä kuumuus.

Vierailija
29/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun loppuu, tää on ollut todella tukavaa. Varsinkin kun meillä on pieni vauva!

Minä olen raskaana, 6 kk takana ja ihanaa on ollut. Ulos vaan ja veden lähettyville :).

Minä olen raskaana ja lääkärin kehoituksesta vuodelevossa. Ei ole ihanaa ollenkaan. Nyt vaan toivotaan, ettei vauva lähde tule liian aikaisilla viikoilla. 

Miten helle tohon vaikuttaa? Siis ikävää et supistelee toki, jos lämpö sisällä kiusaa niin ootte varmaan jo ajat sitten hommanneet joko ilmalämpöpumput tai siirrettävän ilmastointilaitteen. Musta helle ei aiheuta kyl supisteluita, muuten Afrikassa ei paljoa lisäännytä.

1. Afrikassa on eletty koko elämä tällaisissa keleissä, niihin on tottunut. (Asia on jo heti toisin, kun täällä syntynyt lähtee käymään vanhempiensa kotiseuduilla. Monesta heistä siellä on ihan tuskaisen kuuma.)

2. Afrikkalaiset talot eivät ole lämpöeristettyjä, joten sisällä ei ole yhtä kuuma kuin meillä täällä.

3. Afrikassa on todella paljon enemmän keskenmenoja ja lapsi- ja äitikuolleisuutta kuin meillä täällä.

Vierailija
30/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävartiset villahousut, ehdottomasti ja lyhytlahkeiset saappaat.

Vierailija
31/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kivaa istua puhelin kädessä pimeässä vessassa yli viikon. Muu elektroniikka on kiinni. Kokemus tämäkin. Ruokaa ei voi valmistaa, syön leipää ja kylmiä roiskeläppiä.

Vierailija
32/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on ihaninta aikaa, varsinkin jos lämpötilat välillä 17-24 astetta, ja tosiaan joskus sataakin.

Vierailija
33/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes!

Vierailija
34/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, ihana viileys tulossa 💙💙💙

Vierailija
35/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että loppuu, ihan peffasta tämä kuumuus.

P e r s e e s t ä

Vierailija
36/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulevat takaisin taas kunhan vähän aikaa viileää... 🤔

Vierailija
37/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Odotan jo syksyä.

Loppukesä on ihan parasta aikaa.

Illat ja yöt ovat jo pimeitä,kykenee nukkumaan kunnolla.

Aamut ovat raikkaita ja syksyn lähestymisen tuntee.

Vierailija
38/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että loppuu. Mun verensokeri vetää jatkuvasti matalalle, kun on niin hemmetin kuuma. Joudun öisin popsimaan karkkia enkä saa nukuttua. Tämän lisäksi iho on jotenkin todella kuiva ja asunto tietenkin kuuma ja ilma seisoo. Yöllä tuuletan viileäksi, mutta ikkunoiden sulkemisen jälkeen kestää ehkä 5min niin on taas kuuma. Nautin ehdottomasti, kun tulee sateet ja viileämmät kelit.

Vierailija
39/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, pystyy paremmin nukkumaan, töissä käyminen ei ole niin tukalaa, ei ahdista lähteä käymään kaupassa, kissallakin on parempi olla. Uida nyt voi käydä, vaikka lämpötila olisi noin 20 astetta. Pystyn uimaan pitkiä lenkkejä aivan hyvin vaikka 17-asteisessa vedessä. Varmaan Suomi on mulle hyvä paikka asua, koska olen viileämmän sään ystävä. Ihannelämpötila on alle 25 astetta kesällä.

Vierailija
40/60 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida iltapaskalta tulla hehkutusta viileämmistä keleistä.

Hyvästi hirmuhelteet lämpötilat romahtavat loppuviikon hellehuipun jälkeen https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/dfa8adc9-1b3a-4617-989a-06d6a6aaa…