Harmittaa että helteet loppuvat
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun loppuu, tää on ollut todella tukavaa. Varsinkin kun meillä on pieni vauva!
Minä olen raskaana, 6 kk takana ja ihanaa on ollut. Ulos vaan ja veden lähettyville :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun loppuu, tää on ollut todella tukavaa. Varsinkin kun meillä on pieni vauva!
Minä olen raskaana, 6 kk takana ja ihanaa on ollut. Ulos vaan ja veden lähettyville :).
Minä olen raskaana ja lääkärin kehoituksesta vuodelevossa. Ei ole ihanaa ollenkaan. Nyt vaan toivotaan, ettei vauva lähde tule liian aikaisilla viikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen raskaana ja lääkärin kehoituksesta vuodelevossa. Ei ole ihanaa ollenkaan. Nyt vaan toivotaan, ettei vauva lähde tule liian aikaisilla viikoilla.
Voi vitsi, tsemppiä. Tutulla on sama, tosin helteestä huolimatta. Tai että lämpötila ei vaikuta, vaan muut asiat. Supistelee todella paljon. Työkaveri joutui sairaalaan pahan raskausajan pahoinvoinnin takia, alkoi ensimmäisessä kolmanneksessa eikä ottanut helpottuakseen. Lääkkeet ei auttanu joten lopulta sairaalaan makaamaan.
Niinpä... Ens viikolla sit taas villasukat ja välihousut töihin, että tarkenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vitsi, tsemppiä. Tutulla on sama, tosin helteestä huolimatta. Tai että lämpötila ei vaikuta, vaan muut asiat. Supistelee todella paljon. Työkaveri joutui sairaalaan pahan raskausajan pahoinvoinnin takia, alkoi ensimmäisessä kolmanneksessa eikä ottanut helpottuakseen. Lääkkeet ei auttanu joten lopulta sairaalaan makaamaan.
joo, ei tämäkään tietenkään helteestä johdu, mutta vesien ääreen lähteminen on siis mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei siellä vedessäkään voi kuukauden ikäisen kanssa lillua 24/7. Valitettavasti erinäisistä syistä kuten jatkuvat päikkärit, syömiset ja muut. Ei paljoa lohduta se pari lyhyttä hetkeä kun muulloin lapsi hikisenä vaikeroi
Pitkät kuumuus- ja kuivuusjaksot ovat haitallisia niin ihmisille kuin luonnolle. Myös metsäpalojen riski kasvaa. Ruokakriisi voi paheta. Ja Suomessa on yhä paljon ihmisiä oman kaivon varassa. Nämä asiat kannattaa pitää mielessä, vaikka kuinka lämmöstä nauttisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei siellä vedessäkään voi kuukauden ikäisen kanssa lillua 24/7. Valitettavasti erinäisistä syistä kuten jatkuvat päikkärit, syömiset ja muut. Ei paljoa lohduta se pari lyhyttä hetkeä kun muulloin lapsi hikisenä vaikeroi
Ei kai siellä vedessä tarvitse 24/7 ollakaan, mutta veden äärellä varjossa oleminen on viilempää ja mukavampaa, jos kotona ei ole minkäänlaista ilmastointia. Eikä sielläkään tietenkään voi 24/7 olla, mutta hetken helpotuksia. Jos siis kotona ei ole riittävän viileää, vaan tukalan lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät kuumuus- ja kuivuusjaksot ovat haitallisia niin ihmisille kuin luonnolle. Myös metsäpalojen riski kasvaa. Ruokakriisi voi paheta. Ja Suomessa on yhä paljon ihmisiä oman kaivon varassa. Nämä asiat kannattaa pitää mielessä, vaikka kuinka lämmöstä nauttisi.
Mutta säälle ei voi mitään, turha siitä on määräänsä enempää murehtia, koska ei ole olemassa namiskaa, josta sais väännettyä lämpöjä pienemmälle. Miksi siis käyttäisin ajan surkutteluun ja murehtimiseen, kun asialle ei mitään voi? Hukkaan heitettyä energiaa.
Ihanaa! Tätä on odotettu.
Muistakaa nyt nauttia tulevista raikkaista keleistä.
Ihanan leppoisa kesäsää on nykyään Suomessa niin harvinaista.
Ensi viikolla nautitaan kaikki :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo, ei tämäkään tietenkään helteestä johdu, mutta vesien ääreen lähteminen on siis mahdotonta.
Sympatiat sinulle. Ihan jo pelkästään se, että joutuu murehtimaan ja tarkkailemaan syntyykö lapsi ennenaikaisesti vai ei, on iso huolitekijä. Mulla on vain todella vaikea raskausajan diabetes, insuliinilääkitys tuli aika aikaisessa vaiheessa mukaan lääkearsenaliiniin ja joudun nostamaan annosta 3 päivän välein sekä rajoittamaan rajusti hiilihydraatteja (ja muutenkin kyttäämään syömisiä todella todella tarkasti, herkuttelu ei yksinkertaisesti ole mahdollista ja syömisen suhteen on vaikeaa kun kaikki nostaa) sekä liikkumaan tavalla tai toisella säällä kuin säällä. Välistä olen todella väsynyt ja turhautunut tilanteeseen, mutta tuollaiset asiat saavat muistamaan, että ei ehkä tämä niin kamalaa olekaan miltä toisinaan tuntuu.
Jes! Toivottavasti raikkaat ilmat jatkuvat koko loppukesän. Siitä onkin hyvä siirtyä syksyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sympatiat sinulle. Ihan jo pelkästään se, että joutuu murehtimaan ja tarkkailemaan syntyykö lapsi ennenaikaisesti vai ei, on iso huolitekijä. Mulla on vain todella vaikea raskausajan diabetes, insuliinilääkitys tuli aika aikaisessa vaiheessa mukaan lääkearsenaliiniin ja joudun nostamaan annosta 3 päivän välein sekä rajoittamaan rajusti hiilihydraatteja (ja muutenkin kyttäämään syömisiä todella todella tarkasti, herkuttelu ei yksinkertaisesti ole mahdollista ja syömisen suhteen on vaikeaa kun kaikki nostaa) sekä liikkumaan tavalla tai toisella säällä kuin säällä. Välistä olen todella väsynyt ja turhautunut tilanteeseen, mutta tuollaiset asiat saavat muistamaan, että ei ehkä tämä niin kamalaa olekaan miltä toisinaan tuntuu.
Voi ei :( kaikkea parasta mahdollista hyvää sinne kuitenkin ja tulevia onnellisia hetkiä vauvan kanssa.
Ei taida iltapaskalta tulla hehkutusta viileämmistä keleistä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kelit ihan oikeasti tappavat. Ei sydän kestä tällaista rasitusta.
Kuolleisuus nousee aina helleaaltojen yhteydessä ja se ulottuu työikäisiinkin. Ilmiö tapahtui myös ennen 2020-lukua, eli koronalla tai rokotteella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla nautitaan kaikki :)
Ei viileistä keleistä todellakaan kaikki nauti. Ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka nauttivat, mutta on toisaalta ärsyttävää, jos joku julistaa, että kaikki ovat odottaneet viileyttä. Ei ole. Minä odotin lämpöä, sain sitä, olen nauttinut ja kylmenevistä keleistä en nauti ollenkaan. Mutta pärjään silti!
Vierailija kirjoitti:
Ei taida iltapaskalta tulla hehkutusta viileämmistä keleistä.
Mutta eivät sentään onneksi nykyään estottomasti hehkuta "ihanista trooppisista öistä" ja muusta. Ovat jo ymmärtäneet, että ne eivät näissä olosuhteissa ole mitenkään ihana asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla nautitaan kaikki :)Ei viileistä keleistä todellakaan kaikki nauti. Ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka nauttivat, mutta on toisaalta ärsyttävää, jos joku julistaa, että kaikki ovat odottaneet viileyttä. Ei ole. Minä odotin lämpöä, sain sitä, olen nauttinut ja kylmenevistä keleistä en nauti ollenkaan. Mutta pärjään silti!
Ironiaahan tuo oli, kaikille niille " Nyt pitää nauttia näistä kolmenkympin lämmöistä" kommenteille