Rivitalonaapurien ihanat ja kamalat tavat/tapaukset: miten teillä muilla?
Tässä kuuntelen juuri pari pihaa oikealla möykkääviä kännibileitä. Olohuoneen ovi raollaan ja kuulee kaiken mölinän ja just ja just loogisesti etenevät keskustelut, eli tässä on känninaapurin ja minun välissä yksi asunto. Luojan kiitos en asu aivan vieressä.
Tässä oli pitkään ainoana haittana tupakoiva naapuri, tosin niin mukava ja harvoin poltti että oli ihan ok sietää. Samoin toisella puolella vieressä asui mukava naapuri, koko meidän rivitalo oli pitkään tosi rauhallinen ja kunnollinen, kunnes tänne muutti yksi usein juopotteleva nainen, jolla on noin 3-5 päivää viikosta "festarit". Porukka näyttää vaihtuvan spurgusta vähemmän spurgun näköiseksi. Aina riittää porukkaa.
Joukkoon on myös ajautunut meidän rivitalosta viistossa olevasta toisesta rivitalosta sen talon känniläiset jotka ramppaa edestakaisin pienen metikön läpi sen luo, kenen luona mikäkin päivä ryypätään. Mietin usein että miten he on löytäneet toisensa: eksyneet kännissä toistensa pihoille ja löytäneet ihania ystäviä???
Yksi yö kuulin kun joku heistä oli niin kännissä ettei meinannut löytää metikön läpi reittiään naapurini luo kun siellä hoiperteli, joten naapurini huuteli kännissä toisen talon ystävälleen "tule ääntä kohti niin löydät perille". Näitä on välillä ihan viihdyttävää seurata, paitsi jos musiikki on ihan täysillä, jumputusta ei jaksa. Vain luoja tietää mitä tämän känniasunnon ihan viereiset asukkaat tuumaa. Kukaan ei tästä naapurista pidä, mutta häätöäkään ei saada aikaan tähän mennessä.
Miten teillä muilla rivitaloasuminen sujuu? Aloin pohtia että aika riskiä tää on ostaa rivitaloasunto, kun sit jos viereen muuttaa paska naapuri, se on aivan liian lähellä, itse nyt olen äärimmäisen kiitollinen ettei festari-asunto ole ihan vieressä. Mutta äänet kantautuu, olen oppinut suodattaa suurimman osan mutta aina ei osaa olla kuuntelematta. En ymmärrä tätä asukkia, eikö hän millään ymmärrä miten ärsyttävä on, onko juopot tosiaan noin kujalla???
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pienessä taloyhtiössä päätykolmio, yhden kerran olen näitten 20 v aikana naapurille sanonut kun klo 22 jälkeen alkoivat grillata terassilla, minulla oli työpäivä eli aamulla aikainen nousu. Olen tiukka ihminen, kävin äkäisesti mutta kiroilematta sanomassa, että hiljaisuus alkaa klo 21.00. Uskoivat kerrasta, sen jälkeen eivät ole edes kokeilleet. Minun makkari on naapurin terassin lähellä. Muutoin pihani on porrastettu niin paljon, ettei normi puhe naapurin terassilta kuulu terassilleni, enkä minä aiheuta muille häiriötä.
Sisälle ei äänet kuulu huoneistosta toiseen, hyvin tehty talo. Tässä ei ole lapsiperheitä joten hiljaista onneksi on. Jokaisella on oma ilmanvaihtokone senkään kautta ei siis ääni kanna.
Naapureitten kanssa pihalla juttelen, kotiini en pyydä. Lopetin käytännön yhtiökokousten pidosta vuorotellen jokaisen kotona, ilmoitin suoraan, etten minä kotonani pidä.
Jatkan hiukan, omistin lasten kotona asuessa ison omakotitalon isolla tontilla, enemmän siellä oli naapureita haittaa kuin tässä. Muista monet juhannukset kun naapurin Pekka alkoi helkkarin pahaäänisellä siimaleikkurin ajamaan tienpientareita puhtaaksi. Kokoomuslainen tollo, lähinnä nauratti, sanoin lopulta vaimolleen lapsellisesta juhannuksen pilaamisesta, siihen loppui. En ensin viitsinyt sanoa, kun olivat appivanhempieni tuttuja ja appivanhempani olivat kilttejä, eivät oikein osanneet puoliaan pitää.
Minä osaan, vähän liikaakin.
😂👊🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas täällä yllättävän hyviä kokemuksia :D Olen yllättynyt.
Niin tuo on loistava vinkki asunnon ostajille että ostaa semmosesta talosta missä isoja asuntoja.
Kerrostalossa varmaan eniten möykkää kun naapureita joka puolella.
Rivariasuminen on isoissa kaupungeissa arvostettua ja keskiluokkaista, jolloin niissä on pääasiassa keskiluokkaisia asukkaitakin.
Vähän pienemmillä paikkakunnilla rivarit ovat kaupungin vuokrataloja tai muuten vähän alemman luokan asuntoja.
Siinä ero.
Tätä en tiennytkään, itse pikkupaikkakunnalla. Tämä on hyvällä alueella yleisesti ottaen, mutta tässä talossa nyt tämä juoppomätäpaise-asunto ja viistossa rivitalossa yksi toinen juoppomätäpaise-asunto mikä paljastui siitä, kun nämä kännityypit just tossa pikkumetikön läpi kulkee toistensa luo vuoron perään kenen luona ollaan. Sen metikkö-oikaisun tajusin siitä kun sieltä kuuluu oksien poikki menemisen ääniä ja muuta rytinää.
Muuten tässä alueella asuu rauhallista porukkaa. Se että tähän muutti joku semmonen ku muutti oli kaikille naapureille yllätys.
Minun pihalle muuten kerran eksyi yksi näistä juoppo-sankareista, erehtyi pihasta mihin piti mennä, huusin pois pihalta. Ihan kuin lasta olisi paimentanut. Eksyi reitistään missä kaljapaikka on.
- AP
Kaverillani on rivitalokaksio sijoitusasuntona. Hän etsiskeli siihen uusia vuokralaisia. Naapurin emäntä oli tullut sanomaan, että "ethän ota naista, kun ne ei tee lumitöitä" ja "ethän ota lapsiperhettä, viimeksi kun oli niin lapset ajelivat pyörillään tuota kävelytietä (oletan, että se kapea asfalttiväylä, josta käännytään asuntojen etuoville) niin ei sitä oikein jaksanut". Mua jotenki huvitti nuo kommentit. Pelkkiä miehiäkö pitäisi ottaa asumaan? Oikein pyörillä ajelivat?
Nämä juopottelut uskon kyllä ärsyttäviksi. Omassa rivitalossani ei ole vielä ollut mitään häiriötä. Aikaisemmassa joskus kuulin liian tarkasti naapurien puheet
Vuokralla stadin asunnot kerrostalossa. Ei mitään valittamista.Mutta en ikinä muttaisi 1 kerros.Avataan ulko ovi alku illasta säppiin, ymmärtämättä sotkee ilmastoinni rappuussa ja kaikissa asunoissa. Lisäksi samalla väriä ihmisiä rantautuu rapuun istumaan .Siihen holliille 1 kerroksen ovia.Kaikuu äänet siihen 1 keros asunnot. Vanhoissa taloissa vanhat putket,koko talon tiskivedet pulppuaa 1 kerroksen tiskialtaisin. Kuin pihan äänet kaikki sisälle.Ikunathan auki illalla kun kuuma.Keitiö aina kaihtimet ,verhot kinni.Näkö suojan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas täällä yllättävän hyviä kokemuksia :D Olen yllättynyt.
Niin tuo on loistava vinkki asunnon ostajille että ostaa semmosesta talosta missä isoja asuntoja.
Kerrostalossa varmaan eniten möykkää kun naapureita joka puolella.
Rivariasuminen on isoissa kaupungeissa arvostettua ja keskiluokkaista, jolloin niissä on pääasiassa keskiluokkaisia asukkaitakin.
Vähän pienemmillä paikkakunnilla rivarit ovat kaupungin vuokrataloja tai muuten vähän alemman luokan asuntoja.
Siinä ero.
Kyllä ne on nämä rahalla rakennetut rivarit ihan eläkeläisten ja sinkkujen asuntoja. Kaupungin rivariyhtiössä asui ensin normiperheitä, mutta hoidon puutteessa rapistuivat ja ovat nyt kaikenlaisten asuntoina. Työssäkäyvät eivät niihin lähde.
Rivitalossa lapsiperheen naapurissa ja elämä on kamalaa, meteliä tuntitolkulla jokaikinen päivä. Viisi pentua ja kamala huutaminen ja tahallinen meteli. Ihan kamalaa!.Vanhemmat huutavat pentujensa kanssa, totaaliset imbesillit. Pennut hakkaa pattereita, eikä vanhemmat kiellä. Tuollaiset pitäisi viedä jonnekin, missä ei ole sivistystä. Olisivat kaltaistensa joukossa!
Se, että on hallituksessa ei anna mitään erivapauksia.
Minä olen, enkä kyllä odota kumarteluja. Yleensä minä olen se, joka jouluu ilmaiseksi hoitamaan asioita. Samapa tuo, hoidan jos haluan ja sanon suoraan jos en halua.