Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen ongelma

Vierailija
30.06.2022 |

Olen seurustellut ihanan miehen kanssa reilun vuoden. Hullaannuttiin toisiimme jo heti ensimetreillä ja koettiin, että tässä on nyt se todellinen rakkaus ja kumppani, josta on haaveillut. Koska asumme melko kaukana toisistamme ja vain miehellä on auto, on hän aina tullut minun luokseni. Huomasin kyllä jo varhain, että hän on varakkaampi kuin minä. Mutta toisaalta kaikki vaikuttavat varakkaammilta kuin minä, tällainen pienituloinen parin lapsen totaali yh.
Mies tykkää hemmotella minua, mutta varsinkin alussa jarruttelin kun tuntui rahan tuhlaamiselta enkä muutenkaan ole hirveän hyvä ottamaan sellaista huomiota vastaan.
No siis nyt ollaan edetty siihen pisteeseen, että puheista teoiksi. Eli meille oli aika pian selvää että haluamme muuttaa yhteen. Nyt kun se on oikeasti tapahtumassa, onkin tullut selväksi, että mies on huomattavan varakas. Hän on säästänyt ja järjestänyt raha-asiansa sellaisiksi, että aikoo lopettaa firmansa ja työnteon kokonaan tänä vuonna. Ja hän haluaisi, että jos vain suinkin itsekin haluaisin, että minäkin lopettaisin, jotta voitaisiin yhdessä tehdä kaikkea kivaa ja vapaita ja spontaaneja. Hänelle ei kuulema olisi mitään ongelmaa elättää minua vaan se olisi hänelle suuri ilo. Hän näkee minut elämänkumppanina ja mikä on hänen on myös minun.
Olen hyvin hämmentynyt tällaisesta tilanteesta. Osaanko ottaa vastaan näin ison lahjan? Miten sinä suhtautuisit tällaiseen mahdollisuuteen?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes oikeassa elämässä ei

Vierailija
42/57 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vähentää työtuntejasi? Itse en heti hyppäisi oravanpyörästä!

Voihan mies ottaa huolehtiakseen esim asumisenne kokonaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli valitettavasti mieleen rakkaushuijarit/auervaarat. Eritoten tuo sinun luokse muuttaminen (toki sinun parasta ajatellen) ja bisneksen loppuun saattaminen myöhempine rahasopimuksineen herätti epäilyksen. Olen jonkin verran lueskellut kirjoja ja katsonut dokumentteja näistä (aihe kiinnostaa psykologisessa mielessä), ja jotenkin tuli mieleen, ettei tämä olisi sellainen.Toivottavasti olen väärässä.

Rupesi kiinnostamaan, mitä tällainen rakkaushuijari sitten tavoittelee toimillaan? Miten hän hyötyisi minun luokseni muuttamalla? Minun näkökulmastani hän ennemminkin luopuu paljosta ihan vain ollakseen minun kanssani arjessa

Ap

Vierailija
44/57 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli valitettavasti mieleen rakkaushuijarit/auervaarat. Eritoten tuo sinun luokse muuttaminen (toki sinun parasta ajatellen) ja bisneksen loppuun saattaminen myöhempine rahasopimuksineen herätti epäilyksen. Olen jonkin verran lueskellut kirjoja ja katsonut dokumentteja näistä (aihe kiinnostaa psykologisessa mielessä), ja jotenkin tuli mieleen, ettei tämä olisi sellainen.Toivottavasti olen väärässä.

Rupesi kiinnostamaan, mitä tällainen rakkaushuijari sitten tavoittelee toimillaan? Miten hän hyötyisi minun luokseni muuttamalla? Minun näkökulmastani hän ennemminkin luopuu paljosta ihan vain ollakseen minun kanssani arjessa

Ap

Auervaaran tyyppiset huijarit on oikeasti varattomia ja koittaa hyötyä naistensa rahoista. Elätyttävät naisilla itseään, maksattavat olemattomia välttämättömiä kuluja yms. sillä verukkeella, että heile on kohtapuoliin tulossa perintö tai muuta rahaa, jolla sitten korvaavat naiselle kaiken. Asuvat naisten luona siksi, ettei heillä ole oikeasti omaa asuntoa, varaa maksaa vuokraa tms. Oletko varma, että miesystävälläsi oikeasti on paljon varallisuutta? Kuten sanottu, toivottavasti olen väärässä :)

Vierailija
45/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Auervaaran tyyppiset huijarit on oikeasti varattomia ja koittaa hyötyä naistensa rahoista. Elätyttävät naisilla itseään, maksattavat olemattomia välttämättömiä kuluja yms. sillä verukkeella, että heile on kohtapuoliin tulossa perintö tai muuta rahaa, jolla sitten korvaavat naiselle kaiken. Asuvat naisten luona siksi, ettei heillä ole oikeasti omaa asuntoa, varaa maksaa vuokraa tms. Oletko varma, että miesystävälläsi oikeasti on paljon varallisuutta? Kuten sanottu, toivottavasti olen väärässä :)

En jotenkin pysty näkemään häntä tällaisena huijarina (mihin hyvät huijarit tietenkin pyrkivät). Hän on ennemminkin yrittänyt olla näyttämättä liikaa varallisuuttaan. Ja toisaalta on todella avulias ja antelias. Auttoi minua jo ihan alussa selvittämään ison verosotkun, ja näki sen prosessin lomassa, että mulla oli vielä opintovelkaa. Maksoi sen kokonaan pois. Jutteli mun keskimmäisen lapsen kanssa kelloista, toi seuraavalla kerralla kellon, jonka antoi mun nuorelle. Kertoi että oli nuorempana kellofriikki ja, että niitä lojuu hänellä vielä laatikossa (kävi sitten ilmi, että on yli tonnin kello.!). Lähetti mut matkalle mun äidin kanssa (itseltään oli jonkin aikaa sitten kuollut äiti, ja sanoi, että haluaa että mulla on mahdollisuus tehdä kivoja muistoja äitini kanssa nyt kun vielä voin). Maksaa mulle yhtä harrastusta, johon minulla ei ollut varaa. Minulla on selän kanssa ongelmia, niin maksaa hoitoja. Halusi myös jo hyvin pian tukea nuoremman harrastusta, sekä taloudellisesti, että ajallisesti. Vie jatkuvasti kahville, sujauttaa aina välillä kirjekuoressa rahaa, että tekisin kaikkea kivaa, olen nähnyt hänellä nyt ainakin kolme eri autoa, jne jne On vain kaikin tavoin todella antelias, siis muutoinkin kuin rahan suhteen, antaa aikaa, huomiota, huolenpitoa ja vaivannäköä. Eikä säästele rakkauttakaan. Eikä sen näyttämistä.

Eli jos nyt tosiaankin tulisi ihan tulottomana tänne asumaan, niin todellakin elättäisin häntä mielelläni. Tosin olisi arki aika erilaista kuin mitä hän nyt tarjoilee minulle kun tavataan

Vierailija
46/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En jotenkin pysty näkemään häntä tällaisena huijarina (mihin hyvät huijarit tietenkin pyrkivät). Hän on ennemminkin yrittänyt olla näyttämättä liikaa varallisuuttaan. Ja toisaalta on todella avulias ja antelias. Auttoi minua jo ihan alussa selvittämään ison verosotkun, ja näki sen prosessin lomassa, että mulla oli vielä opintovelkaa. Maksoi sen kokonaan pois. Jutteli mun keskimmäisen lapsen kanssa kelloista, toi seuraavalla kerralla kellon, jonka antoi mun nuorelle. Kertoi että oli nuorempana kellofriikki ja, että niitä lojuu hänellä vielä laatikossa (kävi sitten ilmi, että on yli tonnin kello.!). Lähetti mut matkalle mun äidin kanssa (itseltään oli jonkin aikaa sitten kuollut äiti, ja sanoi, että haluaa että mulla on mahdollisuus tehdä kivoja muistoja äitini kanssa nyt kun vielä voin). Maksaa mulle yhtä harrastusta, johon minulla ei ollut varaa. Minulla on selän kanssa ongelmia, niin maksaa hoitoja. Halusi myös jo hyvin pian tukea nuoremman harrastusta, sekä taloudellisesti, että ajallisesti. Vie jatkuvasti kahville, sujauttaa aina välillä kirjekuoressa rahaa, että tekisin kaikkea kivaa, olen nähnyt hänellä nyt ainakin kolme eri autoa, jne jne On vain kaikin tavoin todella antelias, siis muutoinkin kuin rahan suhteen, antaa aikaa, huomiota, huolenpitoa ja vaivannäköä. Eikä säästele rakkauttakaan. Eikä sen näyttämistä.

Eli jos nyt tosiaankin tulisi ihan tulottomana tänne asumaan, niin todellakin elättäisin häntä mielelläni. Tosin olisi arki aika erilaista kuin mitä hän nyt tarjoilee minulle kun tavataan

Ei tosiaan kuulosta huijarilta, siis varattomalta :)

T. Se, jolle vastasit

Vierailija
47/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tosiaan kuulosta huijarilta, siis varattomalta :)

T. Se, jolle vastasit

Joo, ei minunkaan mielestä. Mutta tuntuuhan tällainen huomiointi välillä epätodelliselta. Jotenkin olen hieman pelokas, arka rahan suhteen Pelkään, nykyään jo vähemmän, että se jotenkin tulee meidän rakkauden väliin. Hirveästi hän on joutunut vakuuttelemaan, että haluaa että voimme molemmat, yhdessä ja erikseen, nauttia tästä hänen taloudellisesta tilanteestaan. Hän sanoo, että hänelle rahan tekeminen on todella helppoa ja, että hän on nähnyt sen rahamaailman, rahaihmisineen ihan läpikotaisin ja on miettinyt muutosta erilaiseen ympäristöön jo jonkin aikaa

Minä taas tulen enemmän sellaisesta kulttuurikodista, jossa rahaa, tai varsinkin havittelemista, jopa halveksuttiin. Että sellainen luovuus ja itsensä toteuttaminen ovat aina ensisijalla. Raha on vain välttämätön paha ja siitä ei edes koskaan puhuttu. Vaikka toisaalta vanhemmillani oli välillä hyvinkin paljon stressiä huonon taloudellisen tilanteen takia. Ristiriitaista.

Ja nyt en sitten osaa oikein suhtautua luontevasti tähän nykyiseen tilanteeseen. Varsinkin alussa toivoin usein, että hän olisi ollut yhtä köyhä kuin minä Nyt osaan välillä, jopa oikeasti rennosti vain nauttia. Mutta aina välillä tulee taas syyllinen olo, en ole ansainnut tätä Kai tämä on jotain sellaista peri luterilaista pohjavirettä. Ja jotain hyvin suomalaista.

Kiitos kun olen saanut tässä kirjoitella tästä. On välillä epätodellinen olo ja hankalia tuntemuksia, joita mukavaa saada sanoitettua.

Vierailija
48/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmistaa se elatus myös eron varalle.

Mies sanoi tästä juuri pari päivää sitten, että hän on sitä jo mielessään hahmotellut, ja että puhutaan siitä piakkoin tarkemmin ja sitten varmistetaan sopimus lakimiehellä(?). Eli hän olisi todellakin ottamassa taloudellisen vastuun minusta minun loppuelämäni ajaksi.

😅😅😅 Ihanaa! Olette muuttamassa kimppaan ja mies on teettämässä sopimusta lakimiehellä.

Vierailija
49/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy töissä ja kanna oma vastuusi. Miehen rahat eivät kuulu sinulle. Rakkaus voi häipyä kuin tuhka tuuleen.

No näin minäkin ensisijaisesti ajattelen. Mutta hän nimenomaan haluaisi, että hän voisi yhdessä rakkaansa kanssa tehdä kaikkea kivaa. Jos jatkan töissä meillä olisi huomattavasti vähemmän yhteistä aikaa ja olisimme todella sidottuja työaikoihini. Hän nimenomaan tykkää spontaaniudesta. Ja hän nimenomaan haluaa jakaa ja pitää kaikkea yhteisenä. Ei siitä omaisuudesta, hänen sanojensa mukaan, muuten ole sellaista iloa.

No mulle henk.koht. olisi tärkeää, että olisi silti joku oma juttu jossa kehittyä ja saada arvostusta. Ei sen tietysti tarvitse olla juuri työpaikka ja esim. monet matalapalkka-alat ei varmaan ole sellaisia joita tekisi jos olisi muita vaihtoehtoja. Oma alani on matalapalkkainen myös, mutta se on mun intohimoammatti enkä sitä lopettaisi vaikka joku upporikas mies jostain syystä haluaisikin elättää mua. Toisaalta miettisin myös tuota spontaaniutta ja mitä se oikeasti hänelle tarkoittaa ja oletko itse valmis samanlaiseen elämäntyyliin. Lapsetkin kuitenkin sitovat paljon, joten joku "no niin rakas, ensi viikolla lähdetään Australiaan" -tyyppinen spontaani elämä ei ehkä ole mahdollista.

Musta tuntuu että useimmille suomalaisille tuollainen asetelma ei nykypäivänä tunnu kovin omalta. Vaikka olisi mitkä sopimukset, niin silti tuntuisi itsestäni jotenkin epämukavalta, että toinen elättää minut ja lapseni. Jos tulisi ero kymmenen vuoden päästä, voisi harmittaa ettei ole ylläpitänyt ammattitaitoaan, vaikka saisikin jonkinlaisen elatuksen. En tiedä pystyisinkö ainakaan itse suhteen loputtua vaan jättäytymään eksän elatuksen varaan loppuelämäkseni.

Vierailija
50/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tosiaan 50 vailla kunnon ammattia ja eläkettä, niin et menetä mitään jos ryhdyt tuohon. Ilman häntä olisit joka tapauksessa pienituloinen ja minimieläkkeellä lopun ikää, sama kuin jos teille tulisi ero.

Käytä tilaisuutta hyväksesi, ja tee jotain mielekästä osa-aikatyötä. Esim mitä voit tehdä etänä, tai hyväntekeväisyyttä yms.

Tai perusta pieni yritys, joka vie vain osan viikosta, mutta tuo mielekkyyttä. Vaikka jotain artesaanihommaa.

Ehkä voitte tehdä jotain tällaista yhdessä, niin että se ei ole stressi vaan yhteinen harrastus.

Jos hän rakastaa sinua, hän ymmärtää, että sinulla on muitakin mielenkiinnon kohteita kuin hän ja hänen viihdyttäminen.

Hän on ehkä sinua vähän vanhempi, ja on ymmärtänyt, että meille voi tulla lähtö koska vaan.

Jos hän voi tehdä jonkun testamentin hyväksesi, niin että sinulle jäisi joku pikku yksiö vaikka, ja vähän eläkerahastoa, niin sen enempää tuskin saisit tässä lopussa työelämässäkään. Ollaan realisteja, sinulla on noin kymmenen vuotta työelämää jäljellä, eikä sillä tehdä omaisuutta.

Mieti kuitenkin, mitä tapahtuisi jos itse haluaisit lähteä. Jätä itsellesi jollain lailla varasuunnitelma. Voitko palata työhösi? Voitko laittaa nykyisen asuntosi vuokralle, jotta voit tarvittaessa palata siihen?

Äläkä ota mitään lainaa häneltä.

Olette kumminkin tunteneet niin lyhyen aikaa. Tuo on vielä hurmavaihe.

Voithan sanoa, että katsotaan ja suunnitellaan vielä pari vuotta, ja toteutetaan sitten. Siinä ajassa näet, kuinka hän auttaa sinua järjestämään itsellesi turvan. Jos ei auta, tuo on vain itsekästä ja hän haluaa seuralaisen, kun ei ole ystäviä ja työelämäkin loppuu. Ja onko lapsiakaan.

Moni mies tekee töitä, kun pitäisi huomioida ihmisiä ympärillään, ja ihmettelevät sitten, kun ovat yksin kun koittaa eläke.

N55

Vierailija
51/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hassannut elämänsä rahan alttarille, ja yrittää nyt ostaa perheen, ettei olisi vanhana yksin.

Vierailija
52/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

unelmamies tyytyy yh:seen? kuulostaa rakkaushuijaukselta.

muista ottaa pikavippiä sitä lakimiestä varten, jolla mies käy. sitten lainaat vanhemmiltasi muutaman kymppitonnin, että saatte miehen miljoonat haettua nigeriasta. ne jää tullii, joten hanki vielä 30ke tullin panttimaksuihin.

Vierailija
53/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on hassannut elämänsä rahan alttarille, ja yrittää nyt ostaa perheen, ettei olisi vanhana yksin.

ja yh myy, mutta hinta on kallis

Vierailija
54/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa ap:n pois töistä, jotta voi mustasukkaisena kahlita tämän kotiin ja seurata kaikkia tekemisiä ja menemisiä. Tämä skenaario tuli mieleen. Helvetti levähtää auki yleensä vasta kun yhteenmuutto on tehty.

Vierailija
55/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain noita miehen lapsia. Tiedätkö, auttaako mies heitä taloudellisesti? Mies on nyt valmis syytämään rahojaan sinuun, mutta mitähän mieltä miehen lapset ovat tästä?

Vaikka tietenkin mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa. Mutta tästä voi silti syntyä kismaa teidän ja miehen lapsien välille. Jos miettii perintöä ja olet kuitenkin suht. tuore vähävarainen naisystävä.

Vierailija
56/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

unelmamies tyytyy yh:seen? kuulostaa rakkaushuijaukselta.

muista ottaa pikavippiä sitä lakimiestä varten, jolla mies käy. sitten lainaat vanhemmiltasi muutaman kymppitonnin, että saatte miehen miljoonat haettua nigeriasta. ne jää tullii, joten hanki vielä 30ke tullin panttimaksuihin.

Ei pitäisi, mutta vastaan kuitenkin.

Voi ehkä yllättää, mutta yksinhuoltajuus ei määritä minua ihmisenä eikä persoonaani. Yksinhuoltajat ovat ihan oikeasti niin paljon muutakin kuin vain yksinhuoltajia.

Ja miesystäväni oikeasti arvostaa sitä miten olen pärjännyt. Olen oikeasti itsenäinen ihminen joka ei tarvitse toista rinnalleen ihan vaan koska kuuluu olla joku, tai ei osaa olla yksin. Haluan juuri hänet, koska meistä tulee just vähän enemmän kuin jos olemme erikseen. Inspiroimme ja ilahdutamme toisiamme. Voimme hyvin itseksemme, mutta voimme vielä paremmin kahdestaan.

Hän osaa arvostaa sitä kasvatustyötä, jonka olen tehnyt, koska on myös joutunut suurimmaksi osaksi yksin kasvattamaan lapsensa. Hän jopa ihailee minun äitiyttäni ja siitä inspiroituneena osaa omien sanojensa mukaan nyt paremmin kohdata ja kommunikoida jo aikuisten lastensa kanssa.

Ja vaikka minua saa hieman naiiviksi haukkua, niin hölmö en ole. Mitään pikavippejä en tietenkään ota. Eikä mies ole vielä koskaan puolikkaalla sanallakaan vihjannut siihen suuntaan, että hän kaipaisi minulta mitään siltä saralta. Ja kuten sanottu tuossa aikaisemmin; hän on panostanut minuun jo niin paljon taloudellisesti, että jos nyt jotenkin jotain joutuisin maksamaan (mikä on siis ihan naurettava ajatus näin pienituloisena), niin se olisi mielestäni ihan okei. Ja hän ei siis koskaan pröystäile, eikä yritä tehdä vaikutusta rahoillaan.

Vierailija
57/57 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain noita miehen lapsia. Tiedätkö, auttaako mies heitä taloudellisesti? Mies on nyt valmis syytämään rahojaan sinuun, mutta mitähän mieltä miehen lapset ovat tästä?

Vaikka tietenkin mies saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa. Mutta tästä voi silti syntyä kismaa teidän ja miehen lapsien välille. Jos miettii perintöä ja olet kuitenkin suht. tuore vähävarainen naisystävä.

Miehen lapset ovat perineet äidiltään ihan hyvän pesämunan ja miehellä on ilmeisesti, mitä nyt rivien välistä olen ollut ymmärtäväni, heille varattuna joku osuus jostain. Lapset ovat myös kovapalkkaisissa töissä. Lisäksi ovat todella iloisia siitä, että isänsä on vihdoin löytänyt oikean rakkauden. Sanoivat, että eivät ole nähneet ikinä (tai siis heidän äitinsä kuoleman jälkeen) niin onnellisena kuin silloin kun hän puhuu minusta, tai silloin kun näkivät hänet minun kanssani. Joten ainakaan vielä ei ole skismaa. Toivottavasti pysyy näin. Ovat hauskan oloisia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan