Montako työpaikkaa olet hakenut tällä viikolla? (ei ole tarkoitus vttuilla!)
Tässä minun saldoni:
Maanantai 1 työpaikka + profiili kahteen eri rekryfirmaan
Tiistai 2 työpaikkaa
Keskiviikko 0 työpaikkaa + työmarkkinatorille työnantajille näkyvä(?) työntekijäprofiili
Torstaina 0 työpaikkaa
Perjantaina 4 työpaikkaa.
Viime viikolla luku oli jotakin saman suuntaista. Tuli myös yksi "kiitos, mutta valintamme ei kohdistunut sinuun" -viesti, lisäksi yksi alustavasti luvattu keikkatyöpaikka perui kokonaan ja muista en ole vastauksia vielä kuullut.
Kommentit (31)
Ei tarvitse vähään aikaa kun sain töitä!!!
Tsemppiä sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä sinullekin.
Onnea! Saako kysyä alaa?
AP
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. En ole löytänyt työtä mitä pystyn tekemään.
Harmillista. Onko sinulla alentunut työkyky? Onko "pakkohaku" annetty täysimääräisenä?
AP
Vaikka olen töissä, niin ajattelin tänään tai huomenna laittaa hakemuksen yhteen itseäni kiinnostavaan paikkaan. Nykyisen työpaikan ilmapiiri on sanalla sanoen perseestä.
0 mutta taas tänään oli yks puolituttu headhunter yhteydessä
En ensimmäistään, koska minulla on työpaikka, josta en ole lähdössä.
Vaan kun edellinen työpaikkani viimeksi lakkautettiin, hain 2,5 kuukauden aikana noin kymmentä työpaikkaa, eli sopivia tuli vastaan noin yksi viikossa. Pääsin niistä kolmessa haastatteluun ja sain lopulta kaksi peräkkäisinä päivinä, josta valitsin toisen. Kolmannesta vielä soitettiin parin kuukauden päästä, josko olisin vielä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen töissä, niin ajattelin tänään tai huomenna laittaa hakemuksen yhteen itseäni kiinnostavaan paikkaan. Nykyisen työpaikan ilmapiiri on sanalla sanoen perseestä.
Minäkin olen vielä työsuhteessa (määräaikainen työ loppuu kuukauden päästä), vaan ei nappaa siltikään...
AP
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun edellinen työpaikkani viimeksi lakkautettiin, hain 2,5 kuukauden aikana noin kymmentä työpaikkaa, eli sopivia tuli vastaan noin yksi viikossa. Pääsin niistä kolmessa haastatteluun ja sain lopulta kaksi peräkkäisinä päivinä, josta valitsin toisen. Kolmannesta vielä soitettiin parin kuukauden päästä, josko olisin vielä kiinnostunut.
Milloin tämä tapahtui?
Viimeksi kun itse olin työttömänä vuonna 2019, olin työtön vain 2kk ja lähinnä omasta halusta, kun piti hetki saada hengähtää huonon työpaikan ja läheisen poismenon jälkeen. Ei ollut ongelmia saada seuraavaa työtä "sormia napsauttamalla" tuolloin, nyt ihan mahdotonta.
AP
En ole hakenut kesätöiden jälkeen kertaakaan työpaikkaa. Minulla on ollut älyttömän hyvä tuuri, ja työpaikkoja on tarjottu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmillista. Onko sinulla alentunut työkyky? Onko "pakkohaku" annetty täysimääräisenä?
AP
On työkykyä alentava sairaus. 1 työpaikka pitää ilmoittaa. Jos olisin terve niin töitä olisi edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä tapahtui?
Viimeksi kun itse olin työttömänä vuonna 2019, olin työtön vain 2kk ja lähinnä omasta halusta, kun piti hetki saada hengähtää huonon työpaikan ja läheisen poismenon jälkeen. Ei ollut ongelmia saada seuraavaa työtä "sormia napsauttamalla" tuolloin, nyt ihan mahdotonta.
AP
Ennen koronaa, mutten usko tilanteen alallani juuri muuttuneen, mitä olen tilastoja ja työkkärinsivuja välillä katsellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä sinullekin.
Onnea! Saako kysyä alaa?
AP
Kiitos. Rakennusala, joka nyt on aikamoisissa ongelmissa ja näin yli 5kymppisenä ei ole helppo työllistyä, kun ilmeisesti työnantajat ajattelevat että se vuosikymmenien aikana hankittu taito ja kokemus katoaa sinä hetkenä kun täytät 50. Hyvässä kunnossa täytyy tosin olla että jaksaa. 
Olen hakenut tänä vuonna noin 200 työpaikkaa eikä kukaan ole pyytänyt haastatteluun. Cv ni teki ammattilainen ja maksoin siitä 50 euroa joten ei voi olla siitä kiinni. Työkokemusta on ja cv ni on 3 sivuinen koska olen ollut 30 eri firmassa töissä.
En yhtään. Yksikään potentiaalinen työnantaja ei pysty/halua maksaa sitä palkkaa minkä nyt saan.
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut tänä vuonna noin 200 työpaikkaa eikä kukaan ole pyytänyt haastatteluun. Cv ni teki ammattilainen ja maksoin siitä 50 euroa joten ei voi olla siitä kiinni. Työkokemusta on ja cv ni on 3 sivuinen koska olen ollut 30 eri firmassa töissä.
No huonolta sekin näyttää, jos on ollu 30 eri firmassa töissä. Miten ihmeessä et mihinkään niistä saanut jäädä pidemmäksi aikaa?
En yhtään. Ei vaan ole mitään mihin kannattaisi hakea, kun en viitsi pelkästä hakemisen ilosta kuormittaa rekryjä. Hakuvelvoitetta ei vielä ole, joten voin vapaasti olla hakematta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin CV kolmisivuinen? Sehän räätälöidään jokaiseen hakuun, ei sellaisella "oon tehnyt kaikkee maan ja taivaan väliltä" CV:llä saakaan mitään. Se pitää tehdä täsmäiskuksi jokaiseen paikkaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Viidenkympin ammattilainen,ettei vaan ollut amatilainen ilman kuittia.
1/kk riittää työkkärin tädille ja sopii minullekin erittäin hyvin. Miksi, siksi että tämän alan erityisasiantuntijan työtpaikat ovat kotipaikkakunnallani todella vähissä ja niihin pääsee vain ja ainostaan suhteilla. Lisäksi ikää jo sen verta että tehkööt ne joilla on niitä suhteita ja tarve saada hankittua elintasoa.