Onkohan mulla lämpöuumus, en jaksa tehdä mitään
Olen jo pari päivää vain maannut tuulettimen edessä sohvalla tai sängyllä, nukkunut muutaman tunnin pätkissä. Sisälämpötila on 29 ja ulkona on ollut yli 30 jo monta päivää. Jalat ovat ihan vetelät enkä jaksa siivota tai käydä ulkona.
Kommentit (23)
Helteellä pidä vesipulloa käsivarren mitan päässä koko ajan. Niin tulee juotua tarpeeksi. Pullosta on myös helpompi juoda.
Vierailija kirjoitti:
Helteellä pidä vesipulloa käsivarren mitan päässä koko ajan. Niin tulee juotua tarpeeksi. Pullosta on myös helpompi juoda.
Juon kyllä tarpeeksi vettä ja huolehdin suolatasapainosta. ap
Ehkä kannattaisi käydä ulkona niin saattaisit jaksaakin tehdä jotain.
En minäkään päivällä mitään jaksa, näillä helteillä. Iltaisin/ aamuisin teen kaiken. Äsken imuroin, pyyhin lattiat, pesin wc:n ja kastelin kukkapenkit. Päivällä on veltto olo. Onneksi ensi viikolla viilenee.
Sama. Jos lähden ulos, alkaa oksettaa. Suora auringonpaiste on kauheaa.
Mulla on ihan sama juttu. Mennyt ihan makoiluksi ja torkahteluksi kun on niin kuuma.
Nyt kun käy lenkillä, pyöräilemässä tai uimassa niin elimistö tottuu lämpöön ja sitten ei tunnu niin kuumalta kun menee nukkumaan. Elimistön lämmönsäätöjärjestelmä on kone joka pysyy kunnossa käyttämällä.
Sama juttu. Tuntuu etten henkisestikään kohta enää jaksa tätä.å
Ap. Ei sinulla ole mitään uupumista vaan nestehukka.. Juo 3 litraa päivässä vettä vaikka ei janotakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Tuntuu etten henkisestikään kohta enää jaksa tätä.å
Sama, tuntuu henkisesti siltä että olen jo loppu. Taas on edessä uusi hellepäivä, ja huomenna ja ylihuomenna...
Voi sen noinkin sanoa, luulisin kuitenkin, että ihan vanhaan tapaan; olet laiska.
Tähän helteeseen vielä allergiaoireet. Norkko-sivulla kartta helpottaa yhtä punaisena ku naama. Histeciä naamariin, ja ei haittaa vaikka väsyttää ihan parasta et saa hetkeksi nukuttua kun yöt menee tuskaillessa. Tsemppiä kaikille helteestä kärsijöille.
Kun on pakko tehdä niin olo on kuin unessa mutta kyllä sitä vaan jotenkin jaksaa. Mieluimmin makoilis vaan. Viileä suihku piristää paljon.
Otahan itseäsi niskasta kiinni.
Suomessa on pari päivää kuuma ja jengi on pulassa. Mitä voi syödä, mitä tehdä, mitä pukea päälle, voiko maskia käyttää.
On olessa maita, joissa on paljon kuumempi ympäri vuoden ja ihmiset elävät normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Jos lähden ulos, alkaa oksettaa. Suora auringonpaiste on kauheaa.
Minä teen ruumiillista työtä suorassa auringonpaahteessa, työmaalla on varjoa vain silloin kun taivas on pilvinen. Työ on polttoleikkausta, eilen työmaan lämpömittari näytti 45 astetta. Ei siinä hyvä olo tule. Juotavaa menee vuoron aikana ainakin neljä litraa.
Wuhuu.. Ulkona vasta 24 astetta, mutta meillä edelleen sisällä 28 astetta. Tuuletus ei auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Lorvikatarri.
Mahdatko sinäkään tehdä raskasta ruumiillista työtä suorassa auringonpaahteessa.
Huh. Huomenna 9,5h työpäivä reilut 30plussaa. Hiki valuu, aspana yritän näyttää freesiltä???
Ja mä teen kahta duunia näissä helteissä.
👍
Olis jo syksy.