Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Määrittele rajaton ihminen
30.06.2022 |
Nyt kun paljon sellaisesta puhutaan. Minkälainen käytännössä on rajaton ihminen?
Kommentit (22)
Usein sellainen, joka loukkaantuu, jos hänen ei anna toimia rajattomasti. Ottaa siis toisen ihmisen rajat henkilökohtaisena loukkauksena itseään kohtaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Minun eksmieheni on tällainen.
Pari esimerkkiä ihan käytännön asioissa; hän oli meillä avioeromme jälkeen hoitamassa tytärtämme kun olin viikonloppuna töissä. Meillä koska tyttö ei tahtonut suostua menemään hänen kotiinsa.
Kun tulin töistä ja hän oli lähdössä, hän kysyi minulta että miksi sulla on se-ja-se esine lipaston laatikossa, lapsi voi löytää sen ja vahingoittaa itseään. Ensin menin ihan lukkoon ja hän ehti lähteä, sitten koko asia valkeni kokonaan ja lähdin hänen peträänsä, hän asui lähistöllä, soitin ovikelloa ja kysyin suoraan että mitä teit minun lipastonlaatikoillani? En muista mitä hän vastasi mutta juuri tällainen hän oli, tonki toisten tavaroita, tunki näppinsä asioihin jotka eivät todellakaan millään tavalla hänelle kuuluneet, juoruili jne.
Kun tyttö oli hieman isompi ja olimme muuttaneet kauemmas hän vietti kesälomalla pari viikkoa isänsä luona. Tuli sieltä todella vihaisena ja kertoi että isä oli penkonut hänen laukkuaan ja löytänyt jotain täysin viatonta mutta jotain josta mies ei tykäänyt ja kysynyt miksi se oli siellä. Tyttö oli raivoissaan ja niin olin kyllä minäkin.
Näitä esimerkkejä olisi vaikka miten, nokkansa tunkemista kaikkeen, asioihin puuttumista jotka hänelle millään tavalla ei kuuluneet jne. Siitä kyllä tuli vähitellen loppu meidän kanssamme koska sanoin suoraan ja suorin sanoin mitä asiasta ajattelin. Asetin selkeät rajat ja sitä nämä ihmiset juuri tarvitsevatkin.
Olen toki törmännyt rajattomiin ihmisiin tämän jälkeenkin mutta tässä nyt esimerkki.