Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok syödä brunssi aamupalan ja lounaan sijaan?

Vierailija
29.06.2022 |

Mitäs mieltä palstalaiset on asiasta? Olen ollut jo pitkään kotona työkyvyttömyyseläkkeellä ja olen tullut siihen tulokseen, että mulle paras ateriarytmi on brunssi puoliltapäivin (sisältää hotelliaamiaistyylistä ruokaa) ja kuuden aikoihin päivällinen. Pikkuisen iltasen (joku seuraavista: rahkaa, pannarin palanen, hedelmän yms) syön kymmenen aikoihin. Nukkumisrytmini on 02-10, kun ei vaan nukuta aiemmin, eikä eläkkeellä tarvitse kuudelta koukoilla ylös. Rauhassa valmistelen sitten herättyäni runsaan brunssin. Parin kaverin mukaan aamupala on ehdottomasti syötävä, mutta miksi pitäisi seitsemältä herätä syömään aamupala?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs brunssissa, se olisi ylellisyyttä monille. Kahdentoista ja kuuden väli on aika pitkä. Iltapala on pikkuinen.

Tarkastele ruokapyramidia, syötkö tarpeeksi eri ruoka-aineita.

Minä en käytä ollenkaan margariinia vaan voita ja oliiviöljyä sekä pähkinöitä.

Vierailija
2/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo brunssi ok, margariini perseestä.

Syön itsekin mieluiten vasta puoliltapäivin ja seuraavan kerran kuudelta tai myöhemmin. Aamulla vain kahvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on erittäin ok. Kuulostaa hyvältä.

Vierailija
4/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kai on jokaisen oma asia miten syö. Jotkut syö kerran päivässä, jotkut kuudesti.

Vierailija
5/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs brunssissa, se olisi ylellisyyttä monille. Kahdentoista ja kuuden väli on aika pitkä. Iltapala on pikkuinen.

Tarkastele ruokapyramidia, syötkö tarpeeksi eri ruoka-aineita.

Minä en käytä ollenkaan margariinia vaan voita ja oliiviöljyä sekä pähkinöitä.

Kotosalla ollessa ei tarvitse paljoa energiaa, en pysty sairauteni vuoksi mitään kolmen tunnin juoksulenkkejä vetämään. Syön reilusti puolilta päivin ja kuudelta, en mitään peruna ja desi kastiketta -tyylisesti. -ap

Vierailija
6/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän se brunssin koko idea on, korvata aamupala ja lounas. Eihän siinä mitään ongelmaa ole jos se itselle sopii. Mitä muiden mielipiteillä on tällaisessa asiassa mitään merkitystä.

Vierailija
7/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan pitkään Kellogsin hokema "aamiainen on päivän tärkein ateria" pysyy voimissaan? Syököön itse aamupuuronsa kukonlaulunaikaan, kaikilla niin ei ole pakko tehdä.

Vierailija
8/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön aina brunssin, vaikka herään aamulla päivätöihin. Työpäivinä brunssi ei tietenkään ole yhtä runsas kuin viikonloppuisin ja saatan syödä sen vaikka teams-palaverin aikana. Niinä harvoina päivinä kun en ole etätöissä, käyn ravintolassa lounaalla ja syön yleensä salaatin.

Minulla on ibs, jonka oireilu väheni selvästi kun lopetin aamupalan syömisen. Toki sen lisäksi pitää katsoa melko tarkkaan mitä syö, mutta selvästi pidempi lepoaika tekee suolistoleikkauksen hyvää.

Vierailija
9/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin syön aina brunssin, vaikka herään aamulla päivätöihin. Työpäivinä brunssi ei tietenkään ole yhtä runsas kuin viikonloppuisin ja saatan syödä sen vaikka teams-palaverin aikana. Niinä harvoina päivinä kun en ole etätöissä, käyn ravintolassa lounaalla ja syön yleensä salaatin.

Minulla on ibs, jonka oireilu väheni selvästi kun lopetin aamupalan syömisen. Toki sen lisäksi pitää katsoa melko tarkkaan mitä syö, mutta selvästi pidempi lepoaika tekee suolistoleikkauksen hyvää.

Pahuksen autocorrect! Siis pidempi lepoaika tekee suolistolle hyvää :D

Vierailija
10/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vähän epävarma jos pitää täällä kysellä mitä syön, mitä puen, eroanko, kenen kanssa seurustelen vai enkö seurustele. Jumankauta, hankkikaa se itseluottamus luuserit.

Vierailija
11/11 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vähän epävarma jos pitää täällä kysellä mitä syön, mitä puen, eroanko, kenen kanssa seurustelen vai enkö seurustele. Jumankauta, hankkikaa se itseluottamus luuserit.

Miksi itse palstailet? Täältä saa sitä käytännön kokemusta asioihin, jos ei ole kovin laaja ystäväpiiri tai ei vaan kehtaa tuttujen kanssa puhua tietyistä asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä