Oura Gen 3 vai älykello?
Olin ostamassa vaimolle syntymäpäivälahjaksi äly/urheilukelloa syntymäpäivälahjaksi, kun nyt 2v synnytyksen jälkeen hän on hurahtanut lenkkeilyyn, joogaan ja terveellisimpiin elämäntapoihin. Salilla ei käy, eikä treenaa mitenkään tavoitteellisesti, enemmänkin fiiliksen mukaan hyvinvointinsa takia.
Olin ensin katsonut vain älykelloja, mutta nyt alko kiinnostamaan tuo Oura. Vaino käyttää harvoin kelloja, joten Oura voisi siksikin olla parempi. Ourassa hämää eniten tuo kk-maksu.
Eli vinkatkaa plussia ja miinuksia Ourasta ja suositelkaa mahdollisesti parempaa vaihtoehtoa, kiitos! Hintahaarukka 300-500€, tärkeimpänä hyvinvointi ja treenaus, ei niinkään kellon käyttäminen puhelimena.
Kommentit (8)
Itselläni ehti edellisen mallin Oura olemaan kolme vuotta ja tämä Gen 3 ollut nyt reilu puoli vuotta.
Oura on mielestäni erittäin hyvä, kun halutaan seurata kokonaisvaltaista hyvinvointia. Itse liikun paljon ja Ouran avulla olen löytänyt hyvän tasapainon levon ja liikkumisen välillä.
Gen 3:n myötä on tullut mahdollisuus seurata perussykettä ja tänään lanseerattiin mahdollisuus seurata myös treenisykettä (kävely, juoksu, pyöräily). Lisäksi Gen 3:n avulla pystyy seuraamaan omia kuukautisiaan, jonka koen myös näppäräksi.
Muutenhan Oura arvioi liikkumista lähinnä aikana, rasittavuusasteena, askeleina ja kalorikulutuksena.
Oma suosikkini Ourassa on monipuolinen data unesta. Ouran avulla olen oppinut paljon omasta kehostani ja sen toiminnasta ja sen myötä unen laatu on parantunut huomattavasti. Ja tämä tietysti vaikuttaa palautumiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Niiden kanssa oli aikaisemmin haasteita.
Ouran valitsin aikanaan, koska en tosiaan tarvinnut kelloa seuratakseni liikkumistani ja ajatus myös ranteessa puristavasta mötikästä tuntui ahdistavalta.
Oura kulkee sormessa luontevasti tilanteessa kuin tilanteessa.
Se mikä on tietysti hyvä vaimolta varmistaa, on kuinka paljon hän pystyy sormusta sormessa pitämään. Mitä enempi sormus on sormessa, sitä validimpaa dataa siitä saa.
Jos esimerkiksi töissä ei pysty sormusta pitämään, ei data ole niin tarkkaa.
Tai jos sormusta ei halua pitää öisin, on se myös yhtä tyhjän kanssa.
Ouran kuukausimaksulla halutaan varmistaa sormuksen ominaisuuksien kehittäminen jatkossakin. Ouralla ei ole muita tuotteita ja lähtökohtaisesti sormus hankintaan vähintään kolmeksi vuodeksi, joten samat asiakkaat eivät heillä asioi jatkuvasti vaan tulot perustuvat uusiin asiakkuuksiin.
Yhteenvetona voin nyt kuitenkin sanoa, että ainakin omiin tarpeisiini Oura on täydellinen ja on lisännyt tietämystä omasta kehosta sekä parantanut elämänlaatua huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ehti edellisen mallin Oura olemaan kolme vuotta ja tämä Gen 3 ollut nyt reilu puoli vuotta.
Oura on mielestäni erittäin hyvä, kun halutaan seurata kokonaisvaltaista hyvinvointia. Itse liikun paljon ja Ouran avulla olen löytänyt hyvän tasapainon levon ja liikkumisen välillä.
Gen 3:n myötä on tullut mahdollisuus seurata perussykettä ja tänään lanseerattiin mahdollisuus seurata myös treenisykettä (kävely, juoksu, pyöräily). Lisäksi Gen 3:n avulla pystyy seuraamaan omia kuukautisiaan, jonka koen myös näppäräksi.
Muutenhan Oura arvioi liikkumista lähinnä aikana, rasittavuusasteena, askeleina ja kalorikulutuksena.
Oma suosikkini Ourassa on monipuolinen data unesta. Ouran avulla olen oppinut paljon omasta kehostani ja sen toiminnasta ja sen myötä unen laatu on parantunut huomattavasti. Ja tämä tietysti vaikuttaa palautumiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Niiden kanssa oli aikaisemmin haasteita.
Ouran valitsin aikanaan, koska en tosiaan tarvinnut kelloa seuratakseni liikkumistani ja ajatus myös ranteessa puristavasta mötikästä tuntui ahdistavalta.
Oura kulkee sormessa luontevasti tilanteessa kuin tilanteessa.Se mikä on tietysti hyvä vaimolta varmistaa, on kuinka paljon hän pystyy sormusta sormessa pitämään. Mitä enempi sormus on sormessa, sitä validimpaa dataa siitä saa.
Jos esimerkiksi töissä ei pysty sormusta pitämään, ei data ole niin tarkkaa.
Tai jos sormusta ei halua pitää öisin, on se myös yhtä tyhjän kanssa.Ouran kuukausimaksulla halutaan varmistaa sormuksen ominaisuuksien kehittäminen jatkossakin. Ouralla ei ole muita tuotteita ja lähtökohtaisesti sormus hankintaan vähintään kolmeksi vuodeksi, joten samat asiakkaat eivät heillä asioi jatkuvasti vaan tulot perustuvat uusiin asiakkuuksiin.
Yhteenvetona voin nyt kuitenkin sanoa, että ainakin omiin tarpeisiini Oura on täydellinen ja on lisännyt tietämystä omasta kehosta sekä parantanut elämänlaatua huomattavasti.
Kuulostaa siis juuri sopivalta, kiitos. Kellossa tosiaan huoli, että se jää vaan yöpöydälle.
Ouraa käyttää vain vainohathaiset ihmiset jotka haluavat ahdistua vielä enemmän
Oura on ylihinnoiteltu nichetuote sellaisille, jotka haluavat nimenomaan sormuksen kellon sijaan.
Itsellä Oura ja olen tykännyt. Kunnon treenaukseen ei välttämättä sovellu, koska esim treenien aikaista sykettä ei voi seurata reaaliajassa. Vaimosi tyyliseen treenaamiseen on varmasti sopiva.