Onko astmaan " luomu" vaihtoehtoja?
Lapsella ei paha mutta kiusallinen astma, pientä vesinuhaa ja siitä johtuvaa kuivaa yöyskää ja päiväyskääkin välillä, rasituksen yhteydessä ja itkemisen yhteydessä. Jatkuvana lääkityksenä on kortisonit, keuhkoputkia avaavaa lääkettä ei ole koskaan tarvittu, eikä se ole mihinkään oireisiin auttanutkaan, lähinnä yskään sitä joskus yritetty.
Me olemme kokoajan ihmetelleet hänen astmadiagnoosiaan, koska oireet ovat ihan epätyypillisiä, lukuunottamatta yöyskä ja jatkuvaa limaisuutta. Mies on jopa epäillyt lääkäreiden tehneen virhe diagnoosin. Olisin kovasti mielissäni siitäkin jo, että kuulisin muiden astmaatikko-lasten vanhempien juttuja lastensa astmaattisuudesta = ) Miten ilmeni, oliko muita allergioita, missä iässä ja mikä oli hoito? Parannuttiinko siitä lopullisesti kouluikään mennessä (olen tällaista kuullut tapahtuvan)? Vältittekö jotain tiettyjä juttuja?Kiitoksia kommentoijille = )
Serkullani oli lapsena paha allergia, en kyllä muista mitään sen oireista kun olen itse saman ikäinen, mutta: Hänelle oli suositeltu helokkiöljykapseleita, ja niitä sitten kokeiltu ja olivat toimineet tosi hyvin. Sairaalakäynnit loppui siihen ja nykyään aikuisena mun serkulla ei ole enää astmaa eikä vissiin kauheesti allergioitakaan (olisko eläimille vähän). Helokkiöljykapselit toimii myös naisilla hormonikiertoa tasapainottavasti, samalla tavoin kuin vehnänalkioöljy ja soija.
Toinen mitä kuulin viime kesänä, mutten vielä ole omaan heinänuhaan päässyt kokeilemaan, on nokkosen siemenistä jauhettu jauhe. Sitä otetaan ruokalusikallinen päivittäin jo kuukautta tai paria ennen allergioiden alkua (ja muutenkin jos on flunssaa tai seksi ei toimi) ja sit pitkin kesää. Kuulemma toimii niin ettei sit tarvii apteekin lääkkeitä syödä. Meinaan kokeilla ens kesänä.
Toivottavasti oli apua.